Holland, Beirut eller Mysteria?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Holland, Beirut eller Mysteria?

    Jag har skrivit en egen "dikt", mitt svar på Welcome to Holland och Welcome to Beirut som ni kanske hört talas om.
    http://cariad.blogg.se/2011/july/wel...-mysteria.html
  2. 1
    Holland, Beirut eller Mysteria? Jag har skrivit en egen "dikt", mitt svar på Welcome to Holland och Welcome to Beirut som ni kanske hört talas om.
    http://cariad.blogg.se/2011/july/wel...-mysteria.html
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Otroligt bra! Kan inte bli mer på pricken. Min sambo som jobbar på BUP skulle vilja skriva ut den, han tyckte den var fantastisk.
    Själv önskar jag att jag fått läsa den när allt var nytt och obegripligt...även om jag nog önskat mig både till Holland och Italien ibland.
  4. 2
    Otroligt bra! Kan inte bli mer på pricken. Min sambo som jobbar på BUP skulle vilja skriva ut den, han tyckte den var fantastisk.
    Själv önskar jag att jag fått läsa den när allt var nytt och obegripligt...även om jag nog önskat mig både till Holland och Italien ibland.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag skulle bli glad och stolt om han ville skriva ut den! Dela gärna med alla ni vill.
  6. 3
    Jag skulle bli glad och stolt om han ville skriva ut den! Dela gärna med alla ni vill.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Tack, då hälsar jag det!
    Din dikt skildrar sanningen bättre än Holland-dikten gör tycker jag. Jag har tänkt på den hela dagen...
    Kram!
  8. 4
    Tack, då hälsar jag det!
    Din dikt skildrar sanningen bättre än Holland-dikten gör tycker jag. Jag har tänkt på den hela dagen...
    Kram!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tack!
    Det som jag reagerar på i Holland-dikten, är frasen:

    "The important thing is that they haven’t taken you to a horrible, disgusting, filthy place, full of pestilence, famine and disease. It’s just a different place."

    För just oss stämmer det bra, vi har inte mer problem med vår dotters autism än många andra har med helt "vanliga" trotsiga eller egensinniga ungar. Men för dem som kämpar med (och mot) att barnen har självskadebeteenden, ångest, rymningstendenser, matvägran, tvångsbeteenden, sömnstörningar och annat som ofta följer med i kölvattnet, så kan det nog kännas lite provocerande. Och det där med att "köpa en ny guidebok och lära sig ett nytt språk", hur lätt är det? Att hitta en guidebok som passar just ditt autistiska barn?
  10. 5
    Tack!
    Det som jag reagerar på i Holland-dikten, är frasen:

    "The important thing is that they haven’t taken you to a horrible, disgusting, filthy place, full of pestilence, famine and disease. It’s just a different place."

    För just oss stämmer det bra, vi har inte mer problem med vår dotters autism än många andra har med helt "vanliga" trotsiga eller egensinniga ungar. Men för dem som kämpar med (och mot) att barnen har självskadebeteenden, ångest, rymningstendenser, matvägran, tvångsbeteenden, sömnstörningar och annat som ofta följer med i kölvattnet, så kan det nog kännas lite provocerande. Och det där med att "köpa en ny guidebok och lära sig ett nytt språk", hur lätt är det? Att hitta en guidebok som passar just ditt autistiska barn?

Liknande trådar

  1. Welcome to Mysteria
    By delyn in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 20:34
  2. Vi brukade kalla henne för Beirut
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 19:56
  3. Beirut, Libanon
    By ~Maj~ in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 19:17
  4. Holland
    By Anne m 2 in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 19:19
  5. Holland?
    By Utlandsmamman in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar