stickor...
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    stickor...

    Nån som har bra tips på hur man tar ut stickor utan att det gör alltför ont? Måste man ta ut dem eller kan man låta dem vara och hoppas på att de kryper ut av sig själva? Vår lilla har fått en hel del stickor i händer och fötter i sommar och skriker och säger aj aj aj så fort hon hör ordet sticka numera :-(
  2. 1
    stickor... Nån som har bra tips på hur man tar ut stickor utan att det gör alltför ont? Måste man ta ut dem eller kan man låta dem vara och hoppas på att de kryper ut av sig själva? Vår lilla har fått en hel del stickor i händer och fötter i sommar och skriker och säger aj aj aj så fort hon hör ordet sticka numera :-(
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Jag har använt nål eller pincett på Melker. Väldigt försiktigt men det är inte poppis. Det ska finnas nån salva på apoteket man kan lägga över stickan och sätta på plåster över sen ska stickan "krypa ut" av sig själv. Kommer tyvärr inte ihåg namnet. Man kan tydligen använda den likadant om det gäller smuts i ett sår...
    Lycka till med dom små stickorna som så lätt hamnar i barnens händer och fötter!
  4. 2
    Jag har använt nål eller pincett på Melker. Väldigt försiktigt men det är inte poppis. Det ska finnas nån salva på apoteket man kan lägga över stickan och sätta på plåster över sen ska stickan "krypa ut" av sig själv. Kommer tyvärr inte ihåg namnet. Man kan tydligen använda den likadant om det gäller smuts i ett sår...
    Lycka till med dom små stickorna som så lätt hamnar i barnens händer och fötter!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Man behöver inte ta ut stickorna, de kommer ut av sig själva. Man kan dock badda med alsollösning från apoteket och hålla koll att det inte blir varigt. Min dotter hade en ordentlig sticka i foten och den gick att pilla bort efter ca 1 v.
  6. 3
    Man behöver inte ta ut stickorna, de kommer ut av sig själva. Man kan dock badda med alsollösning från apoteket och hålla koll att det inte blir varigt. Min dotter hade en ordentlig sticka i foten och den gick att pilla bort efter ca 1 v.

Liknande trådar

  1. Stickor ?
    By Yvonne67 in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:03
  2. ang. ÄL-stickor
    By syskonplaner in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 10:18
  3. ÄL-stickor/grav-stickor nån?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 12:53
  4. Kör äl stickor
    By Lilla plupp in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 19:27
  5. ÄL- stickor
    By E m L in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar