Blod i avföring
Allvarligt sjuka
  1. Anonym
    #1

    Blod i avföring

    Jag är väldigt orolig och rädd just nu. För ca tre veckor sedan började jag få ont i magen, hållkänsla, uppblåst, gaser, kräkningar, ihållande värk om vartannat.
    Efter två veckor beställde jag tid hos VC, fick komma dagen efter. Träffade en väldigt trevlig läkare som verkade ta problemen på allvar. Jag blev klämd på och undersökt och fick svara på en del frågor därefter togs det urinprov och blodprover. Alla dessa prover var utan anmärkning och läkaren trodde att jag hade en kraftig magkatarr och skrev ut medicin.
    Dagen efter och två dagar till skulle jag sedan lämna avföringsprov för att "utesluta något annat".
    Samma dag som jag lämnat in det sista provet ringer det en annan lälkare ("min" hade semester) och meddelar att de hittat blod i avföringen och att jag skall boka återbesök när min ordinarie doktor återkommer efter semestern.
    Jag blev ju orolig och ställde lite frågor, men tog nog inte in allt. Nu har jag (såklart ) gogglat och är mer än nojig. Tarmcancer skriker det i mitt huvud hela tiden.
    Kan man se på övriga prover (blod) om man har cancer eller??...
  2. 1
    Blod i avföring Jag är väldigt orolig och rädd just nu. För ca tre veckor sedan började jag få ont i magen, hållkänsla, uppblåst, gaser, kräkningar, ihållande värk om vartannat.
    Efter två veckor beställde jag tid hos VC, fick komma dagen efter. Träffade en väldigt trevlig läkare som verkade ta problemen på allvar. Jag blev klämd på och undersökt och fick svara på en del frågor därefter togs det urinprov och blodprover. Alla dessa prover var utan anmärkning och läkaren trodde att jag hade en kraftig magkatarr och skrev ut medicin.
    Dagen efter och två dagar till skulle jag sedan lämna avföringsprov för att "utesluta något annat".
    Samma dag som jag lämnat in det sista provet ringer det en annan lälkare ("min" hade semester) och meddelar att de hittat blod i avföringen och att jag skall boka återbesök när min ordinarie doktor återkommer efter semestern.
    Jag blev ju orolig och ställde lite frågor, men tog nog inte in allt. Nu har jag (såklart ) gogglat och är mer än nojig. Tarmcancer skriker det i mitt huvud hela tiden.
    Kan man se på övriga prover (blod) om man har cancer eller??...
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Hoppas att det ordnar sej för dej, blod i avföringen behöver inte vara så allvarligt, det kan va sprickor i analen eller att du ätit något olämpligt, ta de lungt
  4. 2
    Hoppas att det ordnar sej för dej, blod i avföringen behöver inte vara så allvarligt, det kan va sprickor i analen eller att du ätit något olämpligt, ta de lungt
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Kära anonym, ALLA symptom kan vara cancer, men det finns ingen som kan ge dig en diagnos via mail.
    Gâ till en läkare.

    Ofta frâgar folk vad jag hade för symptom, men jag säger att det gâr inte att beskriva, jag hade kunnat gâ länge med mina hälsoproblem, det började sâ banalt!

    Sluta googla och ta tid med läkare,
  6. 3
    Kära anonym, ALLA symptom kan vara cancer, men det finns ingen som kan ge dig en diagnos via mail.
    Gâ till en läkare.

    Ofta frâgar folk vad jag hade för symptom, men jag säger att det gâr inte att beskriva, jag hade kunnat gâ länge med mina hälsoproblem, det började sâ banalt!

    Sluta googla och ta tid med läkare,

Liknande trådar

  1. Blod i avföring
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 21:26
  2. Blod i avföring
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 19:53
  3. avföring
    By Anna med busarna )) in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 18:58
  4. Blod i samband med avföring
    By Bajamajja in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 14:19
  5. Avföring
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar