Larmet hjälpte oss!
Sängvätning & inkontinens
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Larmet hjälpte oss!

    Vår son är sju och ett halvt år och hade aldrig haft en torr natt, någonsin. När han var kring fem år var vi första gången hos en urolog och fick Minirim utskrivet. Vi hade hört om andra som blivit hjälpta och trodde på det. Hjälpte dock inte vår son ett enda dugg. I julas köpte vi Enurad (larm) och satte igång på jullovet. Då var han sju år och två månader. Vi hade sett framför oss veckor av plingel från klockan och vi sov på madrass inne hos honom. Första veckan plingade det några gånger, sen allt mer sällan och när januari var slut hade vi en torr gosse! Som tom sov över på skolan tillsammans med sina klasskamrater för någon månad. Hade någon sagt det till mig i december, hade jag aldrig trott på det!
    Han går fortfarande upp nästan varje natt och kissar, men känner av det i tid, och vi har inga blöta pyjamser längre.

    Så mitt tips är larm, men om någon är hjälpt av Mirim har vi tabletter kvar (29 stycken, vi har för oss att asken med 100 tabletter kostade runt 1000 kronor, så om någon är intresserad av att fylla på sitt förråd, säljer vi gärna dem för 200 kronor inkl frakt).

    Hälsningar Susanne
  2. 1
    Larmet hjälpte oss! Vår son är sju och ett halvt år och hade aldrig haft en torr natt, någonsin. När han var kring fem år var vi första gången hos en urolog och fick Minirim utskrivet. Vi hade hört om andra som blivit hjälpta och trodde på det. Hjälpte dock inte vår son ett enda dugg. I julas köpte vi Enurad (larm) och satte igång på jullovet. Då var han sju år och två månader. Vi hade sett framför oss veckor av plingel från klockan och vi sov på madrass inne hos honom. Första veckan plingade det några gånger, sen allt mer sällan och när januari var slut hade vi en torr gosse! Som tom sov över på skolan tillsammans med sina klasskamrater för någon månad. Hade någon sagt det till mig i december, hade jag aldrig trott på det!
    Han går fortfarande upp nästan varje natt och kissar, men känner av det i tid, och vi har inga blöta pyjamser längre.

    Så mitt tips är larm, men om någon är hjälpt av Mirim har vi tabletter kvar (29 stycken, vi har för oss att asken med 100 tabletter kostade runt 1000 kronor, så om någon är intresserad av att fylla på sitt förråd, säljer vi gärna dem för 200 kronor inkl frakt).

    Hälsningar Susanne
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Stort grattis! Kul att larmet funkade! Det finns statistik på hur många som blir hjälpta av larm resp. Minirin, men jag kommer inte ihåg hur det ser ut. I alla fall är det ganska många i båda grupperna, så visst ska man testa båda, om inte det första hjälper. Tyder på att din son trots allt inte sov så djupt som en del andra sängvätare gör. Våra två sängvätare testade larm i flera långa omgångar från 7 till 12 års ålder utan effekt. De fortsatte sova som stockar.
  4. 2
    Stort grattis! Kul att larmet funkade! Det finns statistik på hur många som blir hjälpta av larm resp. Minirin, men jag kommer inte ihåg hur det ser ut. I alla fall är det ganska många i båda grupperna, så visst ska man testa båda, om inte det första hjälper. Tyder på att din son trots allt inte sov så djupt som en del andra sängvätare gör. Våra två sängvätare testade larm i flera långa omgångar från 7 till 12 års ålder utan effekt. De fortsatte sova som stockar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Hurra för er!!

    Som Ullen försökte vi också med larm utan att det funkade.

    Jätte kul att det funkade för honom!!!
  6. 3
    Hurra för er!!

    Som Ullen försökte vi också med larm utan att det funkade.

    Jätte kul att det funkade för honom!!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis, vad härligt
  8. 4
    Grattis, vad härligt
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    grattis! vad skönt att larmet hjälpte er son när inte minirim gjorde det. min dotter har inte träffat läkare än så jag vet inte vad för hjälp hon kommer få. hoppas bara att hon är torr till jul.
  10. 5
    grattis! vad skönt att larmet hjälpte er son när inte minirim gjorde det. min dotter har inte träffat läkare än så jag vet inte vad för hjälp hon kommer få. hoppas bara att hon är torr till jul.

Liknande trådar

  1. Larmet
    By Katta1 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 21:57
  2. Placering av larmet
    By .Flingan in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 20:30
  3. larmet kvar
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 13:08
  4. tio i ett gick larmet
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 23:12
  5. sen falska larmet
    By sannah smurff in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 15:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar