Då är första dagen gjord.
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Då är första dagen gjord.

    Idag vaknade man av väckarklockan och fick äta frukost ifred. Sedan kom en kollega och hämtade mig och vi for iväg till jobbet. Kollegan har med varit föräldraledig men till skillnad från mig har hon varit hemma i 1 år. Jag i 2!

    Allt gick bra och dagen gick fort. Men det var jätteskönt att komma hem igen.

    Väl hemma så fick jag en liten Sakarias i famnen på en enda gång. Han sprack upp i ett jätte leende och skulle kramas länge! Mannen som har haft min syster och hennes två barn hemma här idag hade varit iväg på Leos Lekland och McDonalds idag. Vad jag förstod så hade det inte varit någon höjdare med Sakarias för han hade varit ledsen och ropat mamma. De var på leklandet i 2 timmar men han hade varit ledsen nästan hela tiden. Vi har ju varit borta i helgen med så det blev nog för mycket för honom att bli av med sin mamma idag med. Men jag skulle tro att han snart är världens pappigaste kille istället!

    Men ett sting av saknad känner jag redan. Fatta så många timmar man egentligen spenderar på sitt jobb!!!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Då är första dagen gjord. Idag vaknade man av väckarklockan och fick äta frukost ifred. Sedan kom en kollega och hämtade mig och vi for iväg till jobbet. Kollegan har med varit föräldraledig men till skillnad från mig har hon varit hemma i 1 år. Jag i 2!

    Allt gick bra och dagen gick fort. Men det var jätteskönt att komma hem igen.

    Väl hemma så fick jag en liten Sakarias i famnen på en enda gång. Han sprack upp i ett jätte leende och skulle kramas länge! Mannen som har haft min syster och hennes två barn hemma här idag hade varit iväg på Leos Lekland och McDonalds idag. Vad jag förstod så hade det inte varit någon höjdare med Sakarias för han hade varit ledsen och ropat mamma. De var på leklandet i 2 timmar men han hade varit ledsen nästan hela tiden. Vi har ju varit borta i helgen med så det blev nog för mycket för honom att bli av med sin mamma idag med. Men jag skulle tro att han snart är världens pappigaste kille istället!

    Men ett sting av saknad känner jag redan. Fatta så många timmar man egentligen spenderar på sitt jobb!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Hur mycket ska du jobba?

    Jag har ju redan kommenterat det här förresten på okt-sidan

    Nåja, du kan berätta lite till här
  4. 2
    Hur mycket ska du jobba?

    Jag har ju redan kommenterat det här förresten på okt-sidan

    Nåja, du kan berätta lite till här
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Jag jobbar heltid året ut och sedan går jag ner på 75%. Min man är föräldraledig nu så då måste jag ju jobba heltid så att vi kan försörja oss!
  6. 3
    Jag jobbar heltid året ut och sedan går jag ner på 75%. Min man är föräldraledig nu så då måste jag ju jobba heltid så att vi kan försörja oss!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Självklart måste du det När Kian börjar på dagis på "riktigt" (1 sept) så kommer både J och jag jobba heltid. Jag har fått igenom arbetstid: 06.30-15.00
  8. 4
    Självklart måste du det När Kian börjar på dagis på "riktigt" (1 sept) så kommer både J och jag jobba heltid. Jag har fått igenom arbetstid: 06.30-15.00
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    P.S. Min brorsas yngsta (som börjar 6-års nu) har gått på exakt samma småbarnsavdelning och det var exakt samma fröknar då och de var nöjda så jag är inte orolig
  10. 5
    P.S. Min brorsas yngsta (som börjar 6-års nu) har gått på exakt samma småbarnsavdelning och det var exakt samma fröknar då och de var nöjda så jag är inte orolig

Liknande trådar

  1. Sista dagen gjord...
    By tuva06 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 14:32
  2. Då är första dagen gjord.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:07
  3. Då är första dagen gjord.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 20:19
  4. Första dagen gjord
    By Trollmor in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 07:43
  5. Första dagen gjord ,OT
    By Kiabusing in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar