Små fötter?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Små fötter?

    Hur stora fötter har era barn? Igår skulle jag handla sandaler till Tuva. Tjejen som jobbade i affären hjälpte mig att mäta Tuvas fötter och hon fick det till 11,7 cm. Jag tycker att det låter lite lite för en 18 månaders tjej. Vi fick köpa sandaler i storlek 21. Jag trodde hon skulle ha 22-23 i storlek...Annars är hon inte alls liten, 11470 gram och 82,5 cm lång på 18 månaders kollen.
  2. 1
    Små fötter? Hur stora fötter har era barn? Igår skulle jag handla sandaler till Tuva. Tjejen som jobbade i affären hjälpte mig att mäta Tuvas fötter och hon fick det till 11,7 cm. Jag tycker att det låter lite lite för en 18 månaders tjej. Vi fick köpa sandaler i storlek 21. Jag trodde hon skulle ha 22-23 i storlek...Annars är hon inte alls liten, 11470 gram och 82,5 cm lång på 18 månaders kollen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Nä, men det är väl inte så smått? Simon har stora, tjocka, höga fötter och han har storlek 22 - och då är det 1½-2 cm tillgodo. (Hans pappa har stlk 45...)

    Kan inte mäta fotstorleken nu för han sover, men 12 cm var de sist vi mätte.
  4. 2
    Nä, men det är väl inte så smått? Simon har stora, tjocka, höga fötter och han har storlek 22 - och då är det 1½-2 cm tillgodo. (Hans pappa har stlk 45...)

    Kan inte mäta fotstorleken nu för han sover, men 12 cm var de sist vi mätte.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Hehe, min gosse har strl. 26 på sina skor. Han har långa smala fötter.
  6. 3
    Hehe, min gosse har strl. 26 på sina skor. Han har långa smala fötter.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Oj! Han står stadigt på jorden Sakarias .
  8. 4
    Oj! Han står stadigt på jorden Sakarias .
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Emma har 11,5 cm på fötterna om jag minns rätt. Hon har strl 20 i de skor hon använder nu, men skulle jag köpa nytt blev det nog 21. Har ett par sandaler efter storebror i strl 22, men de är stoooora ännu!
    Alla mina tre har haft ungefär lika stora/små fötter.
  10. 5
    Emma har 11,5 cm på fötterna om jag minns rätt. Hon har strl 20 i de skor hon använder nu, men skulle jag köpa nytt blev det nog 21. Har ett par sandaler efter storebror i strl 22, men de är stoooora ännu!
    Alla mina tre har haft ungefär lika stora/små fötter.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Jajjemän! Det gör han! Stora fötter går i arv på min sida! Det var dessutom det första de sa när han kom ut ur magen: Oj vad stora fötter han har!

    Men de känns inte så stora när man ser honom och det är väl tur det kanske!
  12. 6
    Jajjemän! Det gör han! Stora fötter går i arv på min sida! Det var dessutom det första de sa när han kom ut ur magen: Oj vad stora fötter han har!

    Men de känns inte så stora när man ser honom och det är väl tur det kanske!
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Alice har fortfarande bara 19 i skor! De inköpta 20rna som står och väntar verkar få vänta ett tag till... Men hon är förstås en liten pluttiplutta (vilket hon kompenserar med kaxighet!) hela hon. Vi har inte 18-månaderskollen förrän nästa vecka men jag tippar på att hon inte har en bra bit till 80-centimetersstrecket än.

    Hon är helt tvärtemot sin storebror som hade _jättestora_ fötter redan när han föddes, och nu när han är 9 har han gått om mig (38 i skor, och snart är han längre än mig också!).
  14. 7
    Alice har fortfarande bara 19 i skor! De inköpta 20rna som står och väntar verkar få vänta ett tag till... Men hon är förstås en liten pluttiplutta (vilket hon kompenserar med kaxighet!) hela hon. Vi har inte 18-månaderskollen förrän nästa vecka men jag tippar på att hon inte har en bra bit till 80-centimetersstrecket än.

    Hon är helt tvärtemot sin storebror som hade _jättestora_ fötter redan när han föddes, och nu när han är 9 har han gått om mig (38 i skor, och snart är han längre än mig också!).
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Oj, ja det var nog stort! Jag som tycker att Simon har stora...
  16. 8
    Oj, ja det var nog stort! Jag som tycker att Simon har stora...
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9
    Oj, stor kille ni har! Fast iofs, min bonusdotter är 10 och hon lånar mina skor ibland, fast de är eg 1 storlek för stora. Men hennes mamma är lång o större än mig. Vi kan ha samma överdelar (tröjor) o kjolar också, däremot inte byxor. Ganska praktiskt, äntligen vet jag vad jag ska göra av alla knappt användna kläder som jag inte längre vill ha - med gott samvete också.
  18. 9
    Oj, stor kille ni har! Fast iofs, min bonusdotter är 10 och hon lånar mina skor ibland, fast de är eg 1 storlek för stora. Men hennes mamma är lång o större än mig. Vi kan ha samma överdelar (tröjor) o kjolar också, däremot inte byxor. Ganska praktiskt, äntligen vet jag vad jag ska göra av alla knappt användna kläder som jag inte längre vill ha - med gott samvete också.
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Snart kanske det är du som lånar kläder av bonusdottern då!?
  20. 10
    Snart kanske det är du som lånar kläder av bonusdottern då!?

Liknande trådar

  1. Fötter
    By khimera in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 10:23
  2. Fötter
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:05
  3. Fötter
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:04
  4. Fötter
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 12:51
  5. Nu är m na fötter...
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar