Off to work
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Off to work

    Jaha, då var min mammaledighet slut. Pappaledigheten börjar för min man.

    läskigt men väldigt spännande. Nu är det dags!
  2. 1
    Off to work Jaha, då var min mammaledighet slut. Pappaledigheten börjar för min man.

    läskigt men väldigt spännande. Nu är det dags!
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Förstår att d är m blandade känslor. Jag är sugen på att börja jobba faktiskt men d fungerar inte riktigt. Min sambo börjar nytt jobb o kan inte vara ledig så ja får vara hemma.. Hoppas han kan vara ledig senare i höst.. Han har varit ledig hela sommaren (ja har jobbade lite) så d känns bra ändå..
  4. 2
    Förstår att d är m blandade känslor. Jag är sugen på att börja jobba faktiskt men d fungerar inte riktigt. Min sambo börjar nytt jobb o kan inte vara ledig så ja får vara hemma.. Hoppas han kan vara ledig senare i höst.. Han har varit ledig hela sommaren (ja har jobbade lite) så d känns bra ändå..
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Jag börjar på måndag och ser lite fram emot det. Fast det kanske beror på att jag sällan får äta en hel måltid i lugn och ro, utan har en lite kille som står och håller i mina byxor. Jag har också svårt att gå på toa utan att Joel kommer sättandes... oavsett om pappa är hemma eller inte.
    Sen ska det bli skönt att bara vara "jag" några timmar per dag. Det tyckte jag var det bästa förra gången jag började jobba efter föräldraledigheten. Annars var jag väldigt mycket Albins mamma. Det har inte blivit lika mycket så den här gången.

    Eftersom jag börjar nytt jobb så tycker jag att det är spännande också, om jag skulle ha gått tillbaka till mitt gamla jobb hade jag haft mycket mer ångest.

    Dock är det lite sorgligt eftersom jag vet att det är min sista föräldraledighet och jag förmodligen inte kommer att ha någon så här lång ledighet igen förrän jag går i pension.
  6. 3
    Jag börjar på måndag och ser lite fram emot det. Fast det kanske beror på att jag sällan får äta en hel måltid i lugn och ro, utan har en lite kille som står och håller i mina byxor. Jag har också svårt att gå på toa utan att Joel kommer sättandes... oavsett om pappa är hemma eller inte.
    Sen ska det bli skönt att bara vara "jag" några timmar per dag. Det tyckte jag var det bästa förra gången jag började jobba efter föräldraledigheten. Annars var jag väldigt mycket Albins mamma. Det har inte blivit lika mycket så den här gången.

    Eftersom jag börjar nytt jobb så tycker jag att det är spännande också, om jag skulle ha gått tillbaka till mitt gamla jobb hade jag haft mycket mer ångest.

    Dock är det lite sorgligt eftersom jag vet att det är min sista föräldraledighet och jag förmodligen inte kommer att ha någon så här lång ledighet igen förrän jag går i pension.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Lycka till! Jag har jobbat lite sedan april eller om det var mars och det är klart man saknar de små, men samtidigt lite skönt att vara själv ibland :-)
  8. 4
    Lycka till! Jag har jobbat lite sedan april eller om det var mars och det är klart man saknar de små, men samtidigt lite skönt att vara själv ibland :-)

Liknande trådar

  1. After work
    By jojan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 14:56
  2. Hjälp - after work
    By Ancha75 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 12:23
  3. Man at work
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 21:10
  4. Take Your Kid to Work
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 18:07
  5. Work it
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar