Uppehållstjänst
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Uppehållstjänst

    Vad betyder det?
    Såg i en platsannons: tjänsten är en uppehållstjänst.
  2. 1
    Uppehållstjänst Vad betyder det?
    Såg i en platsannons: tjänsten är en uppehållstjänst.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Brukar betyda att man t.ex har sommarlov - vanligt för församlingsassistenter/pedagoger och andra som jobbar när skolbarnen är hemma.
  4. 2
    Brukar betyda att man t.ex har sommarlov - vanligt för församlingsassistenter/pedagoger och andra som jobbar när skolbarnen är hemma.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    När jag vickade inom särskolan hade jag uppehållstjänst, det betydde då iallafall att jag hade en lite lägre lön året runt , samma all månader trots att jag hade sommaren ledig
  6. 3
    När jag vickade inom särskolan hade jag uppehållstjänst, det betydde då iallafall att jag hade en lite lägre lön året runt , samma all månader trots att jag hade sommaren ledig
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag har haft uppehållstjänst och då innebar det att jag hade en viss procent av lönen fast jag jobbade 100 %minns inte exakta siffror men jag tror det var 83 % av min lön året om men jag var ledig alla lov, sommarlov 10 veckor, jul cirka 3 veckor, sportlov, påsklov och höstlov en vecka vardera.
  8. 4
    Jag har haft uppehållstjänst och då innebar det att jag hade en viss procent av lönen fast jag jobbade 100 %minns inte exakta siffror men jag tror det var 83 % av min lön året om men jag var ledig alla lov, sommarlov 10 veckor, jul cirka 3 veckor, sportlov, påsklov och höstlov en vecka vardera.
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Jag vet inte om det finns uppehållstjänster i andra brancher och om det i så fall betyder nåt annat, men i skolan kan man ha uppehållstjänst. Det betyder att man är anställd under terminen, men inte jobbar under loven. Man har lite lägre lön än den som har ferietjänst (sommarlov, men jobbar samma antal timmar som "vanligt folk") eller semestertjänst.
  10. 5
    Jag vet inte om det finns uppehållstjänster i andra brancher och om det i så fall betyder nåt annat, men i skolan kan man ha uppehållstjänst. Det betyder att man är anställd under terminen, men inte jobbar under loven. Man har lite lägre lön än den som har ferietjänst (sommarlov, men jobbar samma antal timmar som "vanligt folk") eller semestertjänst.
  11. monka
    #6
    Då är man ledig när barnen har lov, typ Den tid du är ledig då gör du på arbetsveckorna istället så jag vet inte om det är bara fördelar.
  12. 6
    Då är man ledig när barnen har lov, typ Den tid du är ledig då gör du på arbetsveckorna istället så jag vet inte om det är bara fördelar.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag jobbade som elevassistent då på högstadiet.
  14. 7
    Jag jobbade som elevassistent då på högstadiet.
  15. Salander
    #8
    Tack alla! Det gällde en tjänst i skolans värld så det verkar ju logiskt
  16. 8
    Tack alla! Det gällde en tjänst i skolans värld så det verkar ju logiskt
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Värdelöst är det - man jobbar under veckor det är skola, och arbetsgivaren håller inne en del av lönen man eg tjänat under terminstid, så att man får en lägre lön alla årets månader istället.
    Men man är ändå anställd under loven - trots att man inte får jobba då och inte har någon lön (mer än den arbetsgivaren har tvångssparat åt en under resten av året), vilket betyder att man inte får stämpla under sommarmånaderna om man inte lyckas få annat jobb då. Undvik, är mitt råd!
  18. 9
    Värdelöst är det - man jobbar under veckor det är skola, och arbetsgivaren håller inne en del av lönen man eg tjänat under terminstid, så att man får en lägre lön alla årets månader istället.
    Men man är ändå anställd under loven - trots att man inte får jobba då och inte har någon lön (mer än den arbetsgivaren har tvångssparat åt en under resten av året), vilket betyder att man inte får stämpla under sommarmånaderna om man inte lyckas få annat jobb då. Undvik, är mitt råd!

Liknande trådar

  1. uppehållstjänst??
    By Undrar in forum Barn som yrke
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 19:18
  2. Uppehållstjänst som förskollärare
    By Nin 76 in forum Barn som yrke
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 17:59
  3. EllaNora ang. uppehållstjänst
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 07:31
  4. Förskollärare/Uppehållstjänst
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 04:13
  5. Vad innebär uppehållstjänst?
    By Pling-70 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 14:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar