Lchf och diabetes typ1?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Lchf och diabetes typ1?

    Har sen i måndags ätit Lchf och har typ 1 diabetes.Har läst och hört att det ska vara så bra för blodsockret och jag har högt socker och tar mycket insulin så jag tänkte att det kanske passar mig.Det vore ju kanonbra om man gick ner i vikt också.
    Någon som vet hur lång tid det tar innan man märker något på sockret? Jag trodde nog att det skulle märkas direkt.
    Nu har jag nästan ännu högre socker än innan jag började och det är ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig.Både igår och idag vaknade jag med ett socker på 16 och 17???? jag har inte fuskat heller! tar samma insulinmängd också.
    jag ska testa veckan ut och se om det blir bättre.
    Någon annan här med diabetes som äter Lchf??
    @nette
  2. 1
    Lchf och diabetes typ1? Har sen i måndags ätit Lchf och har typ 1 diabetes.Har läst och hört att det ska vara så bra för blodsockret och jag har högt socker och tar mycket insulin så jag tänkte att det kanske passar mig.Det vore ju kanonbra om man gick ner i vikt också.
    Någon som vet hur lång tid det tar innan man märker något på sockret? Jag trodde nog att det skulle märkas direkt.
    Nu har jag nästan ännu högre socker än innan jag började och det är ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig.Både igår och idag vaknade jag med ett socker på 16 och 17???? jag har inte fuskat heller! tar samma insulinmängd också.
    jag ska testa veckan ut och se om det blir bättre.
    Någon annan här med diabetes som äter Lchf??
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Är inte jättekunnig inom området. Men en kompis till mig som också har typ 1, hon fick äta extra mycket fett för att hennes kropp skulle förstå att sockret skulle ner.
    Så äter du ordentligt med fett är såklart min fråga?
    Men som sagt, är inte nån expertis på något sätt.
  4. 2
    Är inte jättekunnig inom området. Men en kompis till mig som också har typ 1, hon fick äta extra mycket fett för att hennes kropp skulle förstå att sockret skulle ner.
    Så äter du ordentligt med fett är såklart min fråga?
    Men som sagt, är inte nån expertis på något sätt.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Min vänninas mamma går på den där dieten nu med.Hennes socker har sjunkit till ett normalt värde.Hon hade med värden på runt 17-18 men fått ner det till ca 6-7.
    Så jag rekomenderar dig till att fortsätta så ska du se att du både går ner i vikt och får ner ditt socker!
  6. 3
    Min vänninas mamma går på den där dieten nu med.Hennes socker har sjunkit till ett normalt värde.Hon hade med värden på runt 17-18 men fått ner det till ca 6-7.
    Så jag rekomenderar dig till att fortsätta så ska du se att du både går ner i vikt och får ner ditt socker!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Jo jag tror jag gör det blir ju mätt i fleratimmar i alla fall,men jag ska tänka på det. Tack för svar!
  8. 4
    Jo jag tror jag gör det blir ju mätt i fleratimmar i alla fall,men jag ska tänka på det. Tack för svar!
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    Ja jag hoppas på det,får hålla ut ett tag till Är lite otålig och vill ha ner sockret bums
  10. 5
    Ja jag hoppas på det,får hålla ut ett tag till Är lite otålig och vill ha ner sockret bums

Liknande trådar

  1. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:31
  2. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 16:41
  3. LCHF och diabetes typ1??
    By 73anette in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 19:09
  4. LCHF och diabetes
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 12:23
  5. Nydebuterad diabetes typ1
    By Tuvas.Mamma in forum Diabetes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 07:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar