konstigt =/
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    konstigt =/

    När Tilde föddes hade hon svart, rakt hår (ganska mycket!), efter några månader byts detta snabbt ut mot blont lockigt hår. nu är hon 18 månader och hennes hår börjar falla av för andra gången.....det blir bara tunnare och tunnare =((. Vad händer? Fler vars barn tappar hår? Jag klippte ju en bit på topparna för inte så länge sen för att det skulle bli tjockare - inte trilla av.....
    *** - 46 kilo***
  2. 1
    konstigt =/ När Tilde föddes hade hon svart, rakt hår (ganska mycket!), efter några månader byts detta snabbt ut mot blont lockigt hår. nu är hon 18 månader och hennes hår börjar falla av för andra gången.....det blir bara tunnare och tunnare =((. Vad händer? Fler vars barn tappar hår? Jag klippte ju en bit på topparna för inte så länge sen för att det skulle bli tjockare - inte trilla av.....
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Ja det låter ju märkligt. Alla våra barn har haft ganska rejält med hår när de fötts men aldrig tappat mer än det de skavt av i nacken som de gör där när de börjar röra sig mer. Men många tappar ju mycket riktigt det första i början. Har aldrig hört att de tappar en gång till.

    Tappar hon så att hon blir kal på huvudet? Tussar? Hur mycket har hon annars nu då? Om hon tappar väldigt mycket hade nog jag valt att gå till läkare och kolla faktiskt.
  4. 2
    Ja det låter ju märkligt. Alla våra barn har haft ganska rejält med hår när de fötts men aldrig tappat mer än det de skavt av i nacken som de gör där när de börjar röra sig mer. Men många tappar ju mycket riktigt det första i början. Har aldrig hört att de tappar en gång till.

    Tappar hon så att hon blir kal på huvudet? Tussar? Hur mycket har hon annars nu då? Om hon tappar väldigt mycket hade nog jag valt att gå till läkare och kolla faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Det har liksom tunnats ut rejält. Hon har fortfarande hår kvar och tappar strå för strå liksom. Så det är strån lite överallt på henne......får se lite vad som händer annars kan man ju kontakta bvc först och höra efter. Kram
  6. 3
    Det har liksom tunnats ut rejält. Hon har fortfarande hår kvar och tappar strå för strå liksom. Så det är strån lite överallt på henne......får se lite vad som händer annars kan man ju kontakta bvc först och höra efter. Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Tråkigt och lite oroväckande när man ser att hon tappar hår. BVC kan man ju alltid ringa och rådfråga och det brukar jag känna är jätteskönt! De vet ju om det mesta scenarior som sker med små barn och kan i alla fall råda hur man ska gå vidare.
  8. 4
    Tråkigt och lite oroväckande när man ser att hon tappar hår. BVC kan man ju alltid ringa och rådfråga och det brukar jag känna är jätteskönt! De vet ju om det mesta scenarior som sker med små barn och kan i alla fall råda hur man ska gå vidare.
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    När Tuva föddes hade hon ganska mycket hår. Sedan tappade hon hår och huvudet växte men inte håret. Då helt plötsligt hade hon lite hår istället och då kunde man inte tro att hon föddes med mycket hår. Nu har håret börjat växa igen, det är tunt men det går minsann att sätta upp en svans.

    Att bebisar tappar hår är jättevanligt men att Tilde tappar hår nu kanske inte är så vanligt? Jag tycker också att du skall prata med BVC. Har ni varit på 18-månaders kollen?
    Lycka till!
  10. 5
    När Tuva föddes hade hon ganska mycket hår. Sedan tappade hon hår och huvudet växte men inte håret. Då helt plötsligt hade hon lite hår istället och då kunde man inte tro att hon föddes med mycket hår. Nu har håret börjat växa igen, det är tunt men det går minsann att sätta upp en svans.

    Att bebisar tappar hår är jättevanligt men att Tilde tappar hår nu kanske inte är så vanligt? Jag tycker också att du skall prata med BVC. Har ni varit på 18-månaders kollen?
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Simon hade nån period som liten då håret tunnades ut liiite men annars har han fått mer o mer hela tiden. Det har blivit ljusare o lockigare också.

    Håller med de andra, kolla med BVC. Det kanske är helt normalt, eller så kanske hon är allergisk mot nåt eller har svårt att ta upp nåt näringsämne från kosten och behöver vitamintillskott, så kan det ju vara för vuxna tex. Kosten påverkar håret jättemkt och det brukar visa sig flera veckor efter, så tex om hon var sjuk för några veckor sen o åt dåligt så kan det ju vara en eftersläng av det. Men kolla upp tycker jag!
  12. 6
    Simon hade nån period som liten då håret tunnades ut liiite men annars har han fått mer o mer hela tiden. Det har blivit ljusare o lockigare också.

    Håller med de andra, kolla med BVC. Det kanske är helt normalt, eller så kanske hon är allergisk mot nåt eller har svårt att ta upp nåt näringsämne från kosten och behöver vitamintillskott, så kan det ju vara för vuxna tex. Kosten påverkar håret jättemkt och det brukar visa sig flera veckor efter, så tex om hon var sjuk för några veckor sen o åt dåligt så kan det ju vara en eftersläng av det. Men kolla upp tycker jag!

Liknande trådar

  1. Konstigt.
    By anonymt namn in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 10:33
  2. Konstigt
    By Malince in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 21:17
  3. Konstigt
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 20:25
  4. vad konstigt då!
    By tuffinghund in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 14:51
  5. Vad är konstigt?
    By 1234321 in forum Sex & erotik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar