Vägrar släppa blöjan:(
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Vägrar släppa blöjan:(

    Hej på er alla!
    Sällan jag är in här nufötiden men nu tänkte jag använda er lite. Vi håller på med avvänjning med blöjor och det går verkligen inte alls
    Har ni några tips eller idéer att dela med er av??

    Vi har lockat, bönat, bett och mutat. Hanna är helt ointresserad och helt ovillig till att sitta varesig på toan eller pottan. Sist det hände var ngn gång i början på sommaren och lite förra sommaren. Däremot vägrar hon ha blöja på sig så hon hoppar i den precis då hon behöver kissa el bajsa och ska sen ha bort den direkt. Fixar det utmärkt, så på så sätt är hon ju "torr".

    Har ni hört ngt liknande? Jag är helt rådvill just nu.

    Kram till er!
  2. 1
    Vägrar släppa blöjan:( Hej på er alla!
    Sällan jag är in här nufötiden men nu tänkte jag använda er lite. Vi håller på med avvänjning med blöjor och det går verkligen inte alls
    Har ni några tips eller idéer att dela med er av??

    Vi har lockat, bönat, bett och mutat. Hanna är helt ointresserad och helt ovillig till att sitta varesig på toan eller pottan. Sist det hände var ngn gång i början på sommaren och lite förra sommaren. Däremot vägrar hon ha blöja på sig så hon hoppar i den precis då hon behöver kissa el bajsa och ska sen ha bort den direkt. Fixar det utmärkt, så på så sätt är hon ju "torr".

    Har ni hört ngt liknande? Jag är helt rådvill just nu.

    Kram till er!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Vad tror du skulle hända om det inte finns någon blöja att hoppa i? Om ni gömmer dem?
  4. 2
    Vad tror du skulle hända om det inte finns någon blöja att hoppa i? Om ni gömmer dem?
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    Hej, länge sedan jag var här inne. Men nu när jag tittade in läste jag ditt inlägg och jag känner mycket väl igen beteendet. Simon gjorde likadant hela våren. Under början av sommaren gjorde han det när han skulle bajsa, VARJE gång... Han fick nästan panik vid tanken på att behöva bajsa någon annanstans. Vad gjorde vi? Helt emot mina höga principer, men vi mutade med en klubba som han fick varje gång han bajsade på toa. Efter första lyckade gången med belöning släppte det på hemmaplan, det var fortfarande jobbigt när vi var borta. Det fungerade för oss. Han är helt torr, dag som natt, sedan några månader tillbaka. Han försöker fortfarande få klubba ibland... Barn mognar så olika. Jag skulle inte alls vara orolig ännu. Snart vill hon säkert vara stor, som kompisar på dagis eller liknande...

    Lycka till! //Jenny
  6. 3
    Hej, länge sedan jag var här inne. Men nu när jag tittade in läste jag ditt inlägg och jag känner mycket väl igen beteendet. Simon gjorde likadant hela våren. Under början av sommaren gjorde han det när han skulle bajsa, VARJE gång... Han fick nästan panik vid tanken på att behöva bajsa någon annanstans. Vad gjorde vi? Helt emot mina höga principer, men vi mutade med en klubba som han fick varje gång han bajsade på toa. Efter första lyckade gången med belöning släppte det på hemmaplan, det var fortfarande jobbigt när vi var borta. Det fungerade för oss. Han är helt torr, dag som natt, sedan några månader tillbaka. Han försöker fortfarande få klubba ibland... Barn mognar så olika. Jag skulle inte alls vara orolig ännu. Snart vill hon säkert vara stor, som kompisar på dagis eller liknande...

    Lycka till! //Jenny

Liknande trådar

  1. Vill itne gärna släppa blöjan
    By Mamma till 4-åring in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 15:51
  2. Vägrar släppa bröstet...
    By Mizazza in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 20:02
  3. Svartsjukt ex som vägrar släppa
    By Halvt tillplattad in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 20:14
  4. Hon vägrar släppa tutten!
    By Lena med Nadja-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 14:33
  5. Vägrar hormoner och vägrar
    By hoppsan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar