Omega-3
Sängvätning & inkontinens
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Omega-3

    Är det någon som har provat Omega-3 mot sängvätning?

    Min lillasyster var sängvätare när hon var liten och när hon var ca 7 år provade mamma att ge henne omega-3. Hon slutade kissa i sängen inom ett par veckor.

    Så blev det likadant med min son, han kissade i sängen nästan varje natt och han blev fyra år, fem år och vi väntade på att det skulle ge sig. Så kom jag på hur det var med lillasyster och bestämde mig för att prova. Så lite efter nyår så köpte jag omega-3 och gav honom. Första veckan kissade han två nätter i sängen, därefter har han inte kissat en enda gång i sängen. Nu har vi slutat ge omega-3 och han kissar ändå inte i sängen.

    Jag vet inte om det finns några belägg för att detta fungerar, men jag tror definitivt att det är ett samband och ville dela med mig av detta.
  2. 1
    Omega-3 Är det någon som har provat Omega-3 mot sängvätning?

    Min lillasyster var sängvätare när hon var liten och när hon var ca 7 år provade mamma att ge henne omega-3. Hon slutade kissa i sängen inom ett par veckor.

    Så blev det likadant med min son, han kissade i sängen nästan varje natt och han blev fyra år, fem år och vi väntade på att det skulle ge sig. Så kom jag på hur det var med lillasyster och bestämde mig för att prova. Så lite efter nyår så köpte jag omega-3 och gav honom. Första veckan kissade han två nätter i sängen, därefter har han inte kissat en enda gång i sängen. Nu har vi slutat ge omega-3 och han kissar ändå inte i sängen.

    Jag vet inte om det finns några belägg för att detta fungerar, men jag tror definitivt att det är ett samband och ville dela med mig av detta.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vi provade omega 3 och omega 6-kapslar,,,inte mot just sängvätning utan mot ADHD-dymtom. Detta gjorde medan de båda barnen som har såna symtom var sängvätare också. Inga som helst positiva effekter, varken på ADHd eller på sängvätning.
    Jag åt det också eftersom det skulle vara så bra mot sköra naglar och skört hår, hade ingen som helst effekt på mig hellr. Vi kanske är immuna mot fiskfetter
  4. 2
    Vi provade omega 3 och omega 6-kapslar,,,inte mot just sängvätning utan mot ADHD-dymtom. Detta gjorde medan de båda barnen som har såna symtom var sängvätare också. Inga som helst positiva effekter, varken på ADHd eller på sängvätning.
    Jag åt det också eftersom det skulle vara så bra mot sköra naglar och skört hår, hade ingen som helst effekt på mig hellr. Vi kanske är immuna mot fiskfetter
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Glömde ju en viktig sak: Grattis till att det har funkat för er son
  6. 3
    Glömde ju en viktig sak: Grattis till att det har funkat för er son

Liknande trådar

  1. omega 6
    By Katta1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:34
  2. Omega 3
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 22:31
  3. Omega-3
    By lovali06 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 12:00
  4. omega 3 och omega 6
    By wildhearts in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:28
  5. Omega 3
    By folk in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 14:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar