OK så jag funderar fram och tillbaka och har några dagar tills jag måste bestämma nånting...
Om några veckor reser jag till Tokyo och kommer att vara där under hösten. Så min resbas är Japan.

Jag ska med stor sannolikhet vara i Bangkok den 8 Nov för en konsert. Dessutom vill jag också gärna vara i Hongkong den 4e nov...Och nu satt jag och funderade på hur jag ska resa och vad göra av det hela...
t ex och resa lite med antingen tåg eller flyg i Thailand. Jag har aldrig var där.

Kostnaderna blir ungefär desamma oavsett vilken resrutt jag väljer. Viktiga är att jag måste BOKA härifrån förmodligen nu i helgen...

A. En konsert är i Hong Kong den 4e Nov. Det är min födelsedag liksom one of the guitarists, så den konserten blir nog extra kul pga det
B. Den i Bangkok är den 8e Nov.

Mina olika varianter är att jag antingen kan spendera min tid med
1. Åka från Tokyo > HKG den 2/11 och sedan därifrån 6/11 till BKK och tillbaka till Tokyo den 10/11 dvs bara några dagar i varje stad.
2. Skippa HKG och åka enbart till BKK den 1/11 ta inrikeståg ner till södra Thailand och havet 1a klass natt ToR kostar ungefär samma som inrikesflyg med Thai Air Asia dvs runt 100 USD. Så tåg eller flyg?
Eller kanske någon annanstans i närheten av BKK? grannland man hinner med?
Är det säkert att åka tåg runt i regionen?
Hur skulle ni tänka... göra... fundera??
4e Nov konserten är säkert speciell, är det värt ett besök i HKG?