Operera bort halsmandlarna?
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Operera bort halsmandlarna?

    Hej! Har någon gjort det på sina barn? Freja ska operera bort sina för de är jättestora och ger henne problem att andas. Särskilt när hon är förkyld är det hemskt, då får hon andningsuppehåll när hon sover och måste jobba med hela kroppen. Så jag hoppas det blir bättre efter operation.
  2. 1
    Operera bort halsmandlarna? Hej! Har någon gjort det på sina barn? Freja ska operera bort sina för de är jättestora och ger henne problem att andas. Särskilt när hon är förkyld är det hemskt, då får hon andningsuppehåll när hon sover och måste jobba med hela kroppen. Så jag hoppas det blir bättre efter operation.
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Min erfarenhet är att de fixar det utmärkt med operation när de är små. De återhämtar sig snabbt, mycket snabbare än de som är äldre... tonåringarna är inte att prata om . Sen kommer hon bli så mycket piggare när dem är borta.

    Se till att ha Piggelin glass hemma när ni kommer hem efter operationen. Det är gott med kallt för halsen efteråt.
  4. 2
    Min erfarenhet är att de fixar det utmärkt med operation när de är små. De återhämtar sig snabbt, mycket snabbare än de som är äldre... tonåringarna är inte att prata om . Sen kommer hon bli så mycket piggare när dem är borta.

    Se till att ha Piggelin glass hemma när ni kommer hem efter operationen. Det är gott med kallt för halsen efteråt.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Känner ingen som gjort det - men i ngn av Richard Scarrys böcker är det en kaninflicka som gör det - och äter glass sedan. Ska jag kolla vad boken heter så kan ni läsa den för henne (hon får ett syskon samtidigt vilket kanske förvirrar mer än det hjälper)?
  6. 3
    Känner ingen som gjort det - men i ngn av Richard Scarrys böcker är det en kaninflicka som gör det - och äter glass sedan. Ska jag kolla vad boken heter så kan ni läsa den för henne (hon får ett syskon samtidigt vilket kanske förvirrar mer än det hjälper)?
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Det låter bra och vi ska definitivt ladda med glass
  8. 4
    Det låter bra och vi ska definitivt ladda med glass
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Det får du jättegärna göra. Vi gillar Richard Scarry böckerna hela familjen, men känner inte igen den biten, så den boken har vi nog inte. Tycker det är jättebra att läsa böcker om sånt som ska ske så att man kan förbereda barnen.
  10. 5
    Det får du jättegärna göra. Vi gillar Richard Scarry böckerna hela familjen, men känner inte igen den biten, så den boken har vi nog inte. Tycker det är jättebra att läsa böcker om sånt som ska ske så att man kan förbereda barnen.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Det är i Vad gör folk hela dagarna - kapitlet På sjukhuset. Och nu ser ja att det är tonsillerna de tar bort- -men....
  12. 6
    Det är i Vad gör folk hela dagarna - kapitlet På sjukhuset. Och nu ser ja att det är tonsillerna de tar bort- -men....
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    Hej!
    När dottern var 3½ år opererade hon bort sina halsmandlar av den anledningen, och problemet försvann helt efteråt. Hon snarkade enormt innan och hade andningsuppehåll lite då och då.
    Jag opererade bort mina när jag var liten.

    Efteråt blev det glass i stora lass!
  14. 7
    Hej!
    När dottern var 3½ år opererade hon bort sina halsmandlar av den anledningen, och problemet försvann helt efteråt. Hon snarkade enormt innan och hade andningsuppehåll lite då och då.
    Jag opererade bort mina när jag var liten.

    Efteråt blev det glass i stora lass!
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8
    Vad skönt! Jo jag tror också det blir bättre, nu är det mycket bättre när hon inte är förkyld, men jag bävar för nästa gång hon blir sjuk. Och operationen blir antagligen inte förrän i oktober.
  16. 8
    Vad skönt! Jo jag tror också det blir bättre, nu är det mycket bättre när hon inte är förkyld, men jag bävar för nästa gång hon blir sjuk. Och operationen blir antagligen inte förrän i oktober.

Liknande trådar

  1. Ta bort halsmandlarna?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 20:50
  2. operera bort halsmandlarna- ngn?
    By februari2012 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:49
  3. operera bort halsmandlarna (vuxen)
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 16:37
  4. Hon ska operera bort
    By Bananens mamma in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 19:05
  5. Operera bort halsmandlarna
    By Cammis in forum Barnsjukdomar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar