Vad läser era barn?
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Vad läser era barn?

    Vad läser de när de läser själva?
    Läser ni fortfarande högt för dem? Om ja, hur ofta?
  2. 1
    Vad läser era barn? Vad läser de när de läser själva?
    Läser ni fortfarande högt för dem? Om ja, hur ofta?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Molly läser ju sedan rätt länge tillbaka. Under våren har hennes favoritböcker varit en serie amerikanska böcker som heter The Magic Treehouse som följer två barn som reser tillbaka i historien. Nu har vi flyttat hem till Sverige igen och vi försöker få henne att läsa på svenska. Nu sist har hon läst Sigge-böcker (om en häst). Jag läser inte högt för henne längre men hon lyssnar gärna när jag läser för nån av hennes småsystrar.
  4. 2
    Molly läser ju sedan rätt länge tillbaka. Under våren har hennes favoritböcker varit en serie amerikanska böcker som heter The Magic Treehouse som följer två barn som reser tillbaka i historien. Nu har vi flyttat hem till Sverige igen och vi försöker få henne att läsa på svenska. Nu sist har hon läst Sigge-böcker (om en häst). Jag läser inte högt för henne längre men hon lyssnar gärna när jag läser för nån av hennes småsystrar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    I teorin läser jag för dem varje kväll. Samma bok för båda (mars-01 och dec-02), brukar vara en kapitelbok och gärna i fantasygenren. Men i praktiken blir det inte alls varje kväll. Nu är vi t ex mellan böcker och flera veckor har gått utan högläsning... *skäms lite*

    Men båda barnen läser gärna själva. Vinterbarnet läser till exempel Håkan Bråkan-böcker, serietidningar (Kalle Anka och Spindelmannen), Ika & Ibsen-serien och Astrid Lindgren, nu Bröderna Lejonhjärta. Dessutom lyssnar de på ljudsagor, helst Tintin.
  6. 3
    I teorin läser jag för dem varje kväll. Samma bok för båda (mars-01 och dec-02), brukar vara en kapitelbok och gärna i fantasygenren. Men i praktiken blir det inte alls varje kväll. Nu är vi t ex mellan böcker och flera veckor har gått utan högläsning... *skäms lite*

    Men båda barnen läser gärna själva. Vinterbarnet läser till exempel Håkan Bråkan-böcker, serietidningar (Kalle Anka och Spindelmannen), Ika & Ibsen-serien och Astrid Lindgren, nu Bröderna Lejonhjärta. Dessutom lyssnar de på ljudsagor, helst Tintin.

Liknande trådar

  1. Läser barn
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:17
  2. Vad läser ni för era barn?
    By Madame Mim in forum Hem & fritid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:53
  3. Ni som läser med små barn
    By Cicci m Leah&Killian in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 17:18
  4. Läser ni mkt för era barn?
    By - Veronica - in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 15:01
  5. Vad läser ni för era barn?
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar