Skolstart
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Skolstart

    Imorgon börjar skolan för min lilla, stora prins. De har inskolning en vecka innan det drar igång på allvar. Vi ska snart packa skolväskan. Lite nervös är han allt men ändå är ju inte skolan något nytt för honom. Han har ju varit där massor av gånger med syrran. Innan hans kompis gick hem idag sa han lite malligt til henne: Amanda, vi ses på rasten imorgon! Så sött!
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  2. 1
    Skolstart Imorgon börjar skolan för min lilla, stora prins. De har inskolning en vecka innan det drar igång på allvar. Vi ska snart packa skolväskan. Lite nervös är han allt men ändå är ju inte skolan något nytt för honom. Han har ju varit där massor av gånger med syrran. Innan hans kompis gick hem idag sa han lite malligt til henne: Amanda, vi ses på rasten imorgon! Så sött!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Visst känns det stort att de ska börja skolan.Här börjar allvaret på måndag men fritids har han gått på ett tag nu.Säger stolt att dagis är inget kul längre för han är ju stor nu :-)Han stortrivs på fritids än så länge.Hoppas dagen i morgon blir positiv !
  4. 2
    Visst känns det stort att de ska börja skolan.Här börjar allvaret på måndag men fritids har han gått på ett tag nu.Säger stolt att dagis är inget kul längre för han är ju stor nu :-)Han stortrivs på fritids än så länge.Hoppas dagen i morgon blir positiv !
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Här har dom haft...

    inskolning innan sommaren (lite opedagogiskt kanske eller jag vet inte) under tre veckors tid, en dag i veckan så att man fått lära känna klasskompisar och lärare. Vi har haft sån otrolig tur med lärarna. Två av de bästa på skolan verkligen. Samma tur med de andra barnen! Så jag håller tummarna att det ska gå bra.

    Men shit vad min minsting har varit bråkig de senaste veckorna! Riktigt svajjig sexåring. Ena stunden liten och mammig och kramas för att i nästa stund vara trotsig, arg och vägra göra allt jag säger och skrika att han hatar mig. Inga små känsloyttringar här inte.

    Känns det igen?

    Tänkte skriva ett eget inlägg om just 6-åringar och fråga er hur ni upplever era pojkar och flickor i den åldern för mina har i princip hoppat över alla andra trotsåldrar (de har varit mindre tydliga) men 6-års.... PUH! Tydligen var det samma med mig och mina syskon. Vi var vid 6 års ålder så hemska att min mamma sa att hon kunde gett bort oss, haha. ;-)

    Vi har fortfarande inte lyckats hitta en ryggsäck som duger till gossen. Det ska vara en fotbollsryggsäck (är bara fotboll som gäller här) och den enda jag hittat är för liten för A4-format. Det fanns en som var tillräckligt stor men då kostade den 499 kr och det betalar jag inte för en ryggsäck till en sexåring!

    Jag tror inte att han är speciellt nervös men jag anar att han inte kommer släppa mig ur sikte när vi kommer till skolan i morgon. Tror dock att det släpper snabbt. På inskolningsdagarna var vi föräldrar med första gången, nästan hela tiden, andra gången bara tio minuter och tredje gången inte alls och det gick jättebra. Jag fick knappt med honom hem efteråt för de var ute och lekte på gården.

    Det är så skönt för nu kommer alla tre barnen vara på samma ställe.

    Vår skola var ju mögelskadad och då hamnade barnen på olika ställen och nu har en tillfällig skola (moduler) satts upp på fotbollsplanen 200 m bort så dom har nära och bra och skulle i princip kunna gå själva till skolan alla tre när de vant in sig i sina klasser.

    Jag har en femteklassare, en förstaklassare och en F-klassare nu! Så stort!

    Inga dagisbarn längre. Alls!

    Hur kunde det gå så fort!
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  6. 3
    Här har dom haft... inskolning innan sommaren (lite opedagogiskt kanske eller jag vet inte) under tre veckors tid, en dag i veckan så att man fått lära känna klasskompisar och lärare. Vi har haft sån otrolig tur med lärarna. Två av de bästa på skolan verkligen. Samma tur med de andra barnen! Så jag håller tummarna att det ska gå bra.

    Men shit vad min minsting har varit bråkig de senaste veckorna! Riktigt svajjig sexåring. Ena stunden liten och mammig och kramas för att i nästa stund vara trotsig, arg och vägra göra allt jag säger och skrika att han hatar mig. Inga små känsloyttringar här inte.

    Känns det igen?

    Tänkte skriva ett eget inlägg om just 6-åringar och fråga er hur ni upplever era pojkar och flickor i den åldern för mina har i princip hoppat över alla andra trotsåldrar (de har varit mindre tydliga) men 6-års.... PUH! Tydligen var det samma med mig och mina syskon. Vi var vid 6 års ålder så hemska att min mamma sa att hon kunde gett bort oss, haha. ;-)

    Vi har fortfarande inte lyckats hitta en ryggsäck som duger till gossen. Det ska vara en fotbollsryggsäck (är bara fotboll som gäller här) och den enda jag hittat är för liten för A4-format. Det fanns en som var tillräckligt stor men då kostade den 499 kr och det betalar jag inte för en ryggsäck till en sexåring!

    Jag tror inte att han är speciellt nervös men jag anar att han inte kommer släppa mig ur sikte när vi kommer till skolan i morgon. Tror dock att det släpper snabbt. På inskolningsdagarna var vi föräldrar med första gången, nästan hela tiden, andra gången bara tio minuter och tredje gången inte alls och det gick jättebra. Jag fick knappt med honom hem efteråt för de var ute och lekte på gården.

    Det är så skönt för nu kommer alla tre barnen vara på samma ställe.

    Vår skola var ju mögelskadad och då hamnade barnen på olika ställen och nu har en tillfällig skola (moduler) satts upp på fotbollsplanen 200 m bort så dom har nära och bra och skulle i princip kunna gå själva till skolan alla tre när de vant in sig i sina klasser.

    Jag har en femteklassare, en förstaklassare och en F-klassare nu! Så stort!

    Inga dagisbarn längre. Alls!

    Hur kunde det gå så fort!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Här är en till som släpper sitt minsta barn till skolan.Känns konstigt att alla tre barnen går i skolan och inget dagisbarn längre.Vad stora de blivit.En femteklassare ,en tredjeklassare och en i föskoleklass.
    Min 6-åring är svårt att veta om det är 6-årstrots eller om det är hans diagnos som talar.Hans syskon är så olika.Den ena som knappt haft några trotsåldrar och den andra som alltid verkar befinna sig i en ;-)
  8. 4
    Här är en till som släpper sitt minsta barn till skolan.Känns konstigt att alla tre barnen går i skolan och inget dagisbarn längre.Vad stora de blivit.En femteklassare ,en tredjeklassare och en i föskoleklass.
    Min 6-åring är svårt att veta om det är 6-årstrots eller om det är hans diagnos som talar.Hans syskon är så olika.Den ena som knappt haft några trotsåldrar och den andra som alltid verkar befinna sig i en ;-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    I morgon börjar min "lilla C" skolan! Som hon har längtat Inskolningen har pågått under vårterminen och skötts helt genom förskolan. Klassen kommer att vara så som 5-årsgruppen var på förskolan, de ville inte dela på dem. Annars brukar det vara två spår och förskoleklass och ettor tillsammans, men inte i år alltså. Jag ska vara med i morgon, men jag gissar att det inte behövs så länge.

    Ja, tiden går fort! Det känns som att det ändå inte var sååå länge sen de var små pluttar!
  10. 5
    I morgon börjar min "lilla C" skolan! Som hon har längtat Inskolningen har pågått under vårterminen och skötts helt genom förskolan. Klassen kommer att vara så som 5-årsgruppen var på förskolan, de ville inte dela på dem. Annars brukar det vara två spår och förskoleklass och ettor tillsammans, men inte i år alltså. Jag ska vara med i morgon, men jag gissar att det inte behövs så länge.

    Ja, tiden går fort! Det känns som att det ändå inte var sååå länge sen de var små pluttar!

Liknande trådar

  1. Skolstart!
    By highstone in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 18:27
  2. Sen skolstart
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:28
  3. skolstart
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:02
  4. Skolstart
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 22:07
  5. Skolstart...!
    By auroraleigh in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar