Fritids i 4:an ? Nova ska inte gå på
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Fritids i 4:an ? Nova ska inte gå på

    fritids och det verkar inte så många av hennes klasskompisar heller göra. Mina två äldre barn har slutat fritids efter 3:an och inte blivit erbjudna fritidsplats heller. Ska era barn gå på fritids i 4:an nu när man erbjuds att gå lite längre?
  2. 1
    Fritids i 4:an ? Nova ska inte gå på fritids och det verkar inte så många av hennes klasskompisar heller göra. Mina två äldre barn har slutat fritids efter 3:an och inte blivit erbjudna fritidsplats heller. Ska era barn gå på fritids i 4:an nu när man erbjuds att gå lite längre?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    finns inget fritids här

    så Emmis får klara sig själv på eftermiddagarna. Dock har fritidsgården öppet om hon vill hänga där en stund.
    Är lite orolig för loven då hon ska behöva klara sig själv hela dagarna. Nu denna sommar är vi föräldralediga så då har det gått bra, men sedan har vi ju inte semester att täcka upp all ledighet med...
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  4. 2
    finns inget fritids här så Emmis får klara sig själv på eftermiddagarna. Dock har fritidsgården öppet om hon vill hänga där en stund.
    Är lite orolig för loven då hon ska behöva klara sig själv hela dagarna. Nu denna sommar är vi föräldralediga så då har det gått bra, men sedan har vi ju inte semester att täcka upp all ledighet med...
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag har lite tur som har äldre syskon till Nova och dessutom är jag ledig alla lov utom höstlovet. Här måste skolan erbjuda någon form av fritids om det finns behov men för de flesta brukar det rinna ut i sanden eftersom nästan alla klasskompisar går hem direkt efter skolan.
  6. 3
    Jag har lite tur som har äldre syskon till Nova och dessutom är jag ledig alla lov utom höstlovet. Här måste skolan erbjuda någon form av fritids om det finns behov men för de flesta brukar det rinna ut i sanden eftersom nästan alla klasskompisar går hem direkt efter skolan.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Vi sa upp platsen eftersom jag ska vara föräldraledig och därmed vara hemma.
    Vad jag har hört så är det en del som ska gå kvar på fritids från dotterns skola, dock inte så många från hennes klass.
  8. 4
    Vi sa upp platsen eftersom jag ska vara föräldraledig och därmed vara hemma.
    Vad jag har hört så är det en del som ska gå kvar på fritids från dotterns skola, dock inte så många från hennes klass.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Här är det ganska många barn i åk4 som går på fritids. E ska några dagar i veckan... han vill så gärna själv han trivs kanon eftersom de är så många i klassen som är kvar på fritids.
  10. 5
    Här är det ganska många barn i åk4 som går på fritids. E ska några dagar i veckan... han vill så gärna själv han trivs kanon eftersom de är så många i klassen som är kvar på fritids.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Fritidsklubb

    Det har vi här. Är lite mer fritt. Pontus skulle aldrig våga gå hem till tomt hem (just nu) och de större sitter ju inte alltid hemma och väntar in honom, samt att de slutar senare, så han går till "Klubben". Vi har beställt nycklar, så att han ändå ska ha egna och kunna välja själv. Kanske att han tar med en kompis i början. Äldste killen gick aldrig på Klubben, men jag var hemma då (med lillasyster) så jag vet itne riktigt hur det hade blivit annars. Näst äldsta gick också på Klubben. Alla hans kompisar gick och de läste läxor ihop där.
  12. 6
    Fritidsklubb Det har vi här. Är lite mer fritt. Pontus skulle aldrig våga gå hem till tomt hem (just nu) och de större sitter ju inte alltid hemma och väntar in honom, samt att de slutar senare, så han går till "Klubben". Vi har beställt nycklar, så att han ändå ska ha egna och kunna välja själv. Kanske att han tar med en kompis i början. Äldste killen gick aldrig på Klubben, men jag var hemma då (med lillasyster) så jag vet itne riktigt hur det hade blivit annars. Näst äldsta gick också på Klubben. Alla hans kompisar gick och de läste läxor ihop där.
  13. Anonym
    #7
    Nope, har inte gått på fritids på tre år då han har en storebror som varit hemma med honom typ en timme till en och en halv innan jag kommit hem, har funkat jättebra!
    Men hörrni, vad köper ni när er pojkar fyller tio i present?
  14. 7
    Nope, har inte gått på fritids på tre år då han har en storebror som varit hemma med honom typ en timme till en och en halv innan jag kommit hem, har funkat jättebra!
    Men hörrni, vad köper ni när er pojkar fyller tio i present?
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Tack för era svar!
    Det verkar som om det är rätt olika och nu har det gått några veckor in på terminen. Nova går hem till en kompis ibland, stannar kvar på skolan och leker en stund och ibland går hon direkt hem. Hon har också egen nyckel och en storebror som i princip alltid är hemma från kl. 15. Det fungerar bra.
  16. 8
    Tack för era svar!
    Det verkar som om det är rätt olika och nu har det gått några veckor in på terminen. Nova går hem till en kompis ibland, stannar kvar på skolan och leker en stund och ibland går hon direkt hem. Hon har också egen nyckel och en storebror som i princip alltid är hemma från kl. 15. Det fungerar bra.

Liknande trådar

  1. Trivs inte i skola och på fritids!
    By killa1968 in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 17:23
  2. Skolskjuts och inte fritids?
    By Nissa in forum Skolbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 21:33
  3. Orkar inte med fritids!
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 20:07
  4. Trodde inte att fritids
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 10:12
  5. Får inte ringa till fritids
    By Malou in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 08:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar