Vad är era bästa tips på trångboddhet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vad är era bästa tips på trångboddhet

    Vi kommer att bo i en sommarstuga hela sommaren och en bit in i höst. 30kvm liten är den och vi har 4 barn, så jag motager tacksamt alla smarta lösningar och tips.
  2. 1
    Vad är era bästa tips på trångboddhet Vi kommer att bo i en sommarstuga hela sommaren och en bit in i höst. 30kvm liten är den och vi har 4 barn, så jag motager tacksamt alla smarta lösningar och tips.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Så lite prylar med som möjligt..och att vara ute så mycket man kan.

    Lycka till..!
  4. 2
    Så lite prylar med som möjligt..och att vara ute så mycket man kan.

    Lycka till..!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Kan ni sätta upp nått större tält? Som barnen kan leka i. Kanske surra ett "scoutbord" (ett långbord med presenning över där man kan sitta och pyssla, hänga, äta. Trädgårdsmöbler och två partytält funkar ju med förståss.

    Sen tror jag man snabbt vänjer sig vid att vara mkt ute eller leka lungt inne.
  6. 3
    Kan ni sätta upp nått större tält? Som barnen kan leka i. Kanske surra ett "scoutbord" (ett långbord med presenning över där man kan sitta och pyssla, hänga, äta. Trädgårdsmöbler och två partytält funkar ju med förståss.

    Sen tror jag man snabbt vänjer sig vid att vara mkt ute eller leka lungt inne.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Sova kan man göra trångt, dela rum blir väl en självklarhet.
    Satsa på leksaker och aktiviteter som funkar ute. Kubb, trädgårdyatzy, badminton osv. Jag hade försökt ha en klok matplats ute, gärna under tak...? Kanske satsa på ett lite rejälare partytält? Så kan man ha sovrum, en tv hörna (vid dåligt väder) toa o kök inne.
    Men sitta och äta kan man ju nästan jämt göra ute på sommarhalvåret. Myggmedel eller en sån där mojäng som skrämmer/bränner mygg kan nog vara att rekomendera om man räknar med mycket utevistelse...!

    Som feather säger, ta dit så lite onödigt som möjligt....!
  8. 4
    Sova kan man göra trångt, dela rum blir väl en självklarhet.
    Satsa på leksaker och aktiviteter som funkar ute. Kubb, trädgårdyatzy, badminton osv. Jag hade försökt ha en klok matplats ute, gärna under tak...? Kanske satsa på ett lite rejälare partytält? Så kan man ha sovrum, en tv hörna (vid dåligt väder) toa o kök inne.
    Men sitta och äta kan man ju nästan jämt göra ute på sommarhalvåret. Myggmedel eller en sån där mojäng som skrämmer/bränner mygg kan nog vara att rekomendera om man räknar med mycket utevistelse...!

    Som feather säger, ta dit så lite onödigt som möjligt....!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Koolt

    Minimalt med prylar och massor av utevistelse är mina förslag. Eftersom jag själv har mitt sovrum i vardagsrummet så kan jag också dela med mig av det som får mig att överleva mellan varven när det är fullt med tonåringar överallt som lyssnar på musik, spelar data och ser på tv (i "mitt" rum) : Egen bärbar dator och BRA HÖRLURAR som stänger ute allt omkring-ljud, så att man kan se film i datorn eller lyssna på musik från datorn när man ligger på soffan och läser t ex!
  10. 5
    Koolt

    Minimalt med prylar och massor av utevistelse är mina förslag. Eftersom jag själv har mitt sovrum i vardagsrummet så kan jag också dela med mig av det som får mig att överleva mellan varven när det är fullt med tonåringar överallt som lyssnar på musik, spelar data och ser på tv (i "mitt" rum) : Egen bärbar dator och BRA HÖRLURAR som stänger ute allt omkring-ljud, så att man kan se film i datorn eller lyssna på musik från datorn när man ligger på soffan och läser t ex!
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Elyzabels tips om tält var ju super. Jag kom att tänka på Crêpesvagnen som funnits här ett par år, där hade de ett jättefint lektält till barnen, jag filmade lite där:

    http://youtu.be/0oQ-yWqxudM

    OK lite överkurs med sand i kanske, men det var verkligen supermysigt.

    Sen tänker jag att man kan ha partytält och lite kök under där, diska ute och laga en del mat också.
  12. 6
    Elyzabels tips om tält var ju super. Jag kom att tänka på Crêpesvagnen som funnits här ett par år, där hade de ett jättefint lektält till barnen, jag filmade lite där:

    http://youtu.be/0oQ-yWqxudM

    OK lite överkurs med sand i kanske, men det var verkligen supermysigt.

    Sen tänker jag att man kan ha partytält och lite kök under där, diska ute och laga en del mat också.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Vi bodde på ca 20 km i 3½ månad med våra tre barn. Vi hade två lösningar: Vara ute masor massor massor. Vi var verkligen ute _jämt_. Ha pyttelite saker är nummer 2. Barnen fick ha tre leksaker var med sig, resten magasinerades.

    Det fungerade faktsikt bättre än man kunde tro. Sommaren är ju rätta tiden iaf, med lite ytterkläder osv.
  14. 7
    Vi bodde på ca 20 km i 3½ månad med våra tre barn. Vi hade två lösningar: Vara ute masor massor massor. Vi var verkligen ute _jämt_. Ha pyttelite saker är nummer 2. Barnen fick ha tre leksaker var med sig, resten magasinerades.

    Det fungerade faktsikt bättre än man kunde tro. Sommaren är ju rätta tiden iaf, med lite ytterkläder osv.
  15. Medlem sedan
    Oct 2020
    #8
    Har du en normalstor barnfamilj, bor i bostadsrätt, och upplever att du bor trångt?

    Jag är redaktör för en tidning som är på jakt efter en exempelfamilj till nästa nummer. Reportaget kommer kopplas till temat bostadspolitik/ plånboksfrågor för bostadsrättsägare där fokus ligger på hur olika skatter och regler, befintliga och sådana som ligger på förslag, hindrar rörligheten på bostadsmarknaden. Och hur det tvingar in människor i ett boende de inte är nöjda med.



    Intresserad av att vara med? Mejla mig och berätta lite om din familjs förutsättningar och var du bor på: [email protected].
  16. 8
    Har du en normalstor barnfamilj, bor i bostadsrätt, och upplever att du bor trångt?

    Jag är redaktör för en tidning som är på jakt efter en exempelfamilj till nästa nummer. Reportaget kommer kopplas till temat bostadspolitik/ plånboksfrågor för bostadsrättsägare där fokus ligger på hur olika skatter och regler, befintliga och sådana som ligger på förslag, hindrar rörligheten på bostadsmarknaden. Och hur det tvingar in människor i ett boende de inte är nöjda med.



    Intresserad av att vara med? Mejla mig och berätta lite om din familjs förutsättningar och var du bor på: [email protected].

Liknande trådar

  1. Lugnare bebis pga trångboddhet?
    By hhkj in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 18:31
  2. Trångboddhet...
    By Nån Anna N in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 12:40
  3. Ang trångboddhet & nytt barn
    By snigelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 16:38
  4. era bästa tips
    By _Nina_ in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 19:52
  5. trångboddhet
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 16:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar