2 dagar kvar på dagis
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    2 dagar kvar på dagis

    Nu är det bara 2 dagar kvar på dagis för sonen, sedan är det sommarledigt och sedan börjar han sexårs i höst. Han tycker att det ska blir jätteroligt och ser fram emot det.

    Vad säger era kottar om att börja skolan?
  2. 1
    2 dagar kvar på dagis Nu är det bara 2 dagar kvar på dagis för sonen, sedan är det sommarledigt och sedan börjar han sexårs i höst. Han tycker att det ska blir jätteroligt och ser fram emot det.

    Vad säger era kottar om att börja skolan?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    T har tre dagar kvar på dagis, om jag räknar med idag. Fredag är sista dagisdagen någonsin, sen blir det sommarlov och den 15 augusti börjar han inskolning i förskoleklass. Skolstart är sen den 17 augusti.

    T säger inte jättemycket om skolan, mest om att han vill ha lov nu. Det är rätt många barn som har försvunnit från dagis redan, och han längtar förstås också efter ledighet. Han blev i alla fall jätteglad i förra veckan när vi fick klassindelningen med posten. Han har många kompisar i klassen, både från dagis, från fotbollen och såna som är syskon till storebrors kompisar.
  4. 2
    T har tre dagar kvar på dagis, om jag räknar med idag. Fredag är sista dagisdagen någonsin, sen blir det sommarlov och den 15 augusti börjar han inskolning i förskoleklass. Skolstart är sen den 17 augusti.

    T säger inte jättemycket om skolan, mest om att han vill ha lov nu. Det är rätt många barn som har försvunnit från dagis redan, och han längtar förstås också efter ledighet. Han blev i alla fall jätteglad i förra veckan när vi fick klassindelningen med posten. Han har många kompisar i klassen, både från dagis, från fotbollen och såna som är syskon till storebrors kompisar.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Ellen hade sista dagen i dag. Hon längtar till skolan! Förstår inte alls varför hon måste ha sommarlov först... Jag tackade av fröknarna igår, och många tårar fälldes. Vi har gått där sedan 11 åringen var liten, och samma personal förutom en, så det kändes jobbgt. Men men, vi kommer över det tids nog!
  6. 3
    Ellen hade sista dagen i dag. Hon längtar till skolan! Förstår inte alls varför hon måste ha sommarlov först... Jag tackade av fröknarna igår, och många tårar fälldes. Vi har gått där sedan 11 åringen var liten, och samma personal förutom en, så det kändes jobbgt. Men men, vi kommer över det tids nog!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Hon längtar

    Hon tycker att sju veckors sommarlov är alldeles för lång tid, för hon vill börja NU Kan säga att hennes bröder inte håller med, utan tycker att det kan hålla på mycket längre.
  8. 4
    Hon längtar Hon tycker att sju veckors sommarlov är alldeles för lång tid, för hon vill börja NU Kan säga att hennes bröder inte håller med, utan tycker att det kan hålla på mycket längre.

Liknande trådar

  1. 90 dagar kvar...
    By Teecee in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 12:27
  2. Fem dagar kvar
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 19:04
  3. 60 dagar kvar!!
    By sofie4fot in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 18:28
  4. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
  5. Bara två dagar kvar på dagis
    By fru_bill in forum _01 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar