bilstol
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    bilstol

    Hej

    Min fråga är om era barn har gott om plats i bilstolen. Jag har precis fått höja till sista knäppet på ryggstödet på bilstolen. Å då har vi den som har längst ryggstöd. Med tanke på att vi inte har några vinterkläder på än, så måste vi nog vända på henne till vinterna. Annars så kommer hon att få sitta som en böjd banan å inte kunna räta upp sig. Sonen fick vi lov att vända på när han var 3 år å 2 månader. Ja jag vet att dom vill att dom ska sitta bakåtvänt till minst 4 år, men vad gör man när dom inte får plats i stolen.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  2. 1
    bilstol Hej

    Min fråga är om era barn har gott om plats i bilstolen. Jag har precis fått höja till sista knäppet på ryggstödet på bilstolen. Å då har vi den som har längst ryggstöd. Med tanke på att vi inte har några vinterkläder på än, så måste vi nog vända på henne till vinterna. Annars så kommer hon att få sitta som en böjd banan å inte kunna räta upp sig. Sonen fick vi lov att vända på när han var 3 år å 2 månader. Ja jag vet att dom vill att dom ska sitta bakåtvänt till minst 4 år, men vad gör man när dom inte får plats i stolen.
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Visst är det trångt!
    Noah har rätt så långa ben så vårt problem är att han inte kan räta ut dem. Han sitter ofta och trycker dem mot "ryggen" i baksätet vilket resulterar i ett evigt knyckande mot passagerarsätet fram.
    Vi ska vända honom om nu efter sommaren.
  4. 2
    Visst är det trångt!
    Noah har rätt så långa ben så vårt problem är att han inte kan räta ut dem. Han sitter ofta och trycker dem mot "ryggen" i baksätet vilket resulterar i ett evigt knyckande mot passagerarsätet fram.
    Vi ska vända honom om nu efter sommaren.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Jag tror att Hedda kommer få plats ett bra tag till. Vi har en Stol från BeSafe izikid, med isofix. Hon har nog åkt 200 mil i den där stolen i sommar och inte klagat. Till vintern försöker vi med att de kanske har jacka eller fleece på sig i bilen till och från dagis.

    Vet att toway är en stol med gott om plats!
  6. 3
    Jag tror att Hedda kommer få plats ett bra tag till. Vi har en Stol från BeSafe izikid, med isofix. Hon har nog åkt 200 mil i den där stolen i sommar och inte klagat. Till vintern försöker vi med att de kanske har jacka eller fleece på sig i bilen till och från dagis.

    Vet att toway är en stol med gott om plats!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    vad har ni för märke på stolen?
  8. 4
    vad har ni för märke på stolen?
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    En BeSafe Izikid, med isofix. *svarar till slut*
  10. 5
    En BeSafe Izikid, med isofix. *svarar till slut*

Liknande trådar

  1. Bilstol i USA?
    By Rebecca- in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 22:22
  2. Ny bilstol
    By Lina_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 17:37
  3. Bilstol...
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:15
  4. Bilstol.. hur gör ni?
    By Fideli_76 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 16:33
  5. Bilstol
    By Lollipop m Ludvig in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar