och dagens tunga fråga då
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    och dagens tunga fråga då

    ett stort problem här över kaffekoppen. Ska jag göra picknick till stranden själv och slänga i hop lite pannkakor eller ska jag helt enkelt köpa korv på stranden till barnen?
    Eller handla färdigt på ICA på vägen dit?
    Så jobbigt förstår ni....det är ju godast med hemlagat, men som vanligt blir jag lite matlat i slutet av sommaren efter 102 picknickar!

    Stranden blir det i alla fall om några timmar. Sen rose vin och grillat med maken i kväll och ett (till) bad i tunnan - Jisses den kommer ju nästan bli gratis efter fjärrvärme installationen

    Så vad gör ni i dag då?
  2. 1
    och dagens tunga fråga då ett stort problem här över kaffekoppen. Ska jag göra picknick till stranden själv och slänga i hop lite pannkakor eller ska jag helt enkelt köpa korv på stranden till barnen?
    Eller handla färdigt på ICA på vägen dit?
    Så jobbigt förstår ni....det är ju godast med hemlagat, men som vanligt blir jag lite matlat i slutet av sommaren efter 102 picknickar!

    Stranden blir det i alla fall om några timmar. Sen rose vin och grillat med maken i kväll och ett (till) bad i tunnan - Jisses den kommer ju nästan bli gratis efter fjärrvärme installationen

    Så vad gör ni i dag då?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Kör småplock. Baugetter, köttbullar, kokta ägg, gurkstavar och morötter, skinka i tärningar, ost i tärningar osv.

    Brukar göra så, ta det som finns hemma och lägga i burkar så får vi plocka av det vi tycker vi vill ha.

    Å så ett gäng bullar från frysen.
  4. 2
    Kör småplock. Baugetter, köttbullar, kokta ägg, gurkstavar och morötter, skinka i tärningar, ost i tärningar osv.

    Brukar göra så, ta det som finns hemma och lägga i burkar så får vi plocka av det vi tycker vi vill ha.

    Å så ett gäng bullar från frysen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Inte lika roligt väder här

    inte om det följer yr:s utlovade.

    Barnen är hos mina svärföräldrar.Själv ska jag bege mig till brorsan,dietistbesök som uppföljning av hans gallstensop.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Inte lika roligt väder här inte om det följer yr:s utlovade.

    Barnen är hos mina svärföräldrar.Själv ska jag bege mig till brorsan,dietistbesök som uppföljning av hans gallstensop.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Måste också göra picknick, men bara mellispicknick i och för sig... hade nästan varit lättare att göra lunchpicknick . Får väl gå ner till affären och se om inspirationen kommer.

    Vi ska på teater vid en nedlagd gammal gruva i skogen, ett gäng mammor och barn.

    Inget vin för mig ikväll, bara morfin .
  8. 4
    Måste också göra picknick, men bara mellispicknick i och för sig... hade nästan varit lättare att göra lunchpicknick . Får väl gå ner till affären och se om inspirationen kommer.

    Vi ska på teater vid en nedlagd gammal gruva i skogen, ett gäng mammor och barn.

    Inget vin för mig ikväll, bara morfin .
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Jag e ju den snåla typen när det gäller picknickar, så jag kör ju på hemlagat jag
    Badtunna med rosé o grillat låter hur gott som helst.. *vill oxå, tjurar*
    Men vad e en bal på slottet när man kan jobba som jag gör ?
  10. 5
    Jag e ju den snåla typen när det gäller picknickar, så jag kör ju på hemlagat jag
    Badtunna med rosé o grillat låter hur gott som helst.. *vill oxå, tjurar*
    Men vad e en bal på slottet när man kan jobba som jag gör ?
  11. mandelblomma
    #6
    lutar åt småplock från affären. kalla prinskorvar, tomater, en bit ost och lite kall kyckling.
    problemet är när jag handlar småplock är det att det brukar bli dyrare än när jag handlar i korvkiosken
  12. 6
    lutar åt småplock från affären. kalla prinskorvar, tomater, en bit ost och lite kall kyckling.
    problemet är när jag handlar småplock är det att det brukar bli dyrare än när jag handlar i korvkiosken
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Men det blir bättre mat än korvkiosken.
  14. 7
    Men det blir bättre mat än korvkiosken.
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Jag tycker att det är jobbigare att stanna vid affären, parkera, plocka ur barn och handla med två treåringar, än att vispa ihop pannkakssmet hemma. Särskilt om man under tiden roar barnen med en DVD. Jag hade kört pannkakor.
  16. 8
    Jag tycker att det är jobbigare att stanna vid affären, parkera, plocka ur barn och handla med två treåringar, än att vispa ihop pannkakssmet hemma. Särskilt om man under tiden roar barnen med en DVD. Jag hade kört pannkakor.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Jag jobbar 9-15 sen hem och göra lite och vara med familjen sen ska det tränas ikväll... ÄNTLIGEN!!
  18. 9
    Jag jobbar 9-15 sen hem och göra lite och vara med familjen sen ska det tränas ikväll... ÄNTLIGEN!!
  19. mandelblomma
    #10
    jag åker med maken så han kan sitta kvar i bilen med dem i dag, eller så dumpar jag dem på stranden och åker och handlar lite gott.
    Märks det att jag inte vill/orkar göra pannkakor *s*
  20. 10
    jag åker med maken så han kan sitta kvar i bilen med dem i dag, eller så dumpar jag dem på stranden och åker och handlar lite gott.
    Märks det att jag inte vill/orkar göra pannkakor *s*
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Strunta i det då
  22. 11
    Strunta i det då

Liknande trådar

  1. Tunga, tunga ögonlock
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 19:13
  2. Snabb fråga om fastfrusen tunga.
    By Ruby in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 13:06
  3. Tunga, tunga ögonlock...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 21:13
  4. Dagens fråga!!!!!
    By Ulrik@ in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 20:02
  5. dagens fråga!!!!!
    By Ulrik@ in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar