2,5-årskoll
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    2,5-årskoll

    Halloj alla!
    Idag är Noah 2,5 år redan.
    Var på kontroll på bvc i morse och han är 16,1 kg tung och 95 cm lång.
    Hur är det med era småttingar?
    frumotherwoman.blogspot.com
  2. 1
    2,5-årskoll Halloj alla!
    Idag är Noah 2,5 år redan.
    Var på kontroll på bvc i morse och han är 16,1 kg tung och 95 cm lång.
    Hur är det med era småttingar?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Hallååå.. Min lilla son ska på tillväxtkontroll på onsdag. Men nu når han hissknappen så lite har han växt i alla fall.... Sprang och letade sommarkläder till honom igår. Fy så svårt att hitta passande kläder till en 2,5åring på bäbisavdelningen Pendlar mellan stl 80-86. Just kortbyxor måste han ha 80 för 86 blir för långa men 80 är liite tighta runt magen... Får väl ta fram symaskinen
  4. 2
    Hallååå.. Min lilla son ska på tillväxtkontroll på onsdag. Men nu når han hissknappen så lite har han växt i alla fall.... Sprang och letade sommarkläder till honom igår. Fy så svårt att hitta passande kläder till en 2,5åring på bäbisavdelningen Pendlar mellan stl 80-86. Just kortbyxor måste han ha 80 för 86 blir för långa men 80 är liite tighta runt magen... Får väl ta fram symaskinen
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    ingen koll än

    vet inte hur lång/tung Jennie är. Vi får se om vi kommer in på 2½ års kontroll innan bvc går på semester eller om vi kommer in i höst.

    jag tror hon väger ca 13 kg å 85-90cm. På kläder har hon 98/104 på byxor & tröjor har hon 110/116 (vissa 98/104). Tar jag 98/104 på tröjorna så blir dom för tajta, hon har nämligen skogshuggaraxlar
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    ingen koll än vet inte hur lång/tung Jennie är. Vi får se om vi kommer in på 2½ års kontroll innan bvc går på semester eller om vi kommer in i höst.

    jag tror hon väger ca 13 kg å 85-90cm. På kläder har hon 98/104 på byxor & tröjor har hon 110/116 (vissa 98/104). Tar jag 98/104 på tröjorna så blir dom för tajta, hon har nämligen skogshuggaraxlar
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Emil är ca 92cm lång o väger 13kg. Han drar stl 98 på längden i det mesta, men är så smal (t skillnad fr mamma), att jag fick köpa badbyxor i stl 86. Nu har han fortfarande blöja, men eftersom han pott-tränar sig själv så får nog farmor bli kreativ m symaskinen så att långbyxorna inte ramlar av honom t hösten.
  8. 4
    Emil är ca 92cm lång o väger 13kg. Han drar stl 98 på längden i det mesta, men är så smal (t skillnad fr mamma), att jag fick köpa badbyxor i stl 86. Nu har han fortfarande blöja, men eftersom han pott-tränar sig själv så får nog farmor bli kreativ m symaskinen så att långbyxorna inte ramlar av honom t hösten.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Glömde ju rapportera... Ja ni som har fb fick rapport Jo han hade växt.. Han är ca 84 lång och väger runt 12 kg... Han har således hoppat tillbaka upp på sin kurva igen Det är både vi och doktorn glada för. Hittade Pamelas kort från BVC och förstod nu varför alla var så oroliga för hans längd... Hon hade samma siffror när hon precis fyllt 2år (och hon är också liten) som han har idag när han är nästan 2,5... Mao.. en liten kille Men huvudet är det inget fel på. Kan färgerna nu och vissa bokstäver. A som Axel och Agnes, S som i Sofia, N som Nilsson Hoppar glatt på alla A-brunnar och skriker Axel, Axel! Tv, Wii-spel, byta skiva i skivspelaren är inga problem det heller även om han inte får .... Är just nu inne i en period då han vill lära sig massor och jag tar tillvara på stunden och hjälper honom.
  10. 5
    Glömde ju rapportera... Ja ni som har fb fick rapport Jo han hade växt.. Han är ca 84 lång och väger runt 12 kg... Han har således hoppat tillbaka upp på sin kurva igen Det är både vi och doktorn glada för. Hittade Pamelas kort från BVC och förstod nu varför alla var så oroliga för hans längd... Hon hade samma siffror när hon precis fyllt 2år (och hon är också liten) som han har idag när han är nästan 2,5... Mao.. en liten kille Men huvudet är det inget fel på. Kan färgerna nu och vissa bokstäver. A som Axel och Agnes, S som i Sofia, N som Nilsson Hoppar glatt på alla A-brunnar och skriker Axel, Axel! Tv, Wii-spel, byta skiva i skivspelaren är inga problem det heller även om han inte får .... Är just nu inne i en period då han vill lära sig massor och jag tar tillvara på stunden och hjälper honom.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Samma storlek som Jossan!! 12,1 kilo och runt 84 lång
  12. 6
    Samma storlek som Jossan!! 12,1 kilo och runt 84 lång
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Här kommer Jennies 2½ års siffror

    92cm lång
    14kg
  14. 7
    Här kommer Jennies 2½ års siffror

    92cm lång
    14kg

Liknande trådar

  1. 2-årskoll
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 07:15
  2. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  3. 4 årskoll
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:50
  4. 5-årskoll
    By _annae_ in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 16:41
  5. 3-årskoll?
    By anja in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar