vikt
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    vikt

    Har ni koll på vad era barn väger nu för tiden? Äter de bra?
    Dottern är normalviktig tycker jag men klär sig oftast i både leggings och shorts istället för bara shorts.
    Hur är era tjejer i samma ålder?
  2. 1
    vikt Har ni koll på vad era barn väger nu för tiden? Äter de bra?
    Dottern är normalviktig tycker jag men klär sig oftast i både leggings och shorts istället för bara shorts.
    Hur är era tjejer i samma ålder?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Jadå, när han är frisk så äter han bra. (vi hade stora allergiproblem under terminerna och då gick han t o m ner lite), nu är han 147 cm och väger 37 kg. Ser smal ut men är normal på sin kurva.
  4. 2
    Jadå, när han är frisk så äter han bra. (vi hade stora allergiproblem under terminerna och då gick han t o m ner lite), nu är han 147 cm och väger 37 kg. Ser smal ut men är normal på sin kurva.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Vår dotter har alltid varit kraftig, vi har kämpat med det i alla år. Nu hoppas vi det rättar till sig när hon kommer i puberteten, detta enligt skolläkaren. Jag vet inte vad hon väger, men enligt barn bmi är hon överviktig. Hon har själv de senaste året varit ledsen över sin övervikt. Det är väldigt jobbigt.
  6. 3
    Vår dotter har alltid varit kraftig, vi har kämpat med det i alla år. Nu hoppas vi det rättar till sig när hon kommer i puberteten, detta enligt skolläkaren. Jag vet inte vad hon väger, men enligt barn bmi är hon överviktig. Hon har själv de senaste året varit ledsen över sin övervikt. Det är väldigt jobbigt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Sonen är rund. Han var stor som baby och toddler, men sedan rätade han ut sig och blev nästan smal. De senaste två åren har han dock lagt på sig och blivit rund igen - dock fortfarande inom "normakurvan". Vi tänker mycket på vad vi vuxna äter så hemma äter han nyttigt och bra.
  8. 4
    Sonen är rund. Han var stor som baby och toddler, men sedan rätade han ut sig och blev nästan smal. De senaste två åren har han dock lagt på sig och blivit rund igen - dock fortfarande inom "normakurvan". Vi tänker mycket på vad vi vuxna äter så hemma äter han nyttigt och bra.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Våran tjej har haft godislöfte hela 2011 och bara fikabröd på kalas m.m Det var hon och hennes äldre syster som drev detta så hon ska få pengar vid nyår.. Jag kämpar själv med övervikt och skulle aldrig knysta något till dottern om att hon var lite rund...men nu i alla fall är hon smal, nästan spinkig! På ett fint sätt. Hon måtte ha ätit mycket godis och fikabröd....
  10. 5
    Våran tjej har haft godislöfte hela 2011 och bara fikabröd på kalas m.m Det var hon och hennes äldre syster som drev detta så hon ska få pengar vid nyår.. Jag kämpar själv med övervikt och skulle aldrig knysta något till dottern om att hon var lite rund...men nu i alla fall är hon smal, nästan spinkig! På ett fint sätt. Hon måtte ha ätit mycket godis och fikabröd....
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Louise hade oxå godslöfte 2010, tyvärr märktes inget efteråt. Hon äter inte mycket godis.
  12. 6
    Louise hade oxå godslöfte 2010, tyvärr märktes inget efteråt. Hon äter inte mycket godis.

Liknande trådar

  1. Vikt dâ
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 12:18
  2. Upp och ner i vikt
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 16:56
  3. På tal om vikt.
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 21:22
  4. vikt
    By Petrea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 15:48
  5. vikt ?
    By lillan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar