2,5 års kontroll
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    2,5 års kontroll

    Var på 2,5 års kontroll med min lilla hoppetossa igår. På ny BVC eftersom vi flyttat, men med en jättetrevlig dam.

    Lilla blyga damen sade inte ett ljud, men BVC sköterskan sade att hon trodde på mig när jag sade att hon faktiskt kan prata, för det är ju dumt att ljuga om man faktiskt skall koppla in en talpedagog.

    Direkt när vi gick utanför dörren drog lilla fröken en resume på allt som låg i väskan (de skulle nog kolla förståelse, för de hade en väska med leksaker), vilka färger det fanns på kritorna och drog 3 jämfota hopp på rad, något hon också vägrat innan.

    BVC-damen hörde ju såklart det hela och gapskrattade och jag också. Hon är otroligt envis min lilla Elin.

    13kg och 93cm.

    Är allt bra med era, numer ganska stora barn?
  2. 1
    2,5 års kontroll Var på 2,5 års kontroll med min lilla hoppetossa igår. På ny BVC eftersom vi flyttat, men med en jättetrevlig dam.

    Lilla blyga damen sade inte ett ljud, men BVC sköterskan sade att hon trodde på mig när jag sade att hon faktiskt kan prata, för det är ju dumt att ljuga om man faktiskt skall koppla in en talpedagog.

    Direkt när vi gick utanför dörren drog lilla fröken en resume på allt som låg i väskan (de skulle nog kolla förståelse, för de hade en väska med leksaker), vilka färger det fanns på kritorna och drog 3 jämfota hopp på rad, något hon också vägrat innan.

    BVC-damen hörde ju såklart det hela och gapskrattade och jag också. Hon är otroligt envis min lilla Elin.

    13kg och 93cm.

    Är allt bra med era, numer ganska stora barn?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Här är allt fint Dock ingen 2,5-årskontroll än ^^ Man blir väl kallad till sånt väl? Inget man ska ta tag i själv? Senast vi mätte Sophia, ett par veckor sedan, var hon ca 88-89cm lång och skulle tippa på att hon väger 12kg typ.

    Pratar och sjunger massor, och hon har börjat bli så förståndig, så kul att se Har precis slutat jobba nu, semester, föräldraledighet med fian, semester igen och sen föda lillebror i oktober

    Kan bjuda på ett litet klipp, dagens favoritlåt
    http://ericalirsjo.blogspot.com/2011...-ladan_09.html
  4. 2
    Här är allt fint Dock ingen 2,5-årskontroll än ^^ Man blir väl kallad till sånt väl? Inget man ska ta tag i själv? Senast vi mätte Sophia, ett par veckor sedan, var hon ca 88-89cm lång och skulle tippa på att hon väger 12kg typ.

    Pratar och sjunger massor, och hon har börjat bli så förståndig, så kul att se Har precis slutat jobba nu, semester, föräldraledighet med fian, semester igen och sen föda lillebror i oktober

    Kan bjuda på ett litet klipp, dagens favoritlåt
    http://ericalirsjo.blogspot.com/2011...-ladan_09.html

Liknande trådar

  1. 2 mån kontroll
    By femella in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 18:49
  2. Mvc kontroll
    By Elin med E,H&A in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 11:57
  3. 18 mån kontroll
    By Jan mamma in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 19:25
  4. ett års kontroll
    By moniquex med 3 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 13:28
  5. 3-mån kontroll
    By helene_77 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar