Gravid igen
_1105 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    Gravid igen

    Ja idag upptäkte jag att jag var gravid igen...
    vad skulle ni göra?
    känner mig kluven.. vist vi har diskuterat om ett barn igen om kanske 6-18mån igen men inte redan nu......
    är isåfall idag i v5......
    för nackdelar med att få barn tätt
  2. 1
    Gravid igen Ja idag upptäkte jag att jag var gravid igen...
    vad skulle ni göra?
    känner mig kluven.. vist vi har diskuterat om ett barn igen om kanske 6-18mån igen men inte redan nu......
    är isåfall idag i v5......
    för nackdelar med att få barn tätt
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Kollar in från juligruppen Nu vet jag ju inte hur tätt du kommer få, men jag har 13½månad mellan mina första De funkar toppen radar upp för och nackdelar som jag upplever de

    Fördelar:
    * Man kan få barnen att sova samtidigt och själv sova när barnen sover
    * Du är redan inne i vakna på nattenstadiet och kan lika gärna fortsätta
    * Barnen har så kul ihop när de blir lite äldre

    Nackdelar:
    * mindre tid för de första barnet
    * kan bli mycket skrik och gnäll från båda samtidigt
    * man hiner inte njuta av nummer två som med nummer ett


    Kommer inte på så mycket men jag ångrar inte att jag har dom tätt
  4. 2
    Kollar in från juligruppen Nu vet jag ju inte hur tätt du kommer få, men jag har 13½månad mellan mina första De funkar toppen radar upp för och nackdelar som jag upplever de

    Fördelar:
    * Man kan få barnen att sova samtidigt och själv sova när barnen sover
    * Du är redan inne i vakna på nattenstadiet och kan lika gärna fortsätta
    * Barnen har så kul ihop när de blir lite äldre

    Nackdelar:
    * mindre tid för de första barnet
    * kan bli mycket skrik och gnäll från båda samtidigt
    * man hiner inte njuta av nummer två som med nummer ett


    Kommer inte på så mycket men jag ångrar inte att jag har dom tätt
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Hur tätt blir det?
  6. 3
    Hur tätt blir det?
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Jag har 1 år o 2 veckor mellan mina. Fick Julia 17 april förra året och blev gravid igen när hon var 3 månader. Jag visste inte om min graviditet förrän i v 20 då jag tog ett test för att se varför inte mensen kom tillbaks.
    Vi var också väldigt kluvna men abort var inget alternativ eftersom det gått så långt.
    Nu ångrar jag ingenting, Julia är jättesnäll mot lillasyster och det finns ingen avundsjuka mellan dom. Jag tror dom kommer ha roligt tillsammans när ronya börjar gå o blir lite mer rörlig. Så om ni ändå pratat om fler barn så skulle jag rekomendera att behålla det.
    Kommer faktiskt inte på några nackdelar. Jag hade problem på nätterna om båda vaknade samtidigt. Jag är ju ensam i veckorna. Men när man kommit in i rutinerna så har det gått jättebra. Julia äter ju inte på nätterna så om hon vaknar samtidigt så lägger jag henne i min säng samtidigt som jag sitter där inne med ronya så hon får äta. Men som sagt, kommer inte på några nackdelar direkt.
  8. 4
    Jag har 1 år o 2 veckor mellan mina. Fick Julia 17 april förra året och blev gravid igen när hon var 3 månader. Jag visste inte om min graviditet förrän i v 20 då jag tog ett test för att se varför inte mensen kom tillbaks.
    Vi var också väldigt kluvna men abort var inget alternativ eftersom det gått så långt.
    Nu ångrar jag ingenting, Julia är jättesnäll mot lillasyster och det finns ingen avundsjuka mellan dom. Jag tror dom kommer ha roligt tillsammans när ronya börjar gå o blir lite mer rörlig. Så om ni ändå pratat om fler barn så skulle jag rekomendera att behålla det.
    Kommer faktiskt inte på några nackdelar. Jag hade problem på nätterna om båda vaknade samtidigt. Jag är ju ensam i veckorna. Men när man kommit in i rutinerna så har det gått jättebra. Julia äter ju inte på nätterna så om hon vaknar samtidigt så lägger jag henne i min säng samtidigt som jag sitter där inne med ronya så hon får äta. Men som sagt, kommer inte på några nackdelar direkt.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid igen??
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 08:50
  3. gravid igen?
    By anonym in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 16:23
  4. gravid igen
    By anonymt namn in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 17:00
  5. Gravid igen...
    By Katla in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar