Skrev en bok...
Hjärtfel - barn
  1. AnnBerg
    #1

    Skrev en bok...

    om vår lilla flicka Åsa som föddes 1984 med ett svårt hjärtfel. Åsa dog efter två månader, antagligen hade hon överlevt med dagens teknik.

    Boken handlar om tiden före, tiden under hennes sjukdom och sorgen efteråt. Och hur vi kunde finna mening med livet igen.

    Boken heter "Lilla ängel" och jag som skrivit heter Ann Berg. Finns utgiven på vulkan.se och kommer så småningom även att kunna köpas på bokus och adlibris samt cdon.com

    Kram till alla som kämpar!
  2. 1
    Skrev en bok... om vår lilla flicka Åsa som föddes 1984 med ett svårt hjärtfel. Åsa dog efter två månader, antagligen hade hon överlevt med dagens teknik.

    Boken handlar om tiden före, tiden under hennes sjukdom och sorgen efteråt. Och hur vi kunde finna mening med livet igen.

    Boken heter "Lilla ängel" och jag som skrivit heter Ann Berg. Finns utgiven på vulkan.se och kommer så småningom även att kunna köpas på bokus och adlibris samt cdon.com

    Kram till alla som kämpar!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Hej Ann,
    Skrev och läste här mycket förr, men i takt med att min dotter vuxit upp och blivit stor (22 år nu) så avtar behovet lite. Ville egentligen bara skriva att en av mina väninnor också förlorade sin pojke 1984. Han var då ett halvår, opererades och dog under eftervården. Med dagens teknik hade han klarat sig, hjärtat fick jobba för hårt efter operationen och hade haft hjälp av stöd från en extern pacemaker. Men man visste inte bättre då, gjorde så gott man kunde. Pojkens två år äldre storasyster är nu snart färdig läkare, och hon tog reda på fakta om vad som hade hänt, och jag tror att det var en stor lättnad för min väninna att få veta att det inte var slarv från någons sida, läkarnas kunskaper var helt enkelt inte mogna för den svåra typen av hjärtfel.
    Jag ska hållal utkik efter boken, det behövs böcker om det svåraste som kan hända. Kram!
  4. 2
    Hej Ann,
    Skrev och läste här mycket förr, men i takt med att min dotter vuxit upp och blivit stor (22 år nu) så avtar behovet lite. Ville egentligen bara skriva att en av mina väninnor också förlorade sin pojke 1984. Han var då ett halvår, opererades och dog under eftervården. Med dagens teknik hade han klarat sig, hjärtat fick jobba för hårt efter operationen och hade haft hjälp av stöd från en extern pacemaker. Men man visste inte bättre då, gjorde så gott man kunde. Pojkens två år äldre storasyster är nu snart färdig läkare, och hon tog reda på fakta om vad som hade hänt, och jag tror att det var en stor lättnad för min väninna att få veta att det inte var slarv från någons sida, läkarnas kunskaper var helt enkelt inte mogna för den svåra typen av hjärtfel.
    Jag ska hållal utkik efter boken, det behövs böcker om det svåraste som kan hända. Kram!
  5. AnnBerg
    #3
    Jag är glad över att det har gjorts så stora framsteg med barnhjärtkirurgin sedan vår Åsa dog. En svindlande tanke är det trots allt att om hon hade varit född några år senare hade hon kanske levt idag, Klart att jag undrar vem hon hade varit, hur hon hade sett ut och så... Glömmer aldrig men kan leva med detta.
  6. 3
    Jag är glad över att det har gjorts så stora framsteg med barnhjärtkirurgin sedan vår Åsa dog. En svindlande tanke är det trots allt att om hon hade varit född några år senare hade hon kanske levt idag, Klart att jag undrar vem hon hade varit, hur hon hade sett ut och så... Glömmer aldrig men kan leva med detta.

Liknande trådar

  1. Ang det jag skrev i går
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 07:31
  2. Hej söt... Så skrev jag i ett sms och
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 20:16
  3. Skrev en..
    By myskoxen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 09:31
  4. I går skrev jag ju om en sur
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 11:03
  5. Skrev ju om
    By Tango in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar