Har ditt barn CVI?
Synskador & nedsatt syn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Har ditt barn CVI?

    Hej!

    Jag är förälder till en underbar son på 6 månader. Han har inga handikapp.
    CVI är inte ärftligt som tur är. Igentligen borde jag kanske vara på forumet för unga föräldrar med funktionshinder, men det finns inte så många vuxna med cvi
    I många år har jag föreläst om att leva med min synskada till föräldrar och myndigheter, men aldrig träffat någon som har cvi.

    Jag skulle så gärna vilja dra ihop en helg för föräldrar och barn som har cvi. Där man kan utbyta tankar och erfarenheter. Har ni varit på någon sådan, isåfall var?

    Jag har varit aktiv i Unga synskadade och Synskadades Riksförbund. Tyvärr är dem inte så jätte duktig på synskadan cvi, ibland får jag höra av dem att du har ju inga problem du ser ju. Jag brukar säga att jag är seende blind. Jag ser men jag ser inte vad det föreställer för en jag får ta på det. Jag hjälper gärna till om ni har frågor och funderingar om ert barn.

    Det finns inget register för hur många vi är som har cvi .
    Därför provar jag här att se hur många som är intresserade av att ordna en träff?
  2. 1
    Har ditt barn CVI? Hej!

    Jag är förälder till en underbar son på 6 månader. Han har inga handikapp.
    CVI är inte ärftligt som tur är. Igentligen borde jag kanske vara på forumet för unga föräldrar med funktionshinder, men det finns inte så många vuxna med cvi
    I många år har jag föreläst om att leva med min synskada till föräldrar och myndigheter, men aldrig träffat någon som har cvi.

    Jag skulle så gärna vilja dra ihop en helg för föräldrar och barn som har cvi. Där man kan utbyta tankar och erfarenheter. Har ni varit på någon sådan, isåfall var?

    Jag har varit aktiv i Unga synskadade och Synskadades Riksförbund. Tyvärr är dem inte så jätte duktig på synskadan cvi, ibland får jag höra av dem att du har ju inga problem du ser ju. Jag brukar säga att jag är seende blind. Jag ser men jag ser inte vad det föreställer för en jag får ta på det. Jag hjälper gärna till om ni har frågor och funderingar om ert barn.

    Det finns inget register för hur många vi är som har cvi .
    Därför provar jag här att se hur många som är intresserade av att ordna en träff?
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    Hej.
    Jag provar att slänga ut en fråga här då jag är intresserad av barn med CVI i den fysiska miljön. Jag kommer att behandla ämnet i ett examensarbete under våren, där jag vill undersöka hur jag kan förbättra den fysiska miljön och därmed underlätta för barn med CVI. Har ni tid och möjlighet att svara på följande två frågor skulle jag bli jättetacksam.

    – I vilken/vilka miljöer har ni själv som barn, ert och eller andras barn med CVI haft störts svårigheter och hur har det tett sig?
    – Vilken/vilka miljöer anser ni är i störst behov av hjälpande åtgärder och hur skulle dessa kunna se ut?

    Övriga tankar och åsikter mottages tacksamt.
    Vill du inte svara här på forumet går det bra att maila mig adressen nedan.

    Tack!

    Med vänlig hälsning

    Lina Jakobsson
    Informationsdesign – Rumslig gestaltning
    Mälardalens Högskola
    [email protected]
  4. 2
    Hej.
    Jag provar att slänga ut en fråga här då jag är intresserad av barn med CVI i den fysiska miljön. Jag kommer att behandla ämnet i ett examensarbete under våren, där jag vill undersöka hur jag kan förbättra den fysiska miljön och därmed underlätta för barn med CVI. Har ni tid och möjlighet att svara på följande två frågor skulle jag bli jättetacksam.

    – I vilken/vilka miljöer har ni själv som barn, ert och eller andras barn med CVI haft störts svårigheter och hur har det tett sig?
    – Vilken/vilka miljöer anser ni är i störst behov av hjälpande åtgärder och hur skulle dessa kunna se ut?

    Övriga tankar och åsikter mottages tacksamt.
    Vill du inte svara här på forumet går det bra att maila mig adressen nedan.

    Tack!

    Med vänlig hälsning

    Lina Jakobsson
    Informationsdesign – Rumslig gestaltning
    Mälardalens Högskola
    [email protected]

Liknande trådar

  1. Om ditt barn kom ut som...
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 19:37
  2. Föd ditt barn!
    By Camillafrilans in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 12:45
  3. Har ditt barn knapp?
    By LottaV in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 22:22
  4. Vem är ditt barn?
    By norpisen in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 08:55
  5. Vad gör ditt barn?
    By Jen- in forum _03 Vårbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar