Måste man va miljonär
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Måste man va miljonär

    För att att ha råd med en 2,5-årig kille... Jag är så trött så jag börjar grina snart. Först förstörde han videon, sen Agnes bärbara cd-dpelare som hennes mamma köpt. Sen försvann Pamelas ena spel till Nintendot. Nu när hon skulle spela Wii för första gången på länge så går det inte stoppa i skivan för något tar emot där inne Känns som om det kan ha ett samband... Nu måste vi lämna in spelet för att få ut det som är där och vart får vi de pengarna ifrån? Vår ekonomi är helt under isen och jag blir så förbannad så jag blir tokig på honom. Just nu är den killen VÄLDIGT billig... Det värsta är att han ju inte gjort det idag så han minns ju inte. Han är ju bara 2,5 så jag kan ju inte bli arg på honom igentligen men jag är så vansinnig så jag bara vill gråta. Har dessutom inte fått speciellt mycke sömn i natt pga av en annan liten pojke som inte ville/kunde sova...

    *Gnäll, gnäll, gnäll* Nu har jag gnällt av mig och ska ta mig en kopp kaffe till och lugna ner mig lite....
  2. 1
    Måste man va miljonär För att att ha råd med en 2,5-årig kille... Jag är så trött så jag börjar grina snart. Först förstörde han videon, sen Agnes bärbara cd-dpelare som hennes mamma köpt. Sen försvann Pamelas ena spel till Nintendot. Nu när hon skulle spela Wii för första gången på länge så går det inte stoppa i skivan för något tar emot där inne Känns som om det kan ha ett samband... Nu måste vi lämna in spelet för att få ut det som är där och vart får vi de pengarna ifrån? Vår ekonomi är helt under isen och jag blir så förbannad så jag blir tokig på honom. Just nu är den killen VÄLDIGT billig... Det värsta är att han ju inte gjort det idag så han minns ju inte. Han är ju bara 2,5 så jag kan ju inte bli arg på honom igentligen men jag är så vansinnig så jag bara vill gråta. Har dessutom inte fått speciellt mycke sömn i natt pga av en annan liten pojke som inte ville/kunde sova...

    *Gnäll, gnäll, gnäll* Nu har jag gnällt av mig och ska ta mig en kopp kaffe till och lugna ner mig lite....
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Det låter som att ni hade känat på att ha en drulleförsäkring
    Noah är en ganska lugn kille och har faktiskt inte fixat med något sådant alls, tack och lov.
    För precis som du säger så är det ju inga billiga saker din lille har gett sig på så jag förstår din frustration.
  4. 2
    Det låter som att ni hade känat på att ha en drulleförsäkring
    Noah är en ganska lugn kille och har faktiskt inte fixat med något sådant alls, tack och lov.
    För precis som du säger så är det ju inga billiga saker din lille har gett sig på så jag förstår din frustration.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Jodå, vi har drulleförsäkring men självrisken 1500 så tidigare har det varit billigare att strunta i den. Går den här att laga blir det samma sak annars blir det att ringa försäkringsbolaget. Men jag ska först kolla med dotterns pappa som är låssmed han kanske har verktyg och kan fixa Han är kan ju ta loss saker som pillats in i diverse lås så...
  6. 3
    Jodå, vi har drulleförsäkring men självrisken 1500 så tidigare har det varit billigare att strunta i den. Går den här att laga blir det samma sak annars blir det att ringa försäkringsbolaget. Men jag ska först kolla med dotterns pappa som är låssmed han kanske har verktyg och kan fixa Han är kan ju ta loss saker som pillats in i diverse lås så...
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    Nu har du kanske hunnit dricka några fler koppar kaffe och är inte fullt lika arg längre. Hoppas det inte blev allt för dyrt att fixa!
  8. 4
    Nu har du kanske hunnit dricka några fler koppar kaffe och är inte fullt lika arg längre. Hoppas det inte blev allt för dyrt att fixa!
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    känner igen det där, men som tur är har jag lyckats pilla ut diverse playmo/lego ur dvd spelaren och dotterns cd. Hoppas att det går att laga, och inte är allt för dyrt
  10. 5
    känner igen det där, men som tur är har jag lyckats pilla ut diverse playmo/lego ur dvd spelaren och dotterns cd. Hoppas att det går att laga, och inte är allt för dyrt

Liknande trådar

  1. Jag vill bli miljonär
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 22:06
  2. Miljonär?
    By tistel in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:07
  3. Ang. miljonär
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 17:56
  4. Jag har blivit miljonär!
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 16:10
  5. jag ska bli miljonär
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar