Hur mycket firas
_95 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Hur mycket firas

    skolavslutningen hos er, nu när de slutar nian ?
    Här brukar de vara mycket blommor och sådant, de brukar ge klasskompisar och andra vänner typ en ros att hänga runt halsen och sådär.
    Sedan blir de inte så stort firande för Jocke, blir väl vi i närmsta familjen och mormor o morfar som kommer på lite mat och så

    I skolan har de en vecka för en spexdag då alla klär ut sig till något och de fotas så de får köpa en fotokatalog
    Sonen ska va livvakt
    Har era några sådan där speciella traditioner ?
  2. 1
    Hur mycket firas skolavslutningen hos er, nu när de slutar nian ?
    Här brukar de vara mycket blommor och sådant, de brukar ge klasskompisar och andra vänner typ en ros att hänga runt halsen och sådär.
    Sedan blir de inte så stort firande för Jocke, blir väl vi i närmsta familjen och mormor o morfar som kommer på lite mat och så

    I skolan har de en vecka för en spexdag då alla klär ut sig till något och de fotas så de får köpa en fotokatalog
    Sonen ska va livvakt
    Har era några sådan där speciella traditioner ?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Våra har en "bal" två dagar före avslutningen och sen vet jag inte om det är något mer som är speciellt.... Min tös verkar ha en ganska avslappnad inställning iaf, ingen klädhysteri eller så
  4. 2
    Våra har en "bal" två dagar före avslutningen och sen vet jag inte om det är något mer som är speciellt.... Min tös verkar ha en ganska avslappnad inställning iaf, ingen klädhysteri eller så
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Åh Bal så

    kul De har de i grannkommunen till oss , här får de vänta till studentbalen
  6. 3
    Åh Bal så kul De har de i grannkommunen till oss , här får de vänta till studentbalen
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Spexbok

    Det har här med, men jag har inte hört något om att köpa den. Han var i alla fall med. Sen har de en bal i kväll, men den ville inte Felix vara med på. Min mamma frågade precis om vi skulle ha någon fest, men det har jag inte ens funderat på. Känns som nåt man sparar till studenten, men det är klart att vi ska fira lite extra. Funderar på att köpa en examenspresent till honom, Typ ett smycke, tänkte jag.

    Söndag till tisdag denna vecka var de ju på klassresa till Åland. De hade haft jättekul.
  8. 4
    Spexbok Det har här med, men jag har inte hört något om att köpa den. Han var i alla fall med. Sen har de en bal i kväll, men den ville inte Felix vara med på. Min mamma frågade precis om vi skulle ha någon fest, men det har jag inte ens funderat på. Känns som nåt man sparar till studenten, men det är klart att vi ska fira lite extra. Funderar på att köpa en examenspresent till honom, Typ ett smycke, tänkte jag.

    Söndag till tisdag denna vecka var de ju på klassresa till Åland. De hade haft jättekul.

Liknande trådar

  1. Nu ska det firas
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 09:25
  2. så hur firas
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 12:03
  3. Hur firas
    By Ha den äran in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 08:52
  4. Hur firas
    By Dags in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 19:45
  5. när firas...
    By incan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar