Hur har era utvecklingssamtal varit?
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Hur har era utvecklingssamtal varit?

    Om ni nu har hunnit ha dem? På vår skola var det väldigt löst, de hade bestämt sig för att läsa in sig på det nya systemet och gav inga omdömen just det här året.
    Sonen fick fina ord, och var nöjd, nu har vi bara kvar att kontakta övriga lärare och höra hur det går i de ämnen som inte klassföreståndaren har.
  2. 1
    Hur har era utvecklingssamtal varit? Om ni nu har hunnit ha dem? På vår skola var det väldigt löst, de hade bestämt sig för att läsa in sig på det nya systemet och gav inga omdömen just det här året.
    Sonen fick fina ord, och var nöjd, nu har vi bara kvar att kontakta övriga lärare och höra hur det går i de ämnen som inte klassföreståndaren har.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Omdömen är inte frivilligt för skolan att dela ut och det här läsåret läser man fortfarande efter det gamla systemet. Låter underligt att skolan inte delar ut skriftliga omdömen tycker jag. Vi har haft utvecklingssamtal och det har jun gått ut på att gå igenom omdömena från alla lärarna och prata igenom vad som gått bra och vad som varit svårt och planerat upp vad vi då ska fokusera på under slutet på denna termin och början på nästa.
  4. 2
    Omdömen är inte frivilligt för skolan att dela ut och det här läsåret läser man fortfarande efter det gamla systemet. Låter underligt att skolan inte delar ut skriftliga omdömen tycker jag. Vi har haft utvecklingssamtal och det har jun gått ut på att gå igenom omdömena från alla lärarna och prata igenom vad som gått bra och vad som varit svårt och planerat upp vad vi då ska fokusera på under slutet på denna termin och början på nästa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Ja, jag kan ju ha missuppfattat, det kan ju hända att vi får det skriftligt senare, men vi fick inget vid utv.samtalet iaf.
  6. 3
    Ja, jag kan ju ha missuppfattat, det kan ju hända att vi får det skriftligt senare, men vi fick inget vid utv.samtalet iaf.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Här har de haft skriftliga omdömmen sedan iaf. två-tre terminer tillbaks. Minns inte. I alla ämnen, i slöjd, gympa och musik där de har annan lärare får de mer allmänna omdömmen, medans de andra är personliga.
  8. 4
    Här har de haft skriftliga omdömmen sedan iaf. två-tre terminer tillbaks. Minns inte. I alla ämnen, i slöjd, gympa och musik där de har annan lärare får de mer allmänna omdömmen, medans de andra är personliga.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Det är meningen att omdömena ska ut innan mötet. Men det är alltid mycket att göra i terminslut så de kommer kanske till skolavslutningen. Vi skriver omdömen mitt i terminen för att de ska hinnas med och då har ju inte alla hunnit klart med allt, men vi bedömer det de gjort dittills.
  10. 5
    Det är meningen att omdömena ska ut innan mötet. Men det är alltid mycket att göra i terminslut så de kommer kanske till skolavslutningen. Vi skriver omdömen mitt i terminen för att de ska hinnas med och då har ju inte alla hunnit klart med allt, men vi bedömer det de gjort dittills.

Liknande trådar

  1. Idag har jag varit på utvecklingssamtal
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 19:56
  2. Varit på utvecklingssamtal
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 19:36
  3. Varit på utvecklingssamtal
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 18:28
  4. Varit på utvecklingssamtal (långt)
    By Camilla m Emil in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 13:34
  5. Har varit på utvecklingssamtal:(
    By Fru_O in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar