Nu är Viggo här, född 30/6 i v.34+6
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Nu är Viggo här, född 30/6 i v.34+6

    Ja nu är han här vår lillebror!
    BF var ju 5 augusti, men han ville inte vänta på sig. Jag har ju haft en hel del förvärkar så det var ganska väntat att han skulle komma lite tidigare. Slemproppen gick veckan innan och natten till den 28/6 gick vattnet och han föddes alltså den 30/6 i vecka 34+6.

    Allt har gått jättebra, kanske mkt tack vare hans födselvikt som landade på 2895 gram, vilket är rätt ordentligt för att vara 5 veckor för tidig. Vi har fått sondmata honom i början men sedan i onsdags har han helammat, och det gör han med bravur
    Vi fick komma hem från neonatalavdelningen redan i måndags, vilket var jätteskönt. Syskonen har varit så förväntansfulla och tycker att det är jättemysigt med lillebror. Leia är så klart en mycket stolt storasyster.

    Jag mår toppen, om än lite trött så klart. Äntligen är vår efterlängtade lillebror här!!

    många kramar till er!
  2. 1
    Nu är Viggo här, född 30/6 i v.34+6 Ja nu är han här vår lillebror!
    BF var ju 5 augusti, men han ville inte vänta på sig. Jag har ju haft en hel del förvärkar så det var ganska väntat att han skulle komma lite tidigare. Slemproppen gick veckan innan och natten till den 28/6 gick vattnet och han föddes alltså den 30/6 i vecka 34+6.

    Allt har gått jättebra, kanske mkt tack vare hans födselvikt som landade på 2895 gram, vilket är rätt ordentligt för att vara 5 veckor för tidig. Vi har fått sondmata honom i början men sedan i onsdags har han helammat, och det gör han med bravur
    Vi fick komma hem från neonatalavdelningen redan i måndags, vilket var jätteskönt. Syskonen har varit så förväntansfulla och tycker att det är jättemysigt med lillebror. Leia är så klart en mycket stolt storasyster.

    Jag mår toppen, om än lite trött så klart. Äntligen är vår efterlängtade lillebror här!!

    många kramar till er!
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Grattis! Härligt med bebis och vad skönt att allt gick bra trorts att han kom så tidigt. Skönt att slippa gå höggravid hela sommaren också.
  4. 2
    Grattis! Härligt med bebis och vad skönt att allt gick bra trorts att han kom så tidigt. Skönt att slippa gå höggravid hela sommaren också.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Grattis till lillebror
  6. 3
    Grattis till lillebror
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Tack så mycket Det är otroligt vad tiden går fort. På torsdag är Viggo redan 1 månad!
  8. 4
    Tack så mycket Det är otroligt vad tiden går fort. På torsdag är Viggo redan 1 månad!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra
    Jag är i v.32 nu och längtar!!!!
  10. 5
    Stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra
    Jag är i v.32 nu och längtar!!!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Åh grattis gumman!!!!!!!!!!!!!!! Såg nu att ni fått er efter längtade lillkille. Så himla roligt.
    Hoppas att ni mår bra!!
  12. 6
    Åh grattis gumman!!!!!!!!!!!!!!! Såg nu att ni fått er efter längtade lillkille. Så himla roligt.
    Hoppas att ni mår bra!!

Liknande trådar

  1. Förlossningsberättelse Viggo född 30/6
    By cirkusmamman in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 18:44
  2. Viggo 4 år i dag!
    By Kat m Viggo in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:45
  3. Viggo har
    By Joa in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 18:46
  4. Nu är Viggo här!!!
    By Anonym in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:29
  5. Nu var Viggo
    By Joa med 2 + Viggo in forum Bebissnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar