Sist ut?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Sist ut?

    Vid en ålder av 19 månader går Tuva äntligen! Som vi har väntat...men när hon väl börjat gå så går det så otroligt snabbt! När hon började ta sina första steg för ett par veckor sedan har det sedan gått i en väldig fart. Hon kryper nästan inte längre och de sista två dagarna har hon börjat springa...oj, vad man får springa och jaga. Men det är härligt att se, hon är så glad och springer och skrattar mest hela tiden....
  2. 1
    Sist ut? Vid en ålder av 19 månader går Tuva äntligen! Som vi har väntat...men när hon väl börjat gå så går det så otroligt snabbt! När hon började ta sina första steg för ett par veckor sedan har det sedan gått i en väldig fart. Hon kryper nästan inte längre och de sista två dagarna har hon börjat springa...oj, vad man får springa och jaga. Men det är härligt att se, hon är så glad och springer och skrattar mest hela tiden....
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Vad underbart att höra! Måste var en jättehärlig känsla för henne att nu kunna springa runt alldeles själv!
  4. 2
    Vad underbart att höra! Måste var en jättehärlig känsla för henne att nu kunna springa runt alldeles själv!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Åh så härligt det låter!!!!! Nu njuter hon säkert i fulla drag av den nyvunna friheten att snabbt springa ifrån er =))
  6. 3
    Åh så härligt det låter!!!!! Nu njuter hon säkert i fulla drag av den nyvunna friheten att snabbt springa ifrån er =))
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Weee äntligen! Coolt att hon liksom har "sparat" på det o sen bara öser ut allt på en gång (alltså springer väldigt snabbt). Lång startsträcka men sen så tjoff!
  8. 4
    Weee äntligen! Coolt att hon liksom har "sparat" på det o sen bara öser ut allt på en gång (alltså springer väldigt snabbt). Lång startsträcka men sen så tjoff!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Ah, vad härligt!! Visst är det efterlängtat Vi fick ju vänta ganska länge på Kian också. Han var 17 mån. Då fick ni gå på läkarkontroll vid 18 mån? Det fick jag göra med Theo iallafall. Hände inte så mycket med det... var ju liksom inget "fel", bara att han var sen(han gick vid 20 mån).
  10. 5
    Ah, vad härligt!! Visst är det efterlängtat Vi fick ju vänta ganska länge på Kian också. Han var 17 mån. Då fick ni gå på läkarkontroll vid 18 mån? Det fick jag göra med Theo iallafall. Hände inte så mycket med det... var ju liksom inget "fel", bara att han var sen(han gick vid 20 mån).
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Ja, vi har väntat länge. Jag trodde inte att hon skulle börja gå tidigt men inte sååå sent. Bröderna var 12 resp. 14 månader när de började gå så jag hade tänkt mig något liknande men vi fick vänta...Vi var på sedvanlig läkarkontroll vid 18 månder. De hade ruskigt bråttom och de frågade inte över huvud taget om hon kunde gå så jag berättade det. Då frågade läkaren om hon gick längs möbler och det gjorde hon ju så läkaren sade att hon inte var ett dugg orolig. Det var inte jag heller men jag ville ju ändå tala om det. Innan vi kom dit trodde jag att vi skulle få en remiss till en sjukgymnast men så blev det inte och tre veckor senare började hon ju gå. Så nu har vi kommit ifatt...
  12. 6
    Ja, vi har väntat länge. Jag trodde inte att hon skulle börja gå tidigt men inte sååå sent. Bröderna var 12 resp. 14 månader när de började gå så jag hade tänkt mig något liknande men vi fick vänta...Vi var på sedvanlig läkarkontroll vid 18 månder. De hade ruskigt bråttom och de frågade inte över huvud taget om hon kunde gå så jag berättade det. Då frågade läkaren om hon gick längs möbler och det gjorde hon ju så läkaren sade att hon inte var ett dugg orolig. Det var inte jag heller men jag ville ju ändå tala om det. Innan vi kom dit trodde jag att vi skulle få en remiss till en sjukgymnast men så blev det inte och tre veckor senare började hon ju gå. Så nu har vi kommit ifatt...

Liknande trådar

  1. Sist ute??
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 12:22
  2. Är jag sist ut?
    By Pia 28 väntar 2:an in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 15:57
  3. 6 år sen sist
    By Bos brud in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 19:13
  4. Är jag sist med UL?
    By Kanske 2:a! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 19:06
  5. Är jag sist...
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 16:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar