Dags för födelsedagar igen!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Dags för födelsedagar igen!

    Vad ger ni era sjuåringar?

    / M som hoppas att fler än jag är härinne och hoppas på att nån annan ska skriva nån gång
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Dags för födelsedagar igen! Vad ger ni era sjuåringar?

    / M som hoppas att fler än jag är härinne och hoppas på att nån annan ska skriva nån gång
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Svar!

    Vår dotter fick en efterlängtad cykel, hon har cyklat runt på storebrors gamla alldeles för länge (i hennes ögon...). Sedan fick hon ett gosedjur som hon önskade sig och mer blev det inte från oss eftersom cykeln var så dyr.
    Tänkte passa på att kontra med en annan fråga då också. Vi ska ha kalas nu i helgen och hon har bjudit hela klassen (snälla sol - skin) och jag kan inte komma på en enda lek som är kul, det blir 15-20 barn och planen är att vi ska vara utomhus, hjälp!

    Jo, aktiviteten är låg här, kul att se lite nya inlägg ibland!
    Ha det bra!
  4. 2
    Svar! Vår dotter fick en efterlängtad cykel, hon har cyklat runt på storebrors gamla alldeles för länge (i hennes ögon...). Sedan fick hon ett gosedjur som hon önskade sig och mer blev det inte från oss eftersom cykeln var så dyr.
    Tänkte passa på att kontra med en annan fråga då också. Vi ska ha kalas nu i helgen och hon har bjudit hela klassen (snälla sol - skin) och jag kan inte komma på en enda lek som är kul, det blir 15-20 barn och planen är att vi ska vara utomhus, hjälp!

    Jo, aktiviteten är låg här, kul att se lite nya inlägg ibland!
    Ha det bra!
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Tuva fick en kristallkrona, akvarellfärger, - penslar och -block och ett set för att göra ett eget armband.

    Av andra har hon önskat smycken (mest örhängen), petshop-figurer och en Ken-docka som man kunde raka(?)

    Utöver att hon önskade TV, dator, pekmobil, nintendo DS och en soffa till sitt rum då... inget av det fick hon
  6. 3
    Tuva fick en kristallkrona, akvarellfärger, - penslar och -block och ett set för att göra ett eget armband.

    Av andra har hon önskat smycken (mest örhängen), petshop-figurer och en Ken-docka som man kunde raka(?)

    Utöver att hon önskade TV, dator, pekmobil, nintendo DS och en soffa till sitt rum då... inget av det fick hon
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Måste ni ha lekar då?
    Här brukar de leka fritt i trädgården i 2 timmar utan problem (stackars grannar som får stå ut med ljudnivån)
  8. 4
    Måste ni ha lekar då?
    Här brukar de leka fritt i trädgården i 2 timmar utan problem (stackars grannar som får stå ut med ljudnivån)
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Du har rätt!

    Vet inte varför jag snöade inne så på lekar? Jag har barn i blandade åldrar, så min hjärna har svårt att skilja på vilka olika nivåer de befinner sig på :-). (17-åringen älskar ju verkligen lekar...) Vi ska dessutom både grilla korv och fika, så så mycket tid till fri lek blir det inte. Har köpt lite nya utomhusleksaker, så det blir nog bra!
  10. 5
    Du har rätt! Vet inte varför jag snöade inne så på lekar? Jag har barn i blandade åldrar, så min hjärna har svårt att skilja på vilka olika nivåer de befinner sig på :-). (17-åringen älskar ju verkligen lekar...) Vi ska dessutom både grilla korv och fika, så så mycket tid till fri lek blir det inte. Har köpt lite nya utomhusleksaker, så det blir nog bra!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Kom på mer...

    Hon fick ju inte bara presenter av oss. En kamera var en uppskattad present från släkten och böcker och Wii-spel och lite fina grejer till rummet.
  12. 6
    Kom på mer... Hon fick ju inte bara presenter av oss. En kamera var en uppskattad present från släkten och böcker och Wii-spel och lite fina grejer till rummet.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Vi ska ha fotbollsmatch med alla som vill i alla åldrar

    Vi har en plan alldeles nära.

    / M
  14. 7
    Vi ska ha fotbollsmatch med alla som vill i alla åldrar

    Vi har en plan alldeles nära.

    / M
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Lite sent kanske, men det blir ju jul...

    Vi har inte haft släktkalas än, men av oss fick Thea en klocka, en massa pärl-pyssel och... Jag minns inte. Vi tänkte på nåt slags rörelsespel till TVn, men vi hann inte utvärdera det plus att vi har så trångt uppe vid TVn i vardagsrummet. Det får kanske bli när det blir klart nere i källaren... Efter att Sintra och ALLA ungarna varit och hälsat på och bott i vår källare på höstlovet
    Hon fick en ny cykel av farmor och farfar, 26 tum och den är hon SÅ stolt över. Hon cyklar överallt (nu går det ju inte att cykla till så många olika ställen för oss eftersom vi bor så långt ifrån affärer, skolan etc, men till kompisar och stranden och så. Eller bara runt...)
    Dessutom fick hon ihop med syrran i april en studsmatta. En Doktor Proktor bok fick hon också, har ni läst dom?
    T har lyssnat på dom på min mobil (med lurar), så jag vet egentligen inte vad de handlar om riktigt men hon har skrattat högt!

    Jag tror hon ska få en snowboard av oss i julklapp. Och pysselgrejer antagligen. Är era ungar också så GALET pyssliga?

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  16. 8
    Lite sent kanske, men det blir ju jul... Vi har inte haft släktkalas än, men av oss fick Thea en klocka, en massa pärl-pyssel och... Jag minns inte. Vi tänkte på nåt slags rörelsespel till TVn, men vi hann inte utvärdera det plus att vi har så trångt uppe vid TVn i vardagsrummet. Det får kanske bli när det blir klart nere i källaren... Efter att Sintra och ALLA ungarna varit och hälsat på och bott i vår källare på höstlovet
    Hon fick en ny cykel av farmor och farfar, 26 tum och den är hon SÅ stolt över. Hon cyklar överallt (nu går det ju inte att cykla till så många olika ställen för oss eftersom vi bor så långt ifrån affärer, skolan etc, men till kompisar och stranden och så. Eller bara runt...)
    Dessutom fick hon ihop med syrran i april en studsmatta. En Doktor Proktor bok fick hon också, har ni läst dom?
    T har lyssnat på dom på min mobil (med lurar), så jag vet egentligen inte vad de handlar om riktigt men hon har skrattat högt!

    Jag tror hon ska få en snowboard av oss i julklapp. Och pysselgrejer antagligen. Är era ungar också så GALET pyssliga?

    //A
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9
    Hej,
    Kul att ni är här.
    Oliver har fyllt i juli och fick nintendo med super mario spel, mycket lego, bärplockare för barn, ryggsäck, bakugans osv.

    På kalaset hade vi skattjakt som var ovanligt lyckad, många sju åringar gillar
    " snäll katt snäll katt". En hoppar runt i mitten av en ring o agerar katt. den hoppar runt till någon och mjauar. Då ska den personen klappa katten på huvudet och säga snäll katt 3 ggr utan att skratta. Vilket är mycket svårt när man inte får!

    Kolla på kalas siter. Konstigt nog är fruktsallad oerhört populär fortfarande. Att tävla i konsitga stafetter eller att ta hela gänget från punkt A till B utan att nudda mark med ca 4-5 eller kanske 10 tidningar som hjälp är också roligt. Danstop är kul.. och många fler!
    Lycka till,
    Kram Kajsa (Linda)
  18. 9
    Hej,
    Kul att ni är här.
    Oliver har fyllt i juli och fick nintendo med super mario spel, mycket lego, bärplockare för barn, ryggsäck, bakugans osv.

    På kalaset hade vi skattjakt som var ovanligt lyckad, många sju åringar gillar
    " snäll katt snäll katt". En hoppar runt i mitten av en ring o agerar katt. den hoppar runt till någon och mjauar. Då ska den personen klappa katten på huvudet och säga snäll katt 3 ggr utan att skratta. Vilket är mycket svårt när man inte får!

    Kolla på kalas siter. Konstigt nog är fruktsallad oerhört populär fortfarande. Att tävla i konsitga stafetter eller att ta hela gänget från punkt A till B utan att nudda mark med ca 4-5 eller kanske 10 tidningar som hjälp är också roligt. Danstop är kul.. och många fler!
    Lycka till,
    Kram Kajsa (Linda)

Liknande trådar

  1. och så var det dags igen
    By lillaguppy in forum Försöker bli med barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 07:30
  2. Dags igen!
    By Majz in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 08:42
  3. dags för lite födelsedagar
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 14:46
  4. ***Födelsedagar*** igen då!
    By dmed3 in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 19:23
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar