Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?
_1006 Junibarn
  1. skotskan
    #1

    Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?

    Hej, jag skriver normalt i augustigruppen eftersom jag har bf 8/8 men ville kolla här om det är någon som blivit igångsatt i förtid pga resultaten från tillväxtultraljud?

    Jag är nu v 34+1 och bebisen har en beräknad födelsevikt på 2500g. Jag ska mätas med ul igen om två veckor och då ska beslut tas om tidig igångsättning. Min läkare är "inte oroad" och tror att det bara är att barnet är litet till växten eftersom allt annat ser bra ut. Så lite undrar jag över poängen med att sätta igång? Vad är risken med att behålla den lilla till fullt gången tid?

    Vore oerhört tacksam för svar från någon som befunnit sig i liknande situation. Oroar mig lite för att själva förlossningen kommer bli mer forcerad när man är så övervakad. Och hur går det att komma igång med amningen? Att föda i v 36-37 räknas väl inte som så tidigt nuförtiden men just eftersom bebisen är så liten blir det väl kuvös några veckor kan jag tänka mig.
  2. 1
    Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt? Hej, jag skriver normalt i augustigruppen eftersom jag har bf 8/8 men ville kolla här om det är någon som blivit igångsatt i förtid pga resultaten från tillväxtultraljud?

    Jag är nu v 34+1 och bebisen har en beräknad födelsevikt på 2500g. Jag ska mätas med ul igen om två veckor och då ska beslut tas om tidig igångsättning. Min läkare är "inte oroad" och tror att det bara är att barnet är litet till växten eftersom allt annat ser bra ut. Så lite undrar jag över poängen med att sätta igång? Vad är risken med att behålla den lilla till fullt gången tid?

    Vore oerhört tacksam för svar från någon som befunnit sig i liknande situation. Oroar mig lite för att själva förlossningen kommer bli mer forcerad när man är så övervakad. Och hur går det att komma igång med amningen? Att föda i v 36-37 räknas väl inte som så tidigt nuförtiden men just eftersom bebisen är så liten blir det väl kuvös några veckor kan jag tänka mig.
  3. skotskan
    #2
    Menade att posta detta i _1106 gruppen! Ändå tacksam för svar såklart.
  4. 2
    Menade att posta detta i _1106 gruppen! Ändå tacksam för svar såklart.

Liknande trådar

  1. Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?
    By skotskan in forum _1105 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:47
  2. Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?
    By skotskan in forum _1107 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 18:11
  3. Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?
    By skotskan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 23:29
  4. Igångsatt pga låg beräknad födelsevikt?
    By skotskan in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 16:31
  5. Beräknad födelsevikt?
    By Familjnu in forum Förlossning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar