Nähäni
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Nähäni

    Idag bestämde jag mig, jag vill ha ett barn till. (däremed inte sagt att jag inte hinner ändra mig... ) men det blir inte nu. kanske sätter igång fabriken om något år eller så. vad säger ni andra? tre barn va?!
  2. 1
    Nähäni Idag bestämde jag mig, jag vill ha ett barn till. (däremed inte sagt att jag inte hinner ändra mig... ) men det blir inte nu. kanske sätter igång fabriken om något år eller så. vad säger ni andra? tre barn va?!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    3 is da shit!
    Väldigt roligt med tre. Särskilt när vi väntade med 3:an några år så de två största kan vara mer delaktiga. Eftersom vi dessutom har pojkar så är de måttligt intresserade av små barn, så en lillebror blev perfekt! Det är numera naturligt att lyfta, busa och hjälpa till med småsaker när det behövs. Extra kul är när någon av de stora säger: Mamma, du får nog byta blöjan för den är alldeles kissig!
    De är ju uppmärksamma! Kul, kul!
    -Men som sagt: Ha inte för bråttom med nr 3!
  4. 2
    3 is da shit!
    Väldigt roligt med tre. Särskilt när vi väntade med 3:an några år så de två största kan vara mer delaktiga. Eftersom vi dessutom har pojkar så är de måttligt intresserade av små barn, så en lillebror blev perfekt! Det är numera naturligt att lyfta, busa och hjälpa till med småsaker när det behövs. Extra kul är när någon av de stora säger: Mamma, du får nog byta blöjan för den är alldeles kissig!
    De är ju uppmärksamma! Kul, kul!
    -Men som sagt: Ha inte för bråttom med nr 3!
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    3st barn??? Nääääää, jag vill ha en fyra................... Jag som för 3 år sedan sa att jag var nöjd med 2. Vad hände? ;-)
  6. 3
    3st barn??? Nääääää, jag vill ha en fyra................... Jag som för 3 år sedan sa att jag var nöjd med 2. Vad hände? ;-)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ja, vad hände?! Men roligt låter det! Har du mannen med på noterna? Isf ser jag fram emot att höra om när du väntar 4:an!
  8. 4
    Ja, vad hände?! Men roligt låter det! Har du mannen med på noterna? Isf ser jag fram emot att höra om när du väntar 4:an!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Jaa, kör på! Jag plussade på stickan idag , är i v.6 så mycket kan ju hända, men om allt går som det ska så är vi fem i familjen i april!!
  10. 5
    Jaa, kör på! Jag plussade på stickan idag , är i v.6 så mycket kan ju hända, men om allt går som det ska så är vi fem i familjen i april!!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Nämen vad kul!! Grattis! Kommer ihåg att du funderade mycket på om ni var färdiga med barn efter att Nils föddes! Men då blir det minsann en till nu! Härligt!
  12. 6
    Nämen vad kul!! Grattis! Kommer ihåg att du funderade mycket på om ni var färdiga med barn efter att Nils föddes! Men då blir det minsann en till nu! Härligt!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Vad härligt! Grattis till bebisen i magen!
  14. 7
    Vad härligt! Grattis till bebisen i magen!
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Grattis!
  16. 8
    Grattis!
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Min karl har bytt namn till Confusius! Hans åsikt är "det skulle vara kul med ett helsyskon till Wilding men inte med ett till barn!" ehhhhh.....hur går det ihop då? Ska vi kanske skaffa en Mollgan?
  18. 9
    Min karl har bytt namn till Confusius! Hans åsikt är "det skulle vara kul med ett helsyskon till Wilding men inte med ett till barn!" ehhhhh.....hur går det ihop då? Ska vi kanske skaffa en Mollgan?
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10
    grattis!
  20. 10
    grattis!
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Tack snälla! Det känns lite overkligt men mysigt, dock mår jag superilla nu
  22. 11
    Tack snälla! Det känns lite overkligt men mysigt, dock mår jag superilla nu
  23. Emblon
    #12
    Nä, tycker du ska satsa på 4 barn eller fler. Alldeles för få svenskar som vågar satsa tycker jag, många invandrare verkar ha insett att barn är livet !

    Själv så vill jag ha fler barn men går ju inte om man inte har en ansvarsfull partner samt barnvakter =)
  24. 12
    Nä, tycker du ska satsa på 4 barn eller fler. Alldeles för få svenskar som vågar satsa tycker jag, många invandrare verkar ha insett att barn är livet !

    Själv så vill jag ha fler barn men går ju inte om man inte har en ansvarsfull partner samt barnvakter =)
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Grattis!!
  26. 13
    Grattis!!

Liknande trådar

  1. nähäni! nu kallar bion!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 17:08
  2. Nähäni
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 21:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar