Champagne?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Champagne?

    Vi ska resa genom Champagne i sommar och skulle vilja besöka en champagnegård för provning/inköp. Vill inte till de stora husen utan hellre besöka en liten gård med lite mer humana priser också. Någon som har tips eller var man kan hitta info? Har googlat men det finns så mycket och hittar inga priser heller.
    Tack på förhand
    Mamma till Max född 8/11 2003, Felix född 25/2 2006 och Lisa född 27/4 2010 .
  2. 1
    Champagne? Vi ska resa genom Champagne i sommar och skulle vilja besöka en champagnegård för provning/inköp. Vill inte till de stora husen utan hellre besöka en liten gård med lite mer humana priser också. Någon som har tips eller var man kan hitta info? Har googlat men det finns så mycket och hittar inga priser heller.
    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Den här vingârden drivs av en fransman och hans svenska fru: http://www.champagneperrion.com/suedmaison.html

    Jag har dock ingen aning om deras priser, men de flesta mindre husen har säkert champagne för runt 15 euro/flaskan. Vi brukar köpa genom en kontakt, jättebra champagne (André Dormay, fullständigt okänd med jättegod) för 12 euros/flaskan. Tror dock inte man kan besöka den vingârden.
  4. 2
    Den här vingârden drivs av en fransman och hans svenska fru: http://www.champagneperrion.com/suedmaison.html

    Jag har dock ingen aning om deras priser, men de flesta mindre husen har säkert champagne för runt 15 euro/flaskan. Vi brukar köpa genom en kontakt, jättebra champagne (André Dormay, fullständigt okänd med jättegod) för 12 euros/flaskan. Tror dock inte man kan besöka den vingârden.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag har inte besökt någon champagnegård i Champagne, men för några år sedan bilade vi i Alsace. Där besökte vi en massa vingårdar. Som regel, inte de stora kända utan små ställen som gjorde otroligt goda viner som inte är kända för någon större "publik". Det var bara att svänga av vägen när man såg en skylt om vin - och så fick man smaka om man ville, handla, få en massa info från dem som jobbade på vingårdarna.

    Min bror och hans fru bilade i just Champagne för några år sedan, och som jag förstod på dem så fanns det liknande ställen där. Man svänger bara av vägen när man ser en skylt helt enkelt. De köpte inte så mycket eftersom de skulle flyga hem från Frankrike, vi som körde bil från Sverige fyllde bagagen med underbara viner i Alsace och Tyskland.
  6. 3
    Jag har inte besökt någon champagnegård i Champagne, men för några år sedan bilade vi i Alsace. Där besökte vi en massa vingårdar. Som regel, inte de stora kända utan små ställen som gjorde otroligt goda viner som inte är kända för någon större "publik". Det var bara att svänga av vägen när man såg en skylt om vin - och så fick man smaka om man ville, handla, få en massa info från dem som jobbade på vingårdarna.

    Min bror och hans fru bilade i just Champagne för några år sedan, och som jag förstod på dem så fanns det liknande ställen där. Man svänger bara av vägen när man ser en skylt helt enkelt. De köpte inte så mycket eftersom de skulle flyga hem från Frankrike, vi som körde bil från Sverige fyllde bagagen med underbara viner i Alsace och Tyskland.

Liknande trådar

  1. Champagne....
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 19:33
  2. Champagne!!
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 11:09
  3. Champagne...
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:52
  4. På tal om champagne och
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 21:55
  5. Champagne!
    By fuksen in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar