Casper ska bli storebror
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Casper ska bli storebror

    10 månader efter Casper dog så är jag äntligen gravid igen.
    9 försök tog det.

    Är så lycklig men ändå så ledsen.
    Lucklig över att få känna en bebis växa i magen igen och ledsen över att Casper inte får uppleva ett syskon.

    Ska gå på specmödravården för extra koll och så ska jag äta blodförtunnande för att förhoppningsvis kunna förebygga att moderkakan inte lossnar igen.

    Den här gången ska det gå hela vägen.
  2. 1
    Casper ska bli storebror 10 månader efter Casper dog så är jag äntligen gravid igen.
    9 försök tog det.

    Är så lycklig men ändå så ledsen.
    Lucklig över att få känna en bebis växa i magen igen och ledsen över att Casper inte får uppleva ett syskon.

    Ska gå på specmödravården för extra koll och så ska jag äta blodförtunnande för att förhoppningsvis kunna förebygga att moderkakan inte lossnar igen.

    Den här gången ska det gå hela vägen.
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Grattis till nya graviditeten

    Jag känner igen det där med glädje som blandas med sorg, väntar också nytt efter att ha förlorat en liten flicka i julas. Hon dog i min mage i v38 ungefär, troligen efter en liten moderkaksavlossning. Just nu känns det mest bra, men jag gissar att det blir lite mer blandade känslor närmare jul, särskilt som BF är nästan exakt samma som förra gången.

    Var Casper ert första barn? Kan tänka mig att det blir extra jobbigt då.

    Stort lycka till med denna graviditeten i alla fall! Skönt att de håller lite extra koll också.
  4. 2
    Grattis till nya graviditeten

    Jag känner igen det där med glädje som blandas med sorg, väntar också nytt efter att ha förlorat en liten flicka i julas. Hon dog i min mage i v38 ungefär, troligen efter en liten moderkaksavlossning. Just nu känns det mest bra, men jag gissar att det blir lite mer blandade känslor närmare jul, särskilt som BF är nästan exakt samma som förra gången.

    Var Casper ert första barn? Kan tänka mig att det blir extra jobbigt då.

    Stort lycka till med denna graviditeten i alla fall! Skönt att de håller lite extra koll också.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Beklagar att ni inte fick behålla eran lilla.

    Ja han var våran första. Skulle ha blivit ett år den 10 oktober.

    Håller tummarna att det ska gå vägen denna gången.

    Kram
  6. 3
    Beklagar att ni inte fick behålla eran lilla.

    Ja han var våran första. Skulle ha blivit ett år den 10 oktober.

    Håller tummarna att det ska gå vägen denna gången.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Hej på er!
    Vet vad ni går igenom...sitter här med en sovande liten kille på 15 dagar som är såå lik storebror Sakarias som dog tre dagar gammal förra sommaren. Johannes har inte sjukdomen som var genetisk, det var två dygns helvetisk väntan på provsvar även om sjukdomen i sig inte skall vara ett problem. Första dagarna hemma bara grät jag, saknade Sakarias, hade dåligt samvete och förstod vad det var vi missat när vi förlorade honom. Nu, två veckor senare har jag landat lite i alla känslor och kan skilja dem och sorgen och glädjen åt även om det fortfarande gör så ont att vi aldrig fick lära känna storebror ordentligt. Oron är stor men på ngt sätt för man ha fördrag med sig själv vad gäller just det.
    Lycka till med allt! En ljuvlig tid väntar er.
  8. 4
    Hej på er!
    Vet vad ni går igenom...sitter här med en sovande liten kille på 15 dagar som är såå lik storebror Sakarias som dog tre dagar gammal förra sommaren. Johannes har inte sjukdomen som var genetisk, det var två dygns helvetisk väntan på provsvar även om sjukdomen i sig inte skall vara ett problem. Första dagarna hemma bara grät jag, saknade Sakarias, hade dåligt samvete och förstod vad det var vi missat när vi förlorade honom. Nu, två veckor senare har jag landat lite i alla känslor och kan skilja dem och sorgen och glädjen åt även om det fortfarande gör så ont att vi aldrig fick lära känna storebror ordentligt. Oron är stor men på ngt sätt för man ha fördrag med sig själv vad gäller just det.
    Lycka till med allt! En ljuvlig tid väntar er.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Grattis! Så klart håller vi tummarna för er! Många lycka-till-kramar!
  10. 5
    Grattis! Så klart håller vi tummarna för er! Många lycka-till-kramar!

Liknande trådar

  1. casper har
    By maddan in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 15:25
  2. Casper bus
    By mynch in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:05
  3. Nu har casper blivit storebror..
    By Madde m Casper & Anton in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 08:49
  4. Casper är numera storebror
    By mynch in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:10
  5. casper har rs
    By maddan in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar