ENKÄTDAX:)
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    ENKÄTDAX:)

    ( stulen enkät från mars och april)
    får se om det finna några kvar här inne på majgruppen

    1 Hur gammal är din "busunge"?

    2 Längd och vikt?

    3 Går, springer och klättrar han/hon?

    4 Kommer det några ord?

    5 Hur sover han/hon?

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?

    7 Favoritsaker, lekar?

    8 Äter och dricker han/hon själv?

    Kanske räcker så, annars orkar väl ingen svara
    eva_b m linnea&elin
  2. 1
    ENKÄTDAX:) ( stulen enkät från mars och april)
    får se om det finna några kvar här inne på majgruppen

    1 Hur gammal är din "busunge"?

    2 Längd och vikt?

    3 Går, springer och klättrar han/hon?

    4 Kommer det några ord?

    5 Hur sover han/hon?

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?

    7 Favoritsaker, lekar?

    8 Äter och dricker han/hon själv?

    Kanske räcker så, annars orkar väl ingen svara
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    svarar själv först då.

    1 Hur gammal är din "busunge"?
    snart 16 mån

    2 Längd och vikt?
    ingen aning men gissar på 10-10,5 kg och ca 80 lång. har inte varit på bvc sen hon var ett.

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    japp! fast hon springer inte så fort än men det kommer.

    4 Kommer det några ord?
    mamma, pappa, titta, tittut, ea(linnéa),hej, tutte, fafa, famo, öja(öra) mm

    5 Hur sover han/hon?
    verkar trivas bra i sitt egna rum och har sovit bra där. får hoppas det håller i sig.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    ska skola in henne på nya dagiset d 15 aug. om det blir jag eller henrik beror på om jag jobbar eller ej.

    7 Favoritsaker, lekar?
    dockor, nallar, stort lego, leka i sanden, gunga, busa med storasyster, spela munspel,dansa och lyssna på musik.

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    har druckit själv ett tag nu likaså torr mat men igår fick hon pröva äta med sked själv och det gick över förväntan.
  4. 2
    svarar själv först då.

    1 Hur gammal är din "busunge"?
    snart 16 mån

    2 Längd och vikt?
    ingen aning men gissar på 10-10,5 kg och ca 80 lång. har inte varit på bvc sen hon var ett.

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    japp! fast hon springer inte så fort än men det kommer.

    4 Kommer det några ord?
    mamma, pappa, titta, tittut, ea(linnéa),hej, tutte, fafa, famo, öja(öra) mm

    5 Hur sover han/hon?
    verkar trivas bra i sitt egna rum och har sovit bra där. får hoppas det håller i sig.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    ska skola in henne på nya dagiset d 15 aug. om det blir jag eller henrik beror på om jag jobbar eller ej.

    7 Favoritsaker, lekar?
    dockor, nallar, stort lego, leka i sanden, gunga, busa med storasyster, spela munspel,dansa och lyssna på musik.

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    har druckit själv ett tag nu likaså torr mat men igår fick hon pröva äta med sked själv och det gick över förväntan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    Blir 15mån den 25aug

    2 Längd och vikt?
    Ca 80cm och väger 10,8kg Har inte varit till BVC på jätte länge.

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    Går längs möbler och klättrar upp och ner från soffan.

    4 Kommer det några ord? Lite ord som mest vi hör skulle jag tro. angnar kallar han sig själv och så säger han " vad gör du?" Men det beror väl på att jag alltid ropar det till storebror

    5 Hur sover han/hon? Middag mitt på dagen någon/några timmar. Och natten ca 19-6.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Håller på med inskolning på dagis och han verkar trivas. Har ju storebror på samma avd.

    7 Favoritsaker, lekar? Favo leksak beror på vilken storebror håller i För man måste absolut ha samma. Bilar är bland det bästa.

    8 Äter och dricker han/hon själv? Dricker ur pipmugg och äter gärna med händerna. Håller på och tränar på att äta med sked men det är svårt att få på mat på skeden men att stoppa i munnen går bra.
  6. 3
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    Blir 15mån den 25aug

    2 Längd och vikt?
    Ca 80cm och väger 10,8kg Har inte varit till BVC på jätte länge.

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    Går längs möbler och klättrar upp och ner från soffan.

    4 Kommer det några ord? Lite ord som mest vi hör skulle jag tro. angnar kallar han sig själv och så säger han " vad gör du?" Men det beror väl på att jag alltid ropar det till storebror

    5 Hur sover han/hon? Middag mitt på dagen någon/några timmar. Och natten ca 19-6.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Håller på med inskolning på dagis och han verkar trivas. Har ju storebror på samma avd.

    7 Favoritsaker, lekar? Favo leksak beror på vilken storebror håller i För man måste absolut ha samma. Bilar är bland det bästa.

    8 Äter och dricker han/hon själv? Dricker ur pipmugg och äter gärna med händerna. Håller på och tränar på att äta med sked men det är svårt att få på mat på skeden men att stoppa i munnen går bra.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    15 månader

    2 Längd och vikt?
    Oj - det var länge sedan vi mätte och vägde, skulle gissa typ 11 kg och 75 cm

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    O ja!

    4 Kommer det några ord?
    Mamma, pappa, Jaja (storasyster Malva), Oa (Noah), tator (traktor), tatte (vatten), sitta (sitta/stol)

    5 Hur sover han/hon?
    Sover 1-2 timmar på dagen oftast vid 12 och frammåt. Somnar sedan vid 21, då buffar, bär och smeker vi tills han somnar i sin säng, eller ligger brevid i vår. Han sover några timmar i sin säng, sedan vaknar han till och då brukar vi lyfta över honom till oss. Sover till ca 8.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    Nej, vi är hemma 50/50.

    7 Favoritsaker, lekar?
    Böcker, bilar, gunga, tittut, vilda-skrämmas-lekar med storasyster.

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Nja, försöker, går ganska bra om det är tillräckligt gott. Han är en fena på att äta glass...
  8. 4
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    15 månader

    2 Längd och vikt?
    Oj - det var länge sedan vi mätte och vägde, skulle gissa typ 11 kg och 75 cm

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    O ja!

    4 Kommer det några ord?
    Mamma, pappa, Jaja (storasyster Malva), Oa (Noah), tator (traktor), tatte (vatten), sitta (sitta/stol)

    5 Hur sover han/hon?
    Sover 1-2 timmar på dagen oftast vid 12 och frammåt. Somnar sedan vid 21, då buffar, bär och smeker vi tills han somnar i sin säng, eller ligger brevid i vår. Han sover några timmar i sin säng, sedan vaknar han till och då brukar vi lyfta över honom till oss. Sover till ca 8.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    Nej, vi är hemma 50/50.

    7 Favoritsaker, lekar?
    Böcker, bilar, gunga, tittut, vilda-skrämmas-lekar med storasyster.

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Nja, försöker, går ganska bra om det är tillräckligt gott. Han är en fena på att äta glass...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    svar

    1 Hur gammal är din "busunge"?

    oj redan 16 månader!!! ( wow tiden går fort min älsta e redan 20!!!)
    2 Längd och vikt?

    3 Går, springer och klättrar han/hon?

    jepp går springer klättrar,ramlar ....hela paketet

    4 Kommer det några ord?
    ja med äldre syskon även allt mindre fina ord.....pratar mycket hela tiden

    5 Hur sover han/hon?
    Ludde vaknar vid 5-6 sedan vid 8 vill han sova frukost...en liten timme eller så sedan efter lunch en liten timme sedan kl 19-20 somnar han för natten

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    ska börja utedagis

    7 Favoritsaker, lekar?
    bilar bilar bilar och sånglekar samt lyssna på musik.....hans favvo låt just nu " om sanningen ska fram" märks han har äldre syskon!!!

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    japp kladdig men vägrar bli matad
    Kanske räcker så, annars orkar väl ingen svara [/QUOTE]
  10. 5
    svar 1 Hur gammal är din "busunge"?

    oj redan 16 månader!!! ( wow tiden går fort min älsta e redan 20!!!)
    2 Längd och vikt?

    3 Går, springer och klättrar han/hon?

    jepp går springer klättrar,ramlar ....hela paketet

    4 Kommer det några ord?
    ja med äldre syskon även allt mindre fina ord.....pratar mycket hela tiden

    5 Hur sover han/hon?
    Ludde vaknar vid 5-6 sedan vid 8 vill han sova frukost...en liten timme eller så sedan efter lunch en liten timme sedan kl 19-20 somnar han för natten

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    ska börja utedagis

    7 Favoritsaker, lekar?
    bilar bilar bilar och sånglekar samt lyssna på musik.....hans favvo låt just nu " om sanningen ska fram" märks han har äldre syskon!!!

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    japp kladdig men vägrar bli matad
    Kanske räcker så, annars orkar väl ingen svara [/QUOTE]
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    16 månader och ca 1 vecka

    2 Längd och vikt?
    Har ej kollat sen 1års kollen då 71.3cm och 9.105

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    Japp för fullt.. inte still en vaken sek..

    4 Kommer det några ord?
    Nja.. mamma pappa, dä, tut, härmar bilen och hästen.. nu börjar vi härma vovven, kissen, lejon
    Kör mkt tecken

    5 Hur sover han/hon?
    1 1/2- 2 timmar ute efter lunch.. ca 19.30- 06.30-8.00 vaknar jättemkt på natten och behöver hjälp för att somna om

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    Nej.. jag börjar jobba 1 sept då ska pappa hennes vara hemma 3 månader sen blir det dagis

    7 Favoritsaker, lekar?
    Dockor och bilar.. BADA dansa, sjunga att vara ute

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Japp dricker ur mugg kan äta med sked men tar för lång tid så brukar sluta med händerna :P
    Idag vid lunchen såg jag att hon härma mej när jag åt med kniv och gaffel.. fast hon försökte med sked och gaffel
  12. 6
    1 Hur gammal är din "busunge"?
    16 månader och ca 1 vecka

    2 Längd och vikt?
    Har ej kollat sen 1års kollen då 71.3cm och 9.105

    3 Går, springer och klättrar han/hon?
    Japp för fullt.. inte still en vaken sek..

    4 Kommer det några ord?
    Nja.. mamma pappa, dä, tut, härmar bilen och hästen.. nu börjar vi härma vovven, kissen, lejon
    Kör mkt tecken

    5 Hur sover han/hon?
    1 1/2- 2 timmar ute efter lunch.. ca 19.30- 06.30-8.00 vaknar jättemkt på natten och behöver hjälp för att somna om

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma?
    Nej.. jag börjar jobba 1 sept då ska pappa hennes vara hemma 3 månader sen blir det dagis

    7 Favoritsaker, lekar?
    Dockor och bilar.. BADA dansa, sjunga att vara ute

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Japp dricker ur mugg kan äta med sked men tar för lång tid så brukar sluta med händerna :P
    Idag vid lunchen såg jag att hon härma mej när jag åt med kniv och gaffel.. fast hon försökte med sked och gaffel
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    1 Hur gammal är din "busunge"? Maya är nu 15 1/2 månad

    2 Längd och vikt? ca 80 cm och väger 10 050 g

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Klättrar på allt som går, går runt möbler och annat man kan hålla i

    4 Kommer det några ord?Ba- lampa, mamma,mjao-katt, iihh-häst, EA- Thea, Ba i kombination med ett tecken=bajsa

    5 Hur sover han/hon? Sover bra bredvid mig i sängen, ibland i egen säng men inte hela natten

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Går på inskolning andra veckan nu på dagis

    7 Favoritsaker, lekar? Sjunga gillar hon

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Dricker själv, försöker äta själv och är riktigt duktig även om man måste hjälpa till
  14. 7
    1 Hur gammal är din "busunge"? Maya är nu 15 1/2 månad

    2 Längd och vikt? ca 80 cm och väger 10 050 g

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Klättrar på allt som går, går runt möbler och annat man kan hålla i

    4 Kommer det några ord?Ba- lampa, mamma,mjao-katt, iihh-häst, EA- Thea, Ba i kombination med ett tecken=bajsa

    5 Hur sover han/hon? Sover bra bredvid mig i sängen, ibland i egen säng men inte hela natten

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Går på inskolning andra veckan nu på dagis

    7 Favoritsaker, lekar? Sjunga gillar hon

    8 Äter och dricker han/hon själv?
    Dricker själv, försöker äta själv och är riktigt duktig även om man måste hjälpa till
  15. Xappoline
    #8
    1 Hur gammal är din "busunge"? 15 månader

    2 Längd och vikt? Ca 76 cm 10,5 kg?

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Springer inte men går sedan ca 12 månaders ålder, klättrar sedan ca 8 månaders ålder.

    4 Kommer det några ord? Ja fast han är inte så differentierad.

    5 Hur sover han/hon? Han sover gott om natten, sover ungefär 20-07.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Jag är hemma på halvtid, pappa är hemma på halvtid.

    7 Favoritsaker, lekar? Vara ute, böcker, bilar.

    8 Äter och dricker han/hon själv? Inte med finess... Vi matar.
  16. 8
    1 Hur gammal är din "busunge"? 15 månader

    2 Längd och vikt? Ca 76 cm 10,5 kg?

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Springer inte men går sedan ca 12 månaders ålder, klättrar sedan ca 8 månaders ålder.

    4 Kommer det några ord? Ja fast han är inte så differentierad.

    5 Hur sover han/hon? Han sover gott om natten, sover ungefär 20-07.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Jag är hemma på halvtid, pappa är hemma på halvtid.

    7 Favoritsaker, lekar? Vara ute, böcker, bilar.

    8 Äter och dricker han/hon själv? Inte med finess... Vi matar.
  17. Medlem sedan
    Sep 2009
    #9
    1 Hur gammal är din "busunge"? 17 månader

    2 Längd och vikt? 81.5 cm och 11975 gram

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Jaa hon klättrar på allt o springer o går. Full fart hela tiden

    4 Kommer det några ord?Jadå, titta, tutte, mamma, hej, tja,mimmi (katten) wow o lite annat Men har inte lärt sig sätta ihop ord så det blir en mening

    5 Hur sover han/hon? sådär. I sin säng vaknar hon oftast en gång på natten, tar då henne till vår säng o hon sover bra resten av natten, men är som en liten virvelvind.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Hon är hemma eftersom jag är mammaledig med våran andra dotter

    7 Favoritsaker, lekar? Hon har inga direkta favoriter

    8 Äter och dricker han/hon själv? Ja. Hon gillar inte att bli matad. Ibland går det jättebra med gaffeln o ibland blir det med händerna, huvudsaken det hamnar i magen Hon dricker ur vanlig mugg
  18. 9
    1 Hur gammal är din "busunge"? 17 månader

    2 Längd och vikt? 81.5 cm och 11975 gram

    3 Går, springer och klättrar han/hon? Jaa hon klättrar på allt o springer o går. Full fart hela tiden

    4 Kommer det några ord?Jadå, titta, tutte, mamma, hej, tja,mimmi (katten) wow o lite annat Men har inte lärt sig sätta ihop ord så det blir en mening

    5 Hur sover han/hon? sådär. I sin säng vaknar hon oftast en gång på natten, tar då henne till vår säng o hon sover bra resten av natten, men är som en liten virvelvind.

    6 Går han/hon på dagis eller hos dagmamma? Hon är hemma eftersom jag är mammaledig med våran andra dotter

    7 Favoritsaker, lekar? Hon har inga direkta favoriter

    8 Äter och dricker han/hon själv? Ja. Hon gillar inte att bli matad. Ibland går det jättebra med gaffeln o ibland blir det med händerna, huvudsaken det hamnar i magen Hon dricker ur vanlig mugg
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10
    ...inte tittat in på flera månader men då här har vi det.
    1. 18 mån

    2. 88 cm och drygt 13 kg

    3.Går , springer i rasande fart, försöker klättra på det mesta som står ivägen. Har blivit förvånansvärt stabil i steget sista tiden.

    4. inga riktiga ord men är väldigt kommunikativ (hu, vilket svårt ord) Han är bra på att tala om vad han vill utan bokstäver, förstår oss till fullo.

    5.Sov bra i eget rum ända tills han började på förskola för 2 mån sen. Nu vaknar han varje natt.

    6.förskola

    7. Stora legobitar, bilar, traktorer, dammsugaren, och allt som vi vuxna gör vill han göra. Även borsta tänderna .-)

    8. Äter själv men beöver lite hjälp på traven beroende på vad det är för mat. Dricker ur pipmugg, men kan under stor försiktighet dricka lite ur vanligt glas.
  20. 10
    ...inte tittat in på flera månader men då här har vi det.
    1. 18 mån

    2. 88 cm och drygt 13 kg

    3.Går , springer i rasande fart, försöker klättra på det mesta som står ivägen. Har blivit förvånansvärt stabil i steget sista tiden.

    4. inga riktiga ord men är väldigt kommunikativ (hu, vilket svårt ord) Han är bra på att tala om vad han vill utan bokstäver, förstår oss till fullo.

    5.Sov bra i eget rum ända tills han började på förskola för 2 mån sen. Nu vaknar han varje natt.

    6.förskola

    7. Stora legobitar, bilar, traktorer, dammsugaren, och allt som vi vuxna gör vill han göra. Även borsta tänderna .-)

    8. Äter själv men beöver lite hjälp på traven beroende på vad det är för mat. Dricker ur pipmugg, men kan under stor försiktighet dricka lite ur vanligt glas.

Liknande trådar

  1. Enkätdax!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:24
  2. Enkätdax!!!!
    By nyfikensomen strut in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:23
  3. Enkätdax!
    By Hoppfulla hoppan in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:06
  4. Enkätdax
    By Zilba in forum Ordet är fritt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 02:54
  5. Enkätdax!!
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar