Hur är det med era 4-åringar?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Hur är det med era 4-åringar?

    Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig?

    Favorit-tv/film/bok?

    Tycker om att äta?

    Övrigt skoj?
  2. 1
    Hur är det med era 4-åringar? Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig?

    Favorit-tv/film/bok?

    Tycker om att äta?

    Övrigt skoj?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig?

    Favorit-tv/film/bok?

    Tycker om att äta?

    Övrigt skoj?
  4. 2
    Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig?

    Favorit-tv/film/bok?

    Tycker om att äta?

    Övrigt skoj?
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Minchisvar:

    Vad är roligast att göra inne?
    Ofelia gillar att rita, klippa, leka med smågrejer, kurragömma osv. Det mesta är roligt!

    Roligast att göra ute?
    Gunga, vara i sandlådan, gå på promenader

    Vad händer med språket och tankarna?
    Ofelia pratar stockholmska, det är lite roligt eftersom alla andra i familjen pratar brett hälsingemål
    Hon har ett väldigt korrekt språk och det är roligt att höra henne berätta om drömmar hon har haft eller saker hon funderar på.

    Personlighet?
    Nästan alltid glad, men känslig. Hon vill inte göra fel och hon blir jätteledsen och börjar lätt gråta om man säger åt henne.

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    Hon har alldeles nyligen lärt sig att ta fart själv när hon gungar.

    Favorit-tv/film/bok?
    Pippi på de sju haven, Dumbo och en massa andra filmer. Böcker slukar vi tillsammans, det spelar nästan ingen roll vad det är vi läser, allt är intressant.

    Tycker om att äta?
    Broccoli Nädå, Ofelia gillar det mesta. Favoriten är plättar, men hon kan lika gärna äta svarta oliver.

    Övrigt skoj?
    Varje morgon kikar Ofelia ut genom sitt fönster för att se vad det är för väder. Vajar grannens flagga? Är det sol? Är det blött på vägen? Sedan bestämmer hon sig för vilka kläder som passar för dagen.
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  6. 3
    Minchisvar: Vad är roligast att göra inne?
    Ofelia gillar att rita, klippa, leka med smågrejer, kurragömma osv. Det mesta är roligt!

    Roligast att göra ute?
    Gunga, vara i sandlådan, gå på promenader

    Vad händer med språket och tankarna?
    Ofelia pratar stockholmska, det är lite roligt eftersom alla andra i familjen pratar brett hälsingemål
    Hon har ett väldigt korrekt språk och det är roligt att höra henne berätta om drömmar hon har haft eller saker hon funderar på.

    Personlighet?
    Nästan alltid glad, men känslig. Hon vill inte göra fel och hon blir jätteledsen och börjar lätt gråta om man säger åt henne.

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    Hon har alldeles nyligen lärt sig att ta fart själv när hon gungar.

    Favorit-tv/film/bok?
    Pippi på de sju haven, Dumbo och en massa andra filmer. Böcker slukar vi tillsammans, det spelar nästan ingen roll vad det är vi läser, allt är intressant.

    Tycker om att äta?
    Broccoli Nädå, Ofelia gillar det mesta. Favoriten är plättar, men hon kan lika gärna äta svarta oliver.

    Övrigt skoj?
    Varje morgon kikar Ofelia ut genom sitt fönster för att se vad det är för väder. Vajar grannens flagga? Är det sol? Är det blött på vägen? Sedan bestämmer hon sig för vilka kläder som passar för dagen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Men vad gulligt, det där sista!

    Och stockholmska! Nice!
  8. 4
    Men vad gulligt, det där sista!

    Och stockholmska! Nice!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Egna svar, istället för bara frågor igen

    Vad är roligast att göra inne?
    * Vinga är en pysseltjej, både klippa och rita och leka med dockor. Hon kan roa sig själv i timmar med olika saker.

    Roligast att göra ute?
    * Nyss var det att gunga, men nu är det cykeln och poolen som drar mer. Och göra soppor!

    Vad händer med språket och tankarna?
    * Uttalet har varit sent, även om hon lär sig i en rasande fart nu. Men själva berättandet och ordförrådet är det ingen brist på. Hon har även lagt till med ord som "typ", vilket låter helgalet enligt mig.

    Personlighet?
    * Underbar! Envis som synden, men inte ett uns till tjurighet längre (gick över för 1,5 år sen). Hon ger aldrig upp när hon bestämt sig för att kunna nåt. Som att hon skalade potatis och gungade själv vid 2,5 år...
    Annars är hon en prinsessig tjej med glimten i ögat, utövar ironi för fulla muggar och är alltid go och glad.

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    * Hon lärde sig att cykla förra veckan, det var en höjdare! ("Om jag ramlar så säger jag bara "Äsch, jag försöker igen". Sen ramlade hon och sa "Äsch, jag försöker igen" )

    Favorit-tv/film/bok?
    * Det mesta, men helst sånt som innehåller tjejer som hon kan identifiera sig med. "Jag är hon med rosa tröja!"

    Tycker om att äta?
    * Helst bacon! Mycket konstiga saker men helst inte köttbullar, korv, pizza och annan snabbmat (till min förtret varma sommardagar). Pannkaka är en hit, men då ska det vara min sambos

    Övrigt skoj?
    * Ibland har vi ingen aning om hon driver med oss eller inte och det gör oss tokiga medan hon bara ler och går därifrån.
    Idag frågade jag om hon ville ha en frukt...?
    - Ja tack, det vill jag så gärna!.......eller?? (Sagt med spjuverögon och med en betoning som "Eller vill jag inte, det kommer du aldrig få veta!"
    Med de orden gick hon därifrån och kom inte heller tillbaka och bad om någon frukt.

    En liten räv är vad hon är, fast en god sådan
  10. 5
    Egna svar, istället för bara frågor igen

    Vad är roligast att göra inne?
    * Vinga är en pysseltjej, både klippa och rita och leka med dockor. Hon kan roa sig själv i timmar med olika saker.

    Roligast att göra ute?
    * Nyss var det att gunga, men nu är det cykeln och poolen som drar mer. Och göra soppor!

    Vad händer med språket och tankarna?
    * Uttalet har varit sent, även om hon lär sig i en rasande fart nu. Men själva berättandet och ordförrådet är det ingen brist på. Hon har även lagt till med ord som "typ", vilket låter helgalet enligt mig.

    Personlighet?
    * Underbar! Envis som synden, men inte ett uns till tjurighet längre (gick över för 1,5 år sen). Hon ger aldrig upp när hon bestämt sig för att kunna nåt. Som att hon skalade potatis och gungade själv vid 2,5 år...
    Annars är hon en prinsessig tjej med glimten i ögat, utövar ironi för fulla muggar och är alltid go och glad.

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    * Hon lärde sig att cykla förra veckan, det var en höjdare! ("Om jag ramlar så säger jag bara "Äsch, jag försöker igen". Sen ramlade hon och sa "Äsch, jag försöker igen" )

    Favorit-tv/film/bok?
    * Det mesta, men helst sånt som innehåller tjejer som hon kan identifiera sig med. "Jag är hon med rosa tröja!"

    Tycker om att äta?
    * Helst bacon! Mycket konstiga saker men helst inte köttbullar, korv, pizza och annan snabbmat (till min förtret varma sommardagar). Pannkaka är en hit, men då ska det vara min sambos

    Övrigt skoj?
    * Ibland har vi ingen aning om hon driver med oss eller inte och det gör oss tokiga medan hon bara ler och går därifrån.
    Idag frågade jag om hon ville ha en frukt...?
    - Ja tack, det vill jag så gärna!.......eller?? (Sagt med spjuverögon och med en betoning som "Eller vill jag inte, det kommer du aldrig få veta!"
    Med de orden gick hon därifrån och kom inte heller tillbaka och bad om någon frukt.

    En liten räv är vad hon är, fast en god sådan
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Haha, Ofelia säger också "tyyyp". Och jag ler lite när jag läser om Vinga 2,5 år, det låter som Esther det. Hon lärde sig ta fart på gungan samtidigt som Ofelia.
  12. 6
    Haha, Ofelia säger också "tyyyp". Och jag ler lite när jag läser om Vinga 2,5 år, det låter som Esther det. Hon lärde sig ta fart på gungan samtidigt som Ofelia.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Lite sent men.. Kul, jag svarar gärna!

    Vad är roligast att göra inne?
    Kurragömma, busa med kattungen, spela på datorn, titta på film

    Roligast att göra ute?
    I sommar har det varit :Cykla utan stödhjul! Bada, leka vattenkrig, fiska krabbor, gunga, leka med bollar, klättra i träd, springa ikapp.

    Vad händer med språket och tankarna?
    Kan inte säga bokstaven R men annars pratas det oavbrutet. Kommenterar och påminner och kommer ihåg allt jag lovat

    Personlighet?
    Nyfiken, energisk, glad för det mesta. Lite blyg i nya situationer men efter en stund är det full fart- älskar att vara där det händer mycket!

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    cykla utan stödhjul, knyta skorna, hur man bär en kattunge

    Favorit-tv/film/bok?
    Bolibompa, älskar filmer tex Pettson och Findus, Ice Age, Arthur och Minimojjerna, Pelle Svanslös mfl. Böcker: Mamma mu, Pettson, Bamse mm mm

    Tycker om att äta?
    Pannkakor! Skulle kunna äta det varje dag tror jag. Annars ganska petig i maten. Älskar frukt och grönt

    Övrigt skoj?
    Kan bara sitta still korta stunder. Älskar sånt som rör på sig- att vara utomhus, bada, hoppa studsmatta, gunga mm. Älskar att titta på film men måste stå lite på huvudet samtidigt
  14. 7
    Lite sent men.. Kul, jag svarar gärna!

    Vad är roligast att göra inne?
    Kurragömma, busa med kattungen, spela på datorn, titta på film

    Roligast att göra ute?
    I sommar har det varit :Cykla utan stödhjul! Bada, leka vattenkrig, fiska krabbor, gunga, leka med bollar, klättra i träd, springa ikapp.

    Vad händer med språket och tankarna?
    Kan inte säga bokstaven R men annars pratas det oavbrutet. Kommenterar och påminner och kommer ihåg allt jag lovat

    Personlighet?
    Nyfiken, energisk, glad för det mesta. Lite blyg i nya situationer men efter en stund är det full fart- älskar att vara där det händer mycket!

    Något nytt din 4-åring lärt sig?
    cykla utan stödhjul, knyta skorna, hur man bär en kattunge

    Favorit-tv/film/bok?
    Bolibompa, älskar filmer tex Pettson och Findus, Ice Age, Arthur och Minimojjerna, Pelle Svanslös mfl. Böcker: Mamma mu, Pettson, Bamse mm mm

    Tycker om att äta?
    Pannkakor! Skulle kunna äta det varje dag tror jag. Annars ganska petig i maten. Älskar frukt och grönt

    Övrigt skoj?
    Kan bara sitta still korta stunder. Älskar sånt som rör på sig- att vara utomhus, bada, hoppa studsmatta, gunga mm. Älskar att titta på film men måste stå lite på huvudet samtidigt
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig? ~ Räknar ganska mycket matte just nu.

    Favorit-tv/film/bok? ~ Allt med Barbie, men även Scooby Doo filmer. Kråke-böckerna läses mycket flitigt!!!

    Tycker om att äta? ~ Det mesta. Inte köttfärs.

    Övrigt skoj? ~ Hon är en typisk lillasyster, vill sitta i mammas knä, låtsas hon är en bebis ff. Samtidigt som hon gärna hakar på brorsan 6½ och hans kompisar när de klättrar i träd och spelar fotboll.
  16. 8
    Vad är roligast att göra inne?

    Roligast att göra ute?

    Vad händer med språket och tankarna?

    Personlighet?

    Något nytt din 4-åring lärt sig? ~ Räknar ganska mycket matte just nu.

    Favorit-tv/film/bok? ~ Allt med Barbie, men även Scooby Doo filmer. Kråke-böckerna läses mycket flitigt!!!

    Tycker om att äta? ~ Det mesta. Inte köttfärs.

    Övrigt skoj? ~ Hon är en typisk lillasyster, vill sitta i mammas knä, låtsas hon är en bebis ff. Samtidigt som hon gärna hakar på brorsan 6½ och hans kompisar när de klättrar i träd och spelar fotboll.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Oj då, missade visst några frågor, men tror jag fick med svaren i de andra svaren... typ...
  18. 9
    Oj då, missade visst några frågor, men tror jag fick med svaren i de andra svaren... typ...

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. 6 åringar
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:54
  4. Hur är era 6-åringar
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 14:17
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar