Flytt till Norrtälje,bra skolor?
Språk- och talstörningar
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Flytt till Norrtälje,bra skolor?

    Ska börja plugga KY optometriteknik i Norrtälje till hösten. Bor nu med man och tre barn i Höganäs.
    Har sagt upp mig från mitt jobb som test manager,kände för att hoppa av it branschen och göra något helt annat.
    Vi planerar att flytta upp hela familjen,men jag får börja med att veckopendla,
    (bor i studentrum under veckan)under tiden får mannen söka jobb och jag leta efter dagis och skola till barnen.
    Enklast är att vi bosätter oss i norrtälje trakten (för att slippa långa pendlingstider). Någon som bor i Norrtälje och kan tipsa om bra områden att bo i för barnfamiljer? Barnen är 1,5 år,3 år och 14 år.
    Min 14 åriga tjej har en grav språkstörning,så vi måste hitta en bra skola till henne där hon kan få rätt hjälp och stöd. Vill helst att hon får gå i en språkklass som hon gör nu. Någon som vet om det finns i Norrtälje med omnejd?
    Vet att det finns språkklasser i Sigtuna,men det är långt från Norrtälje! Finns tydligen boende för eleverna där också,men det bästa är ju ifall det finns en språkklass närmare där vi bor.
    Någon som har tips på bra dagis till våra små barn? De går idag på montessori dagis,det fungerar bra men vi är öppna för andra dagis också.
  2. 1
    Flytt till Norrtälje,bra skolor? Ska börja plugga KY optometriteknik i Norrtälje till hösten. Bor nu med man och tre barn i Höganäs.
    Har sagt upp mig från mitt jobb som test manager,kände för att hoppa av it branschen och göra något helt annat.
    Vi planerar att flytta upp hela familjen,men jag får börja med att veckopendla,
    (bor i studentrum under veckan)under tiden får mannen söka jobb och jag leta efter dagis och skola till barnen.
    Enklast är att vi bosätter oss i norrtälje trakten (för att slippa långa pendlingstider). Någon som bor i Norrtälje och kan tipsa om bra områden att bo i för barnfamiljer? Barnen är 1,5 år,3 år och 14 år.
    Min 14 åriga tjej har en grav språkstörning,så vi måste hitta en bra skola till henne där hon kan få rätt hjälp och stöd. Vill helst att hon får gå i en språkklass som hon gör nu. Någon som vet om det finns i Norrtälje med omnejd?
    Vet att det finns språkklasser i Sigtuna,men det är långt från Norrtälje! Finns tydligen boende för eleverna där också,men det bästa är ju ifall det finns en språkklass närmare där vi bor.
    Någon som har tips på bra dagis till våra små barn? De går idag på montessori dagis,det fungerar bra men vi är öppna för andra dagis också.
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Hej,
    Jag har för mig att det finns språkklasser i Åkersberga som ligger ca 30 min bilfärd från Norrtälje. Tror att det bästa är att ringa kommunen och fråga om fsk. Min kusin bor där och hon har varit jättenöjd med sina barns förskolor. Norrtälje är en underbar liten småstad, speciellt cafet " en liten smula"! Lycka till!
  4. 2
    Hej,
    Jag har för mig att det finns språkklasser i Åkersberga som ligger ca 30 min bilfärd från Norrtälje. Tror att det bästa är att ringa kommunen och fråga om fsk. Min kusin bor där och hon har varit jättenöjd med sina barns förskolor. Norrtälje är en underbar liten småstad, speciellt cafet " en liten smula"! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Skolor till sexan/sjuan då?
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 17:58
  2. Byta skolor till hösten?
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 19:27
  3. Till barnens skolor
    By tanten in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 20:38
  4. Tjatar lite till om Norrtälje
    By -LillaMy- in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 08:37
  5. Flytt till vetlanda, skolor ?
    By frcollin in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 22:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar