Grattis alla 6-åringar!
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Grattis alla 6-åringar!

    Idag firar vi Vilda 6 år hemma med Hello Kitty-tema. Igår var det barnkalas med huset fullt och idag närmsta släkten och familjen.

    Jag förstår knappt vart tiden tagit vägen... Det var ju nyss hon fanns i magen och jag satt vid datorn varje dag och läste och kommenterade här på AFF Junibarn. Så många härliga människor i denna gruppen! Några har jag på Facebook, några bloggar läser jag och några från Göteborgstrakten brukar jag träffa ett par gånger om året. Det tycker jag är kul. Så har det inte varit alls när jag väntat de andra barnen och nu har jag knappt tid vid datorn alls längre, men det är både frivilligt och ofrivilligt.

    Hur firar ni era 6-åringar? Något speciellt tema? Vad önskar och får de? Skulle vara roligt med en liten uppdatering! Våra småstora barn som börjar förskoleklass till hösten...


    Stor kram/Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Vilja
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* ~*~

    Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Mirakel nr 5 med bf 5 maj 2010

    Vendelas minnessida: www.zoieli.se/vendela
    Blogg om glädje och sorg: www.zoieli.blogspot.com
    Mejl: [email protected]

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* ~*~
  2. 1
    Grattis alla 6-åringar! Idag firar vi Vilda 6 år hemma med Hello Kitty-tema. Igår var det barnkalas med huset fullt och idag närmsta släkten och familjen.

    Jag förstår knappt vart tiden tagit vägen... Det var ju nyss hon fanns i magen och jag satt vid datorn varje dag och läste och kommenterade här på AFF Junibarn. Så många härliga människor i denna gruppen! Några har jag på Facebook, några bloggar läser jag och några från Göteborgstrakten brukar jag träffa ett par gånger om året. Det tycker jag är kul. Så har det inte varit alls när jag väntat de andra barnen och nu har jag knappt tid vid datorn alls längre, men det är både frivilligt och ofrivilligt.

    Hur firar ni era 6-åringar? Något speciellt tema? Vad önskar och får de? Skulle vara roligt med en liten uppdatering! Våra småstora barn som börjar förskoleklass till hösten...


    Stor kram/Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Vilja
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    Grattis säger vi oxå till alla *Junibarn*

    Oscar har inte fyllt ännu men han önskar sig som vanligt verktyg, skillnaden är att nu skall det vara riktiga.
    Han önskar sig en såg, då den gamla gick sönder, och spik och en tång...

    Han kommer nog att bli snickare när han blir stor!
    Vi kommer att fira med familjen en dag och sen kommer han att ha kalas för dagiskompisar+ grannar.
    Tema: tja... han ville ha tom & Jerry muggar och tallrikar men annars blir det nog bara till att hoppas på fint väder så vi kan vara i trädgården...

    Oscar har redan fått en cykel (lite i förväg) och kommer få några mindre verktyg, lego och flaskhållare till cykeln samt en vattenflaska så klart..

    Sen vet vi inte om det blir nåt litet extra bara för att...
    Hans pappa och jag är både "suckers" för presenter så det är lätt hänt att det går överstyr... Tur vi kan stoppa varandra.
  4. 2
    Grattis säger vi oxå till alla *Junibarn*

    Oscar har inte fyllt ännu men han önskar sig som vanligt verktyg, skillnaden är att nu skall det vara riktiga.
    Han önskar sig en såg, då den gamla gick sönder, och spik och en tång...

    Han kommer nog att bli snickare när han blir stor!
    Vi kommer att fira med familjen en dag och sen kommer han att ha kalas för dagiskompisar+ grannar.
    Tema: tja... han ville ha tom & Jerry muggar och tallrikar men annars blir det nog bara till att hoppas på fint väder så vi kan vara i trädgården...

    Oscar har redan fått en cykel (lite i förväg) och kommer få några mindre verktyg, lego och flaskhållare till cykeln samt en vattenflaska så klart..

    Sen vet vi inte om det blir nåt litet extra bara för att...
    Hans pappa och jag är både "suckers" för presenter så det är lätt hänt att det går överstyr... Tur vi kan stoppa varandra.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Hipp hipp hurra för alla stora junibarn!!

    Här har vi födelsedagen i antågande, på fredag. Först blir det antagligen sista dagen med dagmammorna På eftrmiddagen/kvällen har hon bjudit nåra kompisar på pyjamasparty. Får se hur det går... fredag eftermiddag när man brukar vara lagom trött efter veckan. Men som hon själv sa så klokt att då är ju iallafall det kalaset gjort! Storebror har lovat att stötta upp då pappa jobbar. Släkten får vi fira med vid senare tillfälle. Inget särskilt tema mer än pyjamas då förstås
    På önskelistan står sparkcykel, skrivbord, gitarr, nintendo ds, tennistränare (en såndär där bollen sitter fast i gummisnöre) pokemonkort och pärm samt en rosa fotboll. Det hon får av oss i familjen är ett nytt nattlinne till kvällens partaj, Trassel DVD, tennistränaren och pengar då hon nästan sparat ihop till ett nintendo själv
    Ha en skön sommar!!
  6. 3
    Hipp hipp hurra för alla stora junibarn!!

    Här har vi födelsedagen i antågande, på fredag. Först blir det antagligen sista dagen med dagmammorna På eftrmiddagen/kvällen har hon bjudit nåra kompisar på pyjamasparty. Får se hur det går... fredag eftermiddag när man brukar vara lagom trött efter veckan. Men som hon själv sa så klokt att då är ju iallafall det kalaset gjort! Storebror har lovat att stötta upp då pappa jobbar. Släkten får vi fira med vid senare tillfälle. Inget särskilt tema mer än pyjamas då förstås
    På önskelistan står sparkcykel, skrivbord, gitarr, nintendo ds, tennistränare (en såndär där bollen sitter fast i gummisnöre) pokemonkort och pärm samt en rosa fotboll. Det hon får av oss i familjen är ett nytt nattlinne till kvällens partaj, Trassel DVD, tennistränaren och pengar då hon nästan sparat ihop till ett nintendo själv
    Ha en skön sommar!!

Liknande trådar

  1. Grattis alla 1-åringar!
    By Sara Aff in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 11:28
  2. Hej, och GRATTIS alla 4 åringar!!
    By Katja + tjejerna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 21:44
  3. Grattis alla 4-åringar!
    By -Nina- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 10:05
  4. GRattis alla 2 åringar
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 21:33
  5. Grattis alla små 1 åringar
    By stina-74 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar