Kan man vara rak med barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Kan man vara rak med barn?

    Eller är det absolut förbjudet? Kan man säga såhär: Jag "Men sluta för 17 att hoppa efter mönsterna i mattan, jag vet att både din mamma och din doktor ojjar sig över detta och tycker det är jätteintressant, men här? Bara gör det inte, ok? Folk gör inte så, det tar så lång tid att gå då, världen är liksom full av mönstrade mattor under fötterna. Barnet: "Ok." Och sedan dess inte hoppat efter mönster i mattan.

    Måste man göra det mer komplicerat än så? Skadar man barnet för livstid då?
  2. 1
    Kan man vara rak med barn? Eller är det absolut förbjudet? Kan man säga såhär: Jag "Men sluta för 17 att hoppa efter mönsterna i mattan, jag vet att både din mamma och din doktor ojjar sig över detta och tycker det är jätteintressant, men här? Bara gör det inte, ok? Folk gör inte så, det tar så lång tid att gå då, världen är liksom full av mönstrade mattor under fötterna. Barnet: "Ok." Och sedan dess inte hoppat efter mönster i mattan.

    Måste man göra det mer komplicerat än så? Skadar man barnet för livstid då?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag har faktiskt mutat mitt barn att sluta ticsa, något man absolut inte FÅR göra, och det funkade. Han verkar må okej nu också, flera år senare.
  4. 2
    Jag har faktiskt mutat mitt barn att sluta ticsa, något man absolut inte FÅR göra, och det funkade. Han verkar må okej nu också, flera år senare.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    *gillar*
  6. 3
    *gillar*
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Ha ha, jag önskar det där hade funkat på min son! Här var det lillebror som var räddningen, han gjorde det till en lek med ett tydligt slut, dvs man kunde förlora och då slutade man hoppa efter rutorna på golvet i affären/på trottoaren.

    Funkar det och ungen inte verkar få ångest av att inte utföra sina tics så är det väl toppen!
  8. 4
    Ha ha, jag önskar det där hade funkat på min son! Här var det lillebror som var räddningen, han gjorde det till en lek med ett tydligt slut, dvs man kunde förlora och då slutade man hoppa efter rutorna på golvet i affären/på trottoaren.

    Funkar det och ungen inte verkar få ångest av att inte utföra sina tics så är det väl toppen!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Ja varför màste allt vara sà komplicerat?
  10. 5
    Ja varför màste allt vara sà komplicerat?
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Funkar det så är det väl jättebra!Är väl typ bra för alla.
  12. 6
    Funkar det så är det väl jättebra!Är väl typ bra för alla.

Liknande trådar

  1. Får era barn vara ute
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 16:23
  2. Kan jag vara med barn?!
    By anonymt namn in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 19:23
  3. Få barn och vara 40+
    By Äldre 3-barnsmor in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 22:03
  4. Hur kan barn vara så....
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 15:09
  5. Vad ska era barn vara....
    By -Nina- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar