Snart dags för dagis.
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Snart dags för dagis.

    Vill verkligen inte lämna min lilla gos bebis på dagis Han är ju såååå liten... Kan inte förstå att han faktiskt är drygt 14 månader. Nästan lika stor som Gösta var när han blev storebror. Och han förstår att utnyttja att vi tycker han är en bebis fortfarande. Han vägrar lära sig gå. Han står och går runt bord och sånt men tar man hans händer förvandlas benen till spagetti och han sätter sig på rumpan och vill bli buren. Inte ett steg vill han ta. Våra andra barn har man ju fått springa runt med tills ryggen gått av innan de gick själva. Blir inte klok på honom men han är ett riktigt charmtroll iaf
  2. 1
    Snart dags för dagis. Vill verkligen inte lämna min lilla gos bebis på dagis Han är ju såååå liten... Kan inte förstå att han faktiskt är drygt 14 månader. Nästan lika stor som Gösta var när han blev storebror. Och han förstår att utnyttja att vi tycker han är en bebis fortfarande. Han vägrar lära sig gå. Han står och går runt bord och sånt men tar man hans händer förvandlas benen till spagetti och han sätter sig på rumpan och vill bli buren. Inte ett steg vill han ta. Våra andra barn har man ju fått springa runt med tills ryggen gått av innan de gick själva. Blir inte klok på honom men han är ett riktigt charmtroll iaf
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    När börjar ditt lilla charmtroll?? Hoppas det går bra, är nog jobbigast för oss föräldrar
    Du som har en sen innan får man fråga vad som är bra att ha på dagis?? I klädväg, regnkläder- fodrade el ofodrade?? Långkallingar, flecekläder extra kläder??
    Nått man ska tänka på??
    Orolig första förälder Tack på förhand!!
  4. 2
    När börjar ditt lilla charmtroll?? Hoppas det går bra, är nog jobbigast för oss föräldrar
    Du som har en sen innan får man fråga vad som är bra att ha på dagis?? I klädväg, regnkläder- fodrade el ofodrade?? Långkallingar, flecekläder extra kläder??
    Nått man ska tänka på??
    Orolig första förälder Tack på förhand!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    lycka till! det kommer säkert gå bra. när jag skolade in elin kunde hon inte gå iheller men det dröjde inte mer än ca två veckor på dagis så började hon också gå så smått. tror det sporrar lite att få se andra jämnåriga som går.

    ska förresten skola in elin på hennes nya dagis nästa vecka. vi har ju som kanske är bekant flyttat till hus i ett annat område och därmed blir det nytt dagis för elin. enda kruxet är att det är sex avdelningar så det känns så stort. men dom löser det genom att inte alla avd är ute samtidigt utan vissa går iväg till skogen på utflykter eller hittar på något inomhus mm.
  6. 3
    lycka till! det kommer säkert gå bra. när jag skolade in elin kunde hon inte gå iheller men det dröjde inte mer än ca två veckor på dagis så började hon också gå så smått. tror det sporrar lite att få se andra jämnåriga som går.

    ska förresten skola in elin på hennes nya dagis nästa vecka. vi har ju som kanske är bekant flyttat till hus i ett annat område och därmed blir det nytt dagis för elin. enda kruxet är att det är sex avdelningar så det känns så stort. men dom löser det genom att inte alla avd är ute samtidigt utan vissa går iväg till skogen på utflykter eller hittar på något inomhus mm.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Tycker inte att det gått åt så mycket saker till dagis åt mina andra barn.
    Regnkläder och stövlar. Jag har inte köpt fodrade utan sickat med en extra töja och byxor när det varit kallare. Och raggsockor för det blir kallt i vanliga stövlar.
    Sen har jag lämnat typ ett ombyte med t-shirt, tröja, byxor och strumpor på dagis. Och om de bytt kläder någon gång så har jag tagit med nytt dagen efter ist för att lämna massor av kläder där som bara försvinner trots märkning.
    Annars är det väl mest att se till att de har med sig det de är vana vid att ha när de ska sova och de ska sova middag där. Gösta har sin nalle med sig och den har jag skrivit namn och mitt mobilnummer i nacken på så att om han kommer vilse så kan han ringa hem Ragnar har ingen snuttefilt eller speciell nalle så jag vet inte vad jag ska skicka med honom...
    Dagis brukar vara bra på att tala om om någonting behövs så det är ju bara att fråga.
  8. 4
    Tycker inte att det gått åt så mycket saker till dagis åt mina andra barn.
    Regnkläder och stövlar. Jag har inte köpt fodrade utan sickat med en extra töja och byxor när det varit kallare. Och raggsockor för det blir kallt i vanliga stövlar.
    Sen har jag lämnat typ ett ombyte med t-shirt, tröja, byxor och strumpor på dagis. Och om de bytt kläder någon gång så har jag tagit med nytt dagen efter ist för att lämna massor av kläder där som bara försvinner trots märkning.
    Annars är det väl mest att se till att de har med sig det de är vana vid att ha när de ska sova och de ska sova middag där. Gösta har sin nalle med sig och den har jag skrivit namn och mitt mobilnummer i nacken på så att om han kommer vilse så kan han ringa hem Ragnar har ingen snuttefilt eller speciell nalle så jag vet inte vad jag ska skicka med honom...
    Dagis brukar vara bra på att tala om om någonting behövs så det är ju bara att fråga.

Liknande trådar

  1. dagis dags..
    By Willesmor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 00:30
  2. När det väl är dags för dagis
    By Greengable in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 09:42
  3. Dags att hämta på dagis..
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 16:35
  4. Ja då va de dags att gå ner till dagis..
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 13:23
  5. snart dags för dagis
    By Maria med Felicia05 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar