Har även skrivit på "diskutera diagnoser" men provar här oxå.

I torsdags var min vän hos läkaren för att undersöka ett bröst som ömmade och gjorde ont. Eftersom hon har ett 1-åringt barn trodde hon att det var någon typ av mjölkstockning och förväntade sig en penicilinkur. Läkaren skickade henne direkt till mammografi och ultraljud där dom på skärmen såg en stor "boll" ungefär som en apelsin inne i ena bröstet.

Dom tog massa prover och skar loss bitar, och nu ska hon få svar om en vecka!!

Det enda läkaren hade sagt var "det här ser inte bra ut, men vi ska ta hand om dig". Får man säga så? Vad betyder det?? När hon frågade vad det var och om det var farligt sa läkaren bara att hon måste invänta provsvaren.

Min väninnan är helt förstörd nu såklart. Men alltså ärligt talat. Finns det någon kunnig människa här inne, som tror att det kan finnas minsta lilla chans till att det INTE är något farligt????????? Snälla snälla svara. Jag är så orolig.

Hon är bara 30 år och i övrigt fullt frisk. Det finns ingen cancer i släkten. Kan en sådan stor "förändring" vara ofarlig?

Snälla, snälla ge mig något hopp. Bröstet är betydligt större än det andra, hårt och gör ont. Rött.

Är livrädd för inflammatorisk BC, men jag har fått för mig att den varianten inte syns på varken mammografi el UL? Stämmer det?