Imorgon börjar allvaret
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Imorgon börjar allvaret

    Eller imorgon är det bara informationsmöte en timme, på tisdag börjar inskolningen. Det är sambon som sköter det eftersom han inte börjar jobba förrän 1 september. 3 dagars-inskolning är det och vi fick inte ta den senare så jag antar att Kian kan få en mjukstart med korta dagar

    Ska bli jättespännande att se hur det går för honom
  2. 1
    Imorgon börjar allvaret Eller imorgon är det bara informationsmöte en timme, på tisdag börjar inskolningen. Det är sambon som sköter det eftersom han inte börjar jobba förrän 1 september. 3 dagars-inskolning är det och vi fick inte ta den senare så jag antar att Kian kan få en mjukstart med korta dagar

    Ska bli jättespännande att se hur det går för honom
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Samma här. Alvin börjar också imorgon, tredagars här också men sambon ska vara tillgänglig i två veckor. Jag är ledig på onsdag så då tänkte jag vara med. Bra med heldagsinskolning så man som förälder får möjlighet att vara med och se helheten.
  4. 2
    Samma här. Alvin börjar också imorgon, tredagars här också men sambon ska vara tillgänglig i två veckor. Jag är ledig på onsdag så då tänkte jag vara med. Bra med heldagsinskolning så man som förälder får möjlighet att vara med och se helheten.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Visst är det lite spännande? Vad kul för dig att du kan vara med en dag! Har ni varit och besökt ert dagis innan? Var det erat förstahandsval?

    Vi har inte hälsat på och det var inte vårat förstahandsval, men min brorsas barn har gått där så känner mig rätt trygg att det är ett bra dagis
  6. 3
    Visst är det lite spännande? Vad kul för dig att du kan vara med en dag! Har ni varit och besökt ert dagis innan? Var det erat förstahandsval?

    Vi har inte hälsat på och det var inte vårat förstahandsval, men min brorsas barn har gått där så känner mig rätt trygg att det är ett bra dagis
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Spännande!!
    Där jag jobbade körde i på 3 veckors inskolningar, Thelma hade 2 veckors inskolning men jag vet att många (särskilt i sthlm) kör på 3 dagars och att det funkar väldigt bra ( har ett par vänner som jobbar på olika förskolor i sthlms området.)
  8. 4
    Spännande!!
    Där jag jobbade körde i på 3 veckors inskolningar, Thelma hade 2 veckors inskolning men jag vet att många (särskilt i sthlm) kör på 3 dagars och att det funkar väldigt bra ( har ett par vänner som jobbar på olika förskolor i sthlms området.)
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Simon börjar på tisdag! Han har ju gått hos dagmamma hela våren men nu blir det dagis.

    Här är det 3 heldagar + 7 dagars "jour" = 2 veckor.

    Hos dagmamman var det väldigt flexibelt, vi tog det verkligen i Simons takt, och vi höll på i 2 veckor, men jag hann aldrig lämna på morgonen (bara mitt på dagen) eftersom han blev sjuk.

    Ska bli spännande att se om det är nån skillnad på hur Simon reagerar på inskolningen. Han är extremt mammig nu, så jag har lite småångest, plus att det känns som att dagis är mkt mer styrt och inte så flexibelt som hos en dagmamma...
  10. 5
    Simon börjar på tisdag! Han har ju gått hos dagmamma hela våren men nu blir det dagis.

    Här är det 3 heldagar + 7 dagars "jour" = 2 veckor.

    Hos dagmamman var det väldigt flexibelt, vi tog det verkligen i Simons takt, och vi höll på i 2 veckor, men jag hann aldrig lämna på morgonen (bara mitt på dagen) eftersom han blev sjuk.

    Ska bli spännande att se om det är nån skillnad på hur Simon reagerar på inskolningen. Han är extremt mammig nu, så jag har lite småångest, plus att det känns som att dagis är mkt mer styrt och inte så flexibelt som hos en dagmamma...
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    När mina stora var små var det 2 veckors inskolning, men känns mer lagom med 3 dagar. Sen kommer ju Janne vara hemma augusti ut så vi kan ju ändå mjukstarta med Kian.

    Går Thelma på ett bra dagis?
  12. 6
    När mina stora var små var det 2 veckors inskolning, men känns mer lagom med 3 dagar. Sen kommer ju Janne vara hemma augusti ut så vi kan ju ändå mjukstarta med Kian.

    Går Thelma på ett bra dagis?
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Spännande för er, med bytet från dagmamma till dagis

    Hoppas det går bra, trots mammig son! Jag har bara fritids att jämför med, med dagis och då känns dagis jätteoflexibelt... men det var ju några år sen, får se hur det är nu.. och det kanske är olika från dagis till dagis.
  14. 7
    Spännande för er, med bytet från dagmamma till dagis

    Hoppas det går bra, trots mammig son! Jag har bara fritids att jämför med, med dagis och då känns dagis jätteoflexibelt... men det var ju några år sen, får se hur det är nu.. och det kanske är olika från dagis till dagis.
  15. Medlem sedan
    Feb 2009
    #8
    jag gillar Thelmas fröknar och jag vet att hon trivs bra med dom ,men visst hade jag önskat mer av verksamheten samt att jag föredrar åldersindelat. Har tagit upp mina synpunkter och det verkar blir en poitiv förändring nu till hösten
  16. 8
    jag gillar Thelmas fröknar och jag vet att hon trivs bra med dom ,men visst hade jag önskat mer av verksamheten samt att jag föredrar åldersindelat. Har tagit upp mina synpunkter och det verkar blir en poitiv förändring nu till hösten
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Låter ju skitbra att de lyssnat på dig(och kanske flera andra?) och tagit till sig det och gör lite förändringar
  18. 9
    Låter ju skitbra att de lyssnat på dig(och kanske flera andra?) och tagit till sig det och gör lite förändringar
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Ja storebror går där och vi är nöjda så det var vårt förstahands val.
  20. 10
    Ja storebror går där och vi är nöjda så det var vårt förstahands val.

Liknande trådar

  1. Imorgon börjar allvaret
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 05:04
  2. Allvaret börjar imorgon
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 19:18
  3. Imorgon börjar allvaret
    By Cheyenne78 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 21:40
  4. Imorgon börjar Allvaret
    By Anna-78 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:34
  5. imorgon börjar allvaret
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar