Syskon på gång!
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Syskon på gång!

    Hej på er i novembergruppen. Jag tittar in ibland men skriver inte så ofta.
    Vi har det bra alla tre i familjen och nu är jag gravid i v 7. Skrev här för ett tag sedan att jag var lite stressad för att hinna bli gravid för att kunna behålla min SGI-nivå och det lyckades vi med med bara ett par veckors marginal! Nu är jag istället lite rädd för missfall på ett sätt jag inte var med första barnet.
    Just nu funderar jag också mycket på hur det ska gå kring syskonavundsjuka och hur vi ska orka med två barn... huga... Vilka fler är gravida?
    Hoppas att ni har det bra allihopa!
  2. 1
    Syskon på gång! Hej på er i novembergruppen. Jag tittar in ibland men skriver inte så ofta.
    Vi har det bra alla tre i familjen och nu är jag gravid i v 7. Skrev här för ett tag sedan att jag var lite stressad för att hinna bli gravid för att kunna behålla min SGI-nivå och det lyckades vi med med bara ett par veckors marginal! Nu är jag istället lite rädd för missfall på ett sätt jag inte var med första barnet.
    Just nu funderar jag också mycket på hur det ska gå kring syskonavundsjuka och hur vi ska orka med två barn... huga... Vilka fler är gravida?
    Hoppas att ni har det bra allihopa!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Jag är (tack och lov!) inte gravid längre. Men jag har istället en helt underbar liten Lovisa på 5½månad.

    Andra gången upplevde jag det som att man var mer förberedd på gott och ont för vad som komma ska - samtidigt har man inte en susning. :P Eller man och man, jag kan bara tala för mig själv.

    Lycka till och GRATTIS!
  4. 2
    Jag är (tack och lov!) inte gravid längre. Men jag har istället en helt underbar liten Lovisa på 5½månad.

    Andra gången upplevde jag det som att man var mer förberedd på gott och ont för vad som komma ska - samtidigt har man inte en susning. :P Eller man och man, jag kan bara tala för mig själv.

    Lycka till och GRATTIS!
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Grattis!!! Håller tummarna för att allt ska gå bra för er.

    Jag är inte gravid och vill inte bli nånsin mer om jag får välja själv

    Hur mår du då?
  6. 3
    Grattis!!! Håller tummarna för att allt ska gå bra för er.

    Jag är inte gravid och vill inte bli nånsin mer om jag får välja själv

    Hur mår du då?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Grattis till graviditeten! Så kul med syskon på gång! Känner igen det där med att man oroar sig för missfall på ett helt annat sätt när man blir gravid andra gången. Förhoppningsvis slipper du uppleva det. Hur mår du annars? Illamående?
  8. 4
    Grattis till graviditeten! Så kul med syskon på gång! Känner igen det där med att man oroar sig för missfall på ett helt annat sätt när man blir gravid andra gången. Förhoppningsvis slipper du uppleva det. Hur mår du annars? Illamående?
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Hej på er!
    Jag mår ungefär som förra gången: sjukt trött! Och det blir ju inte bättre av att F väcker mig senast kl 06 varje morgon samt att man inte kan vila på samma sätt på dagarna.
    Mår inte illa men mår inte bra heller... hungrig och sugen men väldigt lite passar... svaaaagt illamående mest hela tiden.
    Lite tungt att tvinga maken att dra precis hela lasset plus att han får ta hand om mig hahaha; bre mackor, massera osv. Men just nu vill jag faktiskt inte göra något annat än att ligga still och läsa. Höll på att svimma när jag stod upp och skalade potatis i tio minuter till lunchen idag.
    Hoppas att detta går över snart. Under förra graviditeten gick döds-tröttheten över i bara trötthet efter ca 10-12 veckor som jag minns det.
    Tack för era grattis!
  10. 5
    Hej på er!
    Jag mår ungefär som förra gången: sjukt trött! Och det blir ju inte bättre av att F väcker mig senast kl 06 varje morgon samt att man inte kan vila på samma sätt på dagarna.
    Mår inte illa men mår inte bra heller... hungrig och sugen men väldigt lite passar... svaaaagt illamående mest hela tiden.
    Lite tungt att tvinga maken att dra precis hela lasset plus att han får ta hand om mig hahaha; bre mackor, massera osv. Men just nu vill jag faktiskt inte göra något annat än att ligga still och läsa. Höll på att svimma när jag stod upp och skalade potatis i tio minuter till lunchen idag.
    Hoppas att detta går över snart. Under förra graviditeten gick döds-tröttheten över i bara trötthet efter ca 10-12 veckor som jag minns det.
    Tack för era grattis!
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Grattis!!

    Nä här väntas det minst ett par år om det blir nån mer. Vi har fått så det räcker och blir över :-D
  12. 6
    Grattis!!

    Nä här väntas det minst ett par år om det blir nån mer. Vi har fått så det räcker och blir över :-D
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    hej å Grattis ! jag tillhörde egentligen decembergruppen 2009 men det blev ett novemberbarn så jag har hängt i denna föräldrargruppen istället. Leia fick en lillasyster för snart 5 månader sedan.. Lycka till vidare!
  14. 7
    hej å Grattis ! jag tillhörde egentligen decembergruppen 2009 men det blev ett novemberbarn så jag har hängt i denna föräldrargruppen istället. Leia fick en lillasyster för snart 5 månader sedan.. Lycka till vidare!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Vad kul, grattis!

    Här blir det (tyvärr) inga fler då vi nu har 6 barn tillsammans och jag är ju "egentligen" nöjd med mina 3 friska pojkar Eller inte egentligen, jag är nöjd.

    Visst kommer ni orka 2 barn, jag lovar!

    Hur var resan förresten? Eller kom ni aldrig iväg? *nyfiken*
  16. 8
    Vad kul, grattis!

    Här blir det (tyvärr) inga fler då vi nu har 6 barn tillsammans och jag är ju "egentligen" nöjd med mina 3 friska pojkar Eller inte egentligen, jag är nöjd.

    Visst kommer ni orka 2 barn, jag lovar!

    Hur var resan förresten? Eller kom ni aldrig iväg? *nyfiken*
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Grattis!!
    Det kommer gå galant med två tror jag!
    Vi väntar inte en till just nu, men vi börjar bli sugna
    Lycka till och håll oss gärna uppdaterade!
  18. 9
    Grattis!!
    Det kommer gå galant med två tror jag!
    Vi väntar inte en till just nu, men vi börjar bli sugna
    Lycka till och håll oss gärna uppdaterade!
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Hej och grattis!! Vad kul att läsa om att det är syskon på G. Håller tummarna att allt ska gå väl!!
    Här blir det inga fler ungar . Är så nöjd med de 3 vi har.

    Lycka till!
  20. 10
    Hej och grattis!! Vad kul att läsa om att det är syskon på G. Håller tummarna att allt ska gå väl!!
    Här blir det inga fler ungar . Är så nöjd med de 3 vi har.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Syskon på gång!
    By Lite hemlig... in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 08:41
  2. så då var det syskon på gång
    By chiquitan in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 18:55
  3. Syskon på gång
    By S,N,I och ? in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 16:24
  4. Syskon på gång!
    By bf i juli in forum _0406 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 20:42
  5. syskon på gång
    By Viktoria m5underbara in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 08:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar