Vattkoppor
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Vattkoppor

    Jaha, då har vi råkat ut för första barnsjukdomen. Vattkoppor. Det går på dagis så det gick väl inte att undvika. Stackars Melina är helt prickig på hela kroppen och det kliar massor. Jag baddar med alsolsprit men det lindrar inte speciellt mycket. Nån mer som haft det?
  2. 1
    Vattkoppor Jaha, då har vi råkat ut för första barnsjukdomen. Vattkoppor. Det går på dagis så det gick väl inte att undvika. Stackars Melina är helt prickig på hela kroppen och det kliar massor. Jag baddar med alsolsprit men det lindrar inte speciellt mycket. Nån mer som haft det?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Eventuellt har Adrian haft det... en av kompisarna fick det strax innan jul och då hade vi precis haft lekdejt hemma hos oss. Om Adrian hade det så blev det väldigt lindrigt, vi såg tre misstänkta märken i ansiktet/på halsen i precis lagom tidsrymd med tanke på inkubationstid osv.
  4. 2
    Eventuellt har Adrian haft det... en av kompisarna fick det strax innan jul och då hade vi precis haft lekdejt hemma hos oss. Om Adrian hade det så blev det väldigt lindrigt, vi såg tre misstänkta märken i ansiktet/på halsen i precis lagom tidsrymd med tanke på inkubationstid osv.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Ville hade vattkoppor i julas.. Prickig över hela kroppen, fast mest på ryggen och i ansiktet. Han verkade inte känna av dem särskilt mycket faktiskt. Skönt det för han hade verkligen massor med prickar!!
  6. 3
    Ville hade vattkoppor i julas.. Prickig över hela kroppen, fast mest på ryggen och i ansiktet. Han verkade inte känna av dem särskilt mycket faktiskt. Skönt det för han hade verkligen massor med prickar!!
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Jag försökte ge Arvid vattkoppar från en lekkamrat som hade det men det verkade inte funka alls. De delade tom samma nappflaska men inte en enda prick dök upp :/
  8. 4
    Jag försökte ge Arvid vattkoppar från en lekkamrat som hade det men det verkade inte funka alls. De delade tom samma nappflaska men inte en enda prick dök upp :/
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Axel hade i höstas, när han precis börjat på dagis. Det kom från våra kompisar och vi sped det med glädje på både skolan och dagis... ;-)

    Han hade det också riktigt jobbigt och koppor överallt. I hela hårbotten, i öron och mun, ja överallt! Vi badade honom varje dag, för det lindrade klådan och så baddae vi med zinkpudervätska (fråga efter på Apoteket). Jag tror du kan ge en tvååring Clarityn och känner du dig osäkert funkar Tavelgyl (antihistaminer mot klådan), men det tror jag du behöver få på recept.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  10. 5
    Axel hade i höstas, när han precis börjat på dagis. Det kom från våra kompisar och vi sped det med glädje på både skolan och dagis... ;-)

    Han hade det också riktigt jobbigt och koppor överallt. I hela hårbotten, i öron och mun, ja överallt! Vi badade honom varje dag, för det lindrade klådan och så baddae vi med zinkpudervätska (fråga efter på Apoteket). Jag tror du kan ge en tvååring Clarityn och känner du dig osäkert funkar Tavelgyl (antihistaminer mot klådan), men det tror jag du behöver få på recept.

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar