Fler än en abort
Abort
  1. Anonym
    #1

    Fler än en abort

    Hej!
    Mår så dåligt just nu....aldrig trodde jag att jag skulle gå igenom detta.
    Gravid igen och det går inte att behålla barnet, jag har ingen fast relation och är dessutom inte purung längre....skämms så för det situation jag försatt mig i. Dessutom gjorde jag en abort för över 5 år sedan, kirugisk i vecka 12. Hade jätteångest i en månad och ville så gärna känna att jag ville ha barnet men det gick inte. Jag har två lite större barn och har haft två jättejobbiga graviditeter psykiskt. Jag är inte gjord för att vara gravid.
    Nu har det hänt igen och jag har redan beställt dig för medicinsk abort och är nog bara i 4+ någonting nu men vill såklart göra det fort som möjligt.....rent mentalt är ju detta ett helvete.....
    Hemskt att jag gjort två aborter som 30+.....kan inte ens skylla på att jag är ung och dum. fler som varit i min situation och gjort flera aborter?
  2. 1
    Fler än en abort Hej!
    Mår så dåligt just nu....aldrig trodde jag att jag skulle gå igenom detta.
    Gravid igen och det går inte att behålla barnet, jag har ingen fast relation och är dessutom inte purung längre....skämms så för det situation jag försatt mig i. Dessutom gjorde jag en abort för över 5 år sedan, kirugisk i vecka 12. Hade jätteångest i en månad och ville så gärna känna att jag ville ha barnet men det gick inte. Jag har två lite större barn och har haft två jättejobbiga graviditeter psykiskt. Jag är inte gjord för att vara gravid.
    Nu har det hänt igen och jag har redan beställt dig för medicinsk abort och är nog bara i 4+ någonting nu men vill såklart göra det fort som möjligt.....rent mentalt är ju detta ett helvete.....
    Hemskt att jag gjort två aborter som 30+.....kan inte ens skylla på att jag är ung och dum. fler som varit i min situation och gjort flera aborter?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Nej, jag har inte gjort mer än en abort. Och jag ska snart sterilisera mej så det lär inte bli fler heller. Men om man läser stastestik så är det ganska vanligt att de som gör en abort gör även flera. Och det är inget konstligt enligt mej! Har man problem med att få det att fungera med preventilmedel och inte vill ha barn, då är det ju inte så märkligt om det bli fler aborter. Inget jag tycker att man ska stressa upp sej kring.
  4. 2
    Nej, jag har inte gjort mer än en abort. Och jag ska snart sterilisera mej så det lär inte bli fler heller. Men om man läser stastestik så är det ganska vanligt att de som gör en abort gör även flera. Och det är inget konstligt enligt mej! Har man problem med att få det att fungera med preventilmedel och inte vill ha barn, då är det ju inte så märkligt om det bli fler aborter. Inget jag tycker att man ska stressa upp sej kring.
  5. Anonym just här
    #3
    hej, nu är jag iofs inte över 30 men har behövt göra 2 aborter. jag är 25.

    jag har även haft ett missed abortion i vecka 20. (är ju inte samma sak förstås)

    men mina 2 aborter var medicinska.
    den ena var för ca 4 år sedan i v 7.
    då blev jag inlagd på sjukhuset ett par timmar tills jag kände mig ok att åka hem.
    den andra var förra månaden då jag "bara" hade gått 4 veckor.
    du kan läsa om min upplevelse här nedan.
    under namnet orättvist.
    första rubriken är : sitter i kö nu
    om du vill ha sammanfattning av vad som hände så kan jag hänvisa dig till det sista inlägget jag gjorde i den tråden. det är det näst sista inlägget i just den tråden.

    jag kan ärligt säga att jag stundvis mår så psykiskt dåligt att jag inte kan sluta gråta.

    i mitt huvud vet jag att jag gjorde rätt för vår situation och mot mina barn som redan är här. men jag svek det livet som aldrig fick en chans...

    det är en hemsk sak att behöva gå igenom.
    och jag hoppas att du har nån som du kan prata med ang detta.

    massor av kramar.
  6. 3
    hej, nu är jag iofs inte över 30 men har behövt göra 2 aborter. jag är 25.

    jag har även haft ett missed abortion i vecka 20. (är ju inte samma sak förstås)

    men mina 2 aborter var medicinska.
    den ena var för ca 4 år sedan i v 7.
    då blev jag inlagd på sjukhuset ett par timmar tills jag kände mig ok att åka hem.
    den andra var förra månaden då jag "bara" hade gått 4 veckor.
    du kan läsa om min upplevelse här nedan.
    under namnet orättvist.
    första rubriken är : sitter i kö nu
    om du vill ha sammanfattning av vad som hände så kan jag hänvisa dig till det sista inlägget jag gjorde i den tråden. det är det näst sista inlägget i just den tråden.

    jag kan ärligt säga att jag stundvis mår så psykiskt dåligt att jag inte kan sluta gråta.

    i mitt huvud vet jag att jag gjorde rätt för vår situation och mot mina barn som redan är här. men jag svek det livet som aldrig fick en chans...

    det är en hemsk sak att behöva gå igenom.
    och jag hoppas att du har nån som du kan prata med ang detta.

    massor av kramar.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Jag gjorde två aborter när jag var mellan 14-17 år. Nu är jag 19 och väntar mitt första barn vilket även var planerat.

    Mådde riktigt dåligt när jag gjorde båda aborterna eftersom jag själv ville behålla båda två men eftersom jag hade en riktigt svin till pojkvän då hade jag inget annat val. Nu har jag världens bästa pojkvän och mår så bra av att vara gravid och ångrar inte en sekund längre att jag inte behöll barnen tidigare!

    Vet inte riktigt vart jag ville komma med av dethär men ville väl bara skriva av mig lite
  8. 4
    Jag gjorde två aborter när jag var mellan 14-17 år. Nu är jag 19 och väntar mitt första barn vilket även var planerat.

    Mådde riktigt dåligt när jag gjorde båda aborterna eftersom jag själv ville behålla båda två men eftersom jag hade en riktigt svin till pojkvän då hade jag inget annat val. Nu har jag världens bästa pojkvän och mår så bra av att vara gravid och ångrar inte en sekund längre att jag inte behöll barnen tidigare!

    Vet inte riktigt vart jag ville komma med av dethär men ville väl bara skriva av mig lite

Liknande trådar

  1. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  2. ang abort å
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 15:51
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Abort eller inte abort...
    By Velar-maja in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:47
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar