Hål i öroen
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Hål i öroen

    Är utsatt för en intensiv övertalningskampanj av min dotter som är 7. "Alla har hål i öronen!" Har letat efter information men inte hittat någon. Ni som har äldre hjärtbarn, har de fått ta hål i öronen?

    Hon är född med pulmonalis atresi och har förnärvarande en konduit? från höger kammare...
  2. 1
    Hål i öroen Är utsatt för en intensiv övertalningskampanj av min dotter som är 7. "Alla har hål i öronen!" Har letat efter information men inte hittat någon. Ni som har äldre hjärtbarn, har de fått ta hål i öronen?

    Hon är född med pulmonalis atresi och har förnärvarande en konduit? från höger kammare...
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    ja, vår dotter fick ta hål i öronen. Hon har aortastenos och har ett homograft i aortan. Hon ska ha antibiotikaprofylax vid tandingrepp mm, men ta hål var helt ok. Jag var dock extra noga med rengöringen efteråt. Mer noga än när sonen som är frisk tog sitt hål. Minns inte hur gammal hon var, men det spelar ju mindre roll.
  4. 2
    ja, vår dotter fick ta hål i öronen. Hon har aortastenos och har ett homograft i aortan. Hon ska ha antibiotikaprofylax vid tandingrepp mm, men ta hål var helt ok. Jag var dock extra noga med rengöringen efteråt. Mer noga än när sonen som är frisk tog sitt hål. Minns inte hur gammal hon var, men det spelar ju mindre roll.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Tack snälla för svaret det låter ju hoppfullt för lilla E. Då kanske jag slipper göra henne besviken. Din dotters hjärfel är ju väldigt likt vår dotters, som också ska ha anitibiotikaprofylax vid tex tandingrepp.
  6. 3
    Tack snälla för svaret det låter ju hoppfullt för lilla E. Då kanske jag slipper göra henne besviken. Din dotters hjärfel är ju väldigt likt vår dotters, som också ska ha anitibiotikaprofylax vid tex tandingrepp.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    #4
    Hej
    Mitt råd är att lyssna med hjärtläkaren först. Min dotter är 10 år, opererad för transposition. Hennes hjärtläkare tyckte att vi skulle ta upp diskussionen igen när hon är ca 12 år.
  8. 4
    Hej
    Mitt råd är att lyssna med hjärtläkaren först. Min dotter är 10 år, opererad för transposition. Hennes hjärtläkare tyckte att vi skulle ta upp diskussionen igen när hon är ca 12 år.
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Tack för alla svar. Vi pratade med hennes hjärtläkare och det var ok. Nu verkar hon däremot ha glömt bort det så då väntar vi tills hon kommer på det igen. Kanske dröjer ngr år
  10. 5
    Tack för alla svar. Vi pratade med hennes hjärtläkare och det var ok. Nu verkar hon däremot ha glömt bort det så då väntar vi tills hon kommer på det igen. Kanske dröjer ngr år
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar