Har en sur make...
_1001 Januaribarn
  1. Anonym
    #1

    Har en sur make...

    Vi kom överens i typ januari/februari om att M ska somna i sin säng för hon sover bäst då, sen vi får ligga jämte (hennes säng står kant i kant med vår). Så höll vi på med storasyster lääänge och nu somnar själv i egen säng på en gång. Innan somnade hon oftast oss i soffan. Mycket för att det skulle bli enklare för maken när jag jobbar kvällar och nätter. Gick jättebra till en början och sen började det strula, jag är envis och låter henne ligga kvar trots det tar lång tid. Maken tycker det är jobbigt, han vill inte somna, missar något på TV och så slutar det med att han tar med henne till soffan. Vilket gör henne extremt mycket svårare att få henne att somna i sängen, jag märker skillnaden. Till slut blev jag så less på det hela att jag vägrar lägga M, jag vill inte att hon somnar i soffan, det är i sängen man somnar och sover.
    Visst är jag kanske barnslig, men det struntar jag i, jag är så döless på allt annat är viktigare än barnen och att det är så jobbigt att jag jobbar kvällar och nätter.
  2. 1
    Har en sur make... Vi kom överens i typ januari/februari om att M ska somna i sin säng för hon sover bäst då, sen vi får ligga jämte (hennes säng står kant i kant med vår). Så höll vi på med storasyster lääänge och nu somnar själv i egen säng på en gång. Innan somnade hon oftast oss i soffan. Mycket för att det skulle bli enklare för maken när jag jobbar kvällar och nätter. Gick jättebra till en början och sen började det strula, jag är envis och låter henne ligga kvar trots det tar lång tid. Maken tycker det är jobbigt, han vill inte somna, missar något på TV och så slutar det med att han tar med henne till soffan. Vilket gör henne extremt mycket svårare att få henne att somna i sängen, jag märker skillnaden. Till slut blev jag så less på det hela att jag vägrar lägga M, jag vill inte att hon somnar i soffan, det är i sängen man somnar och sover.
    Visst är jag kanske barnslig, men det struntar jag i, jag är så döless på allt annat är viktigare än barnen och att det är så jobbigt att jag jobbar kvällar och nätter.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Men alltså, om din man prioriterar TV framför nattningsrutin, så får nog han ta konsekvenserna av det också. Jag tycker inte det är mer än rimligt. Dvs han får natta. Skulle bli lika arg som du. Själv vill jag natta rätt ofta, men skulle bli rätt sur om sambon gjorde det svårt genom att inte hålla på rutinerna. Då skulle jag nog lämna över till honom när det var dags för pyjamas.
  4. 2
    Men alltså, om din man prioriterar TV framför nattningsrutin, så får nog han ta konsekvenserna av det också. Jag tycker inte det är mer än rimligt. Dvs han får natta. Skulle bli lika arg som du. Själv vill jag natta rätt ofta, men skulle bli rätt sur om sambon gjorde det svårt genom att inte hålla på rutinerna. Då skulle jag nog lämna över till honom när det var dags för pyjamas.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Jag håller med dig, det går inte att ha olika regler. Det gäller att vara konsekvent och hålla ihop om man ska göra förändringar. Hur ska lilla stackars M kunna veta vad som är rätt och fel...
    Jag tycker absolut att din make ska hålla sig till det ni har bestämt. Sängen är absolut det bästa alternativet!
  6. 3
    Jag håller med dig, det går inte att ha olika regler. Det gäller att vara konsekvent och hålla ihop om man ska göra förändringar. Hur ska lilla stackars M kunna veta vad som är rätt och fel...
    Jag tycker absolut att din make ska hålla sig till det ni har bestämt. Sängen är absolut det bästa alternativet!
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Hur går det? Är han fortfarande sur eller har du fått med honom?
  8. 4
    Hur går det? Är han fortfarande sur eller har du fått med honom?

Liknande trådar

  1. Så kom make och son hem...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 21:43
  2. Make pâ väg hem
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 10:55
  3. Jag har en fin make
    By KorallmedK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 09:29
  4. jox man, tt och min ex-make...
    By Miqa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 23:59
  5. Min make
    By Bilbytartagen in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 17:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar